Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac probleem !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iMac probleem !

Ik heb vandaag een 1TB externe HDD gekocht voor de iMac. Het betreft een Lacie d2network2, die via USB is verbonden. Blijkt dat de iMac de externe HDD niet herkent. Met Finder kan ik de HDD niet terugvinden, ook niet met Timemachine. T.t.z. als ik in Timemachine het commando 'selecteer reservekopieschijf' geef, blijft het scherm blanco.
    De externe HD wordt niet teruggevonden met het schijfhulpprogramma. Ik heb de 4 USB-aansluiting geprobeerd. Niks Het lijkt we of de HDD niet bestaat !!!!
    Wie heeft suggesties?
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Re: iMac probleem !

ja even je schijf formateren in fat 32 dan gaat je die schijf wel terug vinden ,,had dat probleem ook met mijn externe HD ,nu opgelost na even formatteren van nfts naar fat32 .

Groetjes
    Ardesign
    Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Installeer NTFSforMac en alle ntfs schijven zullen zichtbaar zijn. Ik werkte op Mac altijd met NTFS schijven en dat was geen probleem
      5DmkIII en wat glas

Comment

Wat wil je met de schijf doen? Als hij alleen aande Mac hangt kun je met schijfhulpprogramma hem voor de mac formateren..HFS+
        Werkt beter dan met Fat32. Fat 32 is handig als je er mee gaat werken in mac en windiws omgeving.
        De andere optie kan ook nfts for mac kopen.
        W

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wibo53 Bekijk bericht
          Wat wil je met de schijf doen? Als hij alleen aande Mac hangt kun je met schijfhulpprogramma hem voor de mac formateren..HFS+
          Werkt beter dan met Fat32. Fat 32 is handig als je er mee gaat werken in mac en windiws omgeving.
          De andere optie kan ook nfts for mac kopen.
          W
          HFS+: de juiste manier, tenminste als je je HD alleen met Mac wil gebruiken.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Probleem zit waarschijnlijk in de power/usb supply van de LaCie harddisk. HDD wordt morgen omgeruild in de Apple-store.
            Ter info: andere externe HDD's van WD en Seagate worden onmiddellijk herkend op mijn iMac. Het probleem zit hem dus in de LaCie.
            Iedereen bedankt voor de input.

Comment

Zou inderdaad wel eens aan de HD zelf kunnen liggen. Nu, denk eraan dat de meeste, zo niet alle externe hard disks voor Windows geformatteerd komen, zelf al koop je ze in de Apple Store. Enkel in een Windows-formaat (NFTS of FAT32 of wat dan ook) laten als je de HD ook op een PC wil gebruiken. Als je alleen maar Mac gebruikt (zoals ikzelf), dan herformatteren naar HFS+
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

@LesC: formateren OK, maar eerst moet dan de schijf herkend worden en dat is niet het geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  HFS+: de juiste manier, tenminste als je je HD alleen met Mac wil gebruiken.
                  Mag ik vragen waarom juist? Ik heb in de 2 jaar dat ik Mac gebruikte nooit HFS+ gebruikt, altijd NTFS (voor de externe HD's weliswaar)
                  Zo kon ik tenminste alle films etcetera mijn Windows vriendjes delen
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Stabieler, efficiënter, voor zover ik weet, en te diagnosticeren, onderhouden... met Mac software.
                    Het is toch logisch dat als je een all-Mac omgeving hebt (zoals ik bijvoorbeeld) dat je daar geen Windows formaten in wil, of nodig hebt?
                    (maar jij hebt blijkbaar nog Windows vriendjes om spullen mee te delen )

Comment

na lion heb een nieuwe versie tuxera geinstalleerd voor mijn oude HD-schijven als NTFS
                      2 sec werk
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

En waarom zou je dat nodig hebben in een all-Mac omgeving?

Comment

Probleem is opgelost. Lacie netwerkschijf is vervangen door een Lacie USB/firewire-schijf. Werkt probleemloos met timemachine.
                          De netwerkschijf van 1TB moet je eerst configureren via het netwerk. Je kan op de schijf dan 0.5 TB vrijmaken voor USB-toegang.
                          De verkoper heeft toegegeven dat hij mij verkeerd geinformeerd heeft en heeft onmiddellijk de schijf ingeruild. Goede service dus bij S@S Hasselt.

Comment

Working...
                          X