Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom geen degelijke dual sim gsm?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarom geen degelijke dual sim gsm?

Ik vroeg me af waarom er geen degelijke dual sim gsm's bestaan... Met "degelijk" bedoel ik midden-hoge klasse smartphones (met bvb. Android)

Al wat ik nu vind van dual sim smartphones zijn spotgoedkope (sommigen zelfs niet eens 100 euro) zéér low spec Android gsm's waarvan je op voorhand al weet dat alles aan dat toestel rotzooi is. Van bekende fabrikanten vind je enkel super basis gsm's waarmee je amper iets kunt doen...

Ik zou het geen probleem vinden om bvb 300-400 euro neer te tellen voor een degelijke dual sim smartphone, maar die 100-200 euro lijkt me echt weggesmeten geld als je zo'n onbekend ding koopt.

Doel is:
    gsm nummer van het werk (via Mobistar, internet onmogelijk) voor gebruik op het werk
    + eigen Mobile Vikings kaartje voor sms'en en mobiel internet + sporadisch bellen

M.a.w. ik zoek nog maar met één gsm rond te lopen terwijl ik kan internetten maar dat ik op mijn werknummer ook bereikbaar ben (en dat werknummer laten vallen is onmogelijk en ik wil werk/privé nummer ook strikt gescheiden houden)
    5DmkIII en wat glas

Re: Waarom geen degelijke dual sim gsm?

Je hebt blijkbaar zelf al gezocht
    Ludiekere/andere oplossingen: sjakosse kopen en daar uw gsm's bewaren, gsm werk veel achterlaten en dan maar terugbellen als't u wel past, 2 ultraplatte gsm's en een strip dubbelzijdige kleefband, ...

Comment

Zou dit werken?

http://www.dual-sim.nl/dual-adapter-c-35.html
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Je hebt blijkbaar zelf al gezocht
        Ludiekere/andere oplossingen: sjakosse kopen en daar uw gsm's bewaren, gsm werk veel achterlaten en dan maar terugbellen als't u wel past, 2 ultraplatte gsm's en een strip dubbelzijdige kleefband, ...
        da's waar: tegenwoordig lopen er wel meer mannen met een sjakos rond, maar die worden altijd kwaad als ge hun sjakos een sjakos noemt.

Dat van die kleefband is wel een leuk idee.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik heb hetzelfde probleem ... er is geen enkele high specs smartphone met twee kaartjes of je moet iets uit China importeren.

Ik heb een HiPhone gekocht (toch raar dat die iPhone clones altijd met dual sim zijn hé) ... maar dat is dus echt brol, touchscreen is belachelijk, maar wat nog erger is : ze leveren zo goed als altijd twee batterijen mee ... ik dacht mooie service, niet dus ... als je bluetooth ingeschakeld hebt haal je zelfs geen 24u met één batterij

Ik heb hem gelukkig zonder veel verlies terug verkocht, dan een Samsung B5722 gekocht, dual sim touchscreen GSM, niet te veel toeters en bellen en doet wat ie moet doen ... maar sync met Outlook heb ik nooit aan de praat gekregen ... en uiteindelijk werd ik hoorndol van dat touchscreen ... even een sms sturen was een marteling ... het werkt wel hé, maar ik kan het maar niet gewoon worden.

Enkele weken terug een nieuwe gekocht, Samsung Chat 322 Duos WiFi voor 99 Euro ... veel handiger toetsenbord (let wel dat je een Azerty koopt, sommige winkels hebben alleen Qwerty, dan weet je dat het import is !) ... ik kan op beide nummer gebeld worden, kiezen met welke sim je werkt is gewoon op een knopje duwen ... sync met outlook (agenda én contacten) is doodsimpel ... en verder doet ie wat een gsm moet doen.

Ik heb al die android toepassingen en dergelijke niet nodig, als de iPhone 5 nu ineens dual sim zou hebben zal ik serieus twijfelen, maar ik heb een telefoon nodig waar ik zowel werk als privé op gebeld kan worden ... als je met twee telefoons rondloopt kan je er eentje verliezen, laten liggen thuis, batterij is natuurlijk net plat ... Bluetooth in de auto ... welke gsm neem je ? ... Ik heb nu het beste van beide werelden, en het kost nog geen 100 Euro.

Akkoord, een Samsung Chat 322 is niet direct de meest volledige, met toeters en bellen uitgeruste smartphone ... maar voor zijn doel vind ik hem zowat perfect ... alleen die toetsjes zijn zo klein voor mijn grote pollekes
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik gebruik al een maand of 4 een Chinese android smartphone (Star A5000), werkt probleemloos met 2 simkaarten. Eén van de grote nadelen aan die Chinese smartphones is dat die Chinese fabrikanten absoluut geen support of updates geven. Verder ben ik best tevreden over m'n cheapo smartphone. Copilot gps werkt erop, natuurlijk niet zo vlot als op een HTC maar het is werkbaar. Voor de prijs vond ik toen geen beter toestel, heeft me zo'n 120€ gekost inclusief verzending en invoerrechten.

Comment

Ik dacht dat je met die dual sim toestellen toch steeds moest gaan kiezen welke sim er actief is? Het is toch niet zo dat beide sim-kaarten tegelijk actief zijn? Of is daar reeds een oplossing voor gevonden?
              Wat ik echter nog als voorstel heb gekregen bij PV Sound, was een een "blanco" sim-kaart waar je meerdere nummers kon aan koppelen, en dan kiezen welk nummer actief was.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

heb ook zo en samsung chat dual aangekocht en ben er zeer tevreden over.
                vroeger had ik een samsung D880 dual sim maar die moest je herstarten om met de andere nummer te bellen.
                met de samsung chat verander je met een druk op de knop van het ene nummer naar het andere en dat is superhandig.
                ik moet wel zeggen dat ik hem enkel gebruik om te bellen en in de auto ook nog een netbook met mobiel internet heb liggen als ik op internet moet.
                Canon 5D mkII,30D,500D EF 100mm F 2.8 Macro USM, Canon EF 70-200mm F/2.8 L IS USM II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Ik dacht dat je met die dual sim toestellen toch steeds moest gaan kiezen welke sim er actief is? Het is toch niet zo dat beide sim-kaarten tegelijk actief zijn? Of is daar reeds een oplossing voor gevonden?
                  Wat ik echter nog als voorstel heb gekregen bij PV Sound, was een een "blanco" sim-kaart waar je meerdere nummers kon aan koppelen, en dan kiezen welk nummer actief was.
                  Dat is gelukkig opgelost hoor ... je kan continu op beide nummers gebeld worden, ik heb een andere ringtone op Sim2 gezet, op die manier weet je direct of het werk of privé is. Als je zelf wilt bellen kies je met een simpele druk op een knopje aan de zijkant welke sim je wilt gebruiken ... Sim1 of Sim2 ... niets herstarten, duurt geen seconde.

Als je op sim1 in gesprek bent en je krijgt een oproep op sim2 dan gaat deze laatste naar de voicemail van sim2, net alsof de lijn bezet zou zijn (ik heb niet dezelfde operator voor de twee lijnen), ik gebruik hem ook enkel als telefoon, verstuur redelijk wat smsjes en om mijn agenda bij te houden en te sync'en met outlook ... hij kan op internet, maar ik vind het kleine schermpje absoluut niet handig daarvoor, dan gebruik ik liever de iPad.

Al die toestanden waar je je sim moet gaan verknippen om in zo'n adapter te steken blijken toch niet helemaal te werken, collega heeft dit, en het werkt toch niet vlot, regelmatig connectie problemen, kaartje niet herkend ... ed.
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hi,
                    Zelf gebruik ik de ACER D900. Een dual Sim telefoon die prima werkt op internet. Je kan er ook nog mee bellen. verder is het een volwaardige smartfone. Hoop dat je hier wat mee kan. suc6 Rob

Comment

Intussen zijn er tal van deftige dualsim toestellen zoals de Oneplus2 en de Oneplus3
                      = = = = = = = = = = = =
                      CANON PowerShot SX 130

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door homerke Bekijk bericht
                          Intussen zijn er tal van deftige dualsim toestellen zoals de Oneplus2 en de Oneplus3
                          We zijn uiteraard ondertussen al minstens 4 jaar later hé
                          Hoe komt het toch dat sommige topics na jàààren weer boven water komen ?

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Hoe komt het toch dat sommige topics na jàààren weer boven water komen ?
                            Er worden veel topics gestart met iets dat al lopende is in een ander topic ... dan komt men af dat men maar beter eerst eens de zoekfunctie gebruikt ... en dan komt men op oudere topics uit natuurlijk.
                            Er is altijd een andere kant aan de medaille.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Working...
                            X