Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jpegmini

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• jpegmini

Ik heb een testje gedaan, een foto van 2,72MB wordt nog maar 258kB, en ik zie absoluut geen verschil tussen de twee.
    Het is wel een foto met veel blauwe lucht, bij een foto met veel details zal het verschil tussen het origineel en de jpegmini wel wat kleiner zijn.

Als ze die technologie in camera's gebruiken, dan krijg je nog veel meer jpeg-bestanden op een geheugenkaartje.
    Het is ook heel interessant om fotobestanden door te sturen, dat gaat op die manier veel sneller.

Maar voorlopig kan je de fotobestanden alleen maar omzetten via die website...

Origineel jpeg-bestand: (opgelet de foto is 3000x2000 pixels groot! Klik op de foto om ze op ware grootte te bekijken.)

Dezelfde foto, maar dan als jpegmini:
    Last edited by Black B@ndit; 31 augustus 2011, 11:18.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: jpegmini

inderdaad niet echt verschil te zien!
    nikon stuff

Comment

Heb dat ook eens geprobeerd.
      Opgeladen foto was 5460 x 3640 pixels en 8,90MB
      De download na behandeling was dus ook 5460 x 3640 pixels maar slechts 1,62MB en je ziet absoluut geen verschil.

Dat zou ons van pas kunnen komen op het forum. Grotere afmetingen en toch minder zwaar.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Mij interesseert het soort compressie-techniek
        (ik weet het niet he)

Wat ik wel weet is dat er drie Limburgers zijn die aan de wereldtop zitten van deze technieken.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ook geprobeerd, resultaat is inderdaad optimaal.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

wat zou het geven als je zo een bestand laat afdrukken? iemand een idee?
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ik doe dit al een tijdje met het fotoprogramma ACDSee, daar kun je de compressie instellen in %, meestal zet ik 'm op 80%, mijn foto's zijn dan van 6MB naar ongeveer 1MB.
              Met het printen heb ik geen verschil gezien, misschien als je ze groter laat afdrukken dan A4 formaat.
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                wat zou het geven als je zo een bestand laat afdrukken? iemand een idee?
                Als je op 100% geen verschil ziet, dan zou de afdruk er ook hetzelfde moeten uitzien.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Er zit dus degelijk wel een duidelijk verlies in detail ...

Kijk maar eens naar het rood tussen OL ... L

Daar zit veel compressieverlies die je bij het afdrukken goed zal merken.
                  www.fotofolio.be

Comment

Working...
                  X