Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tax on web

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tax on web

Weet iemand hoe je die rommel van tax on web aan de praat krijgt met Firefox 6.0?
    Ze promoten wel Internet Explorer doch dat gebruik ik niet.
    Alvast bedankt
    JeanP

Re: tax on web

Ik heb het op een Apple gedaan met Firefox.
    Werkt perfect.

Meeste mensen hebben problemen omdat de kaartlezer niet goed geïnstalleerd is.

Comment

En ik met Firefox en linux.

Comment

Hallo,

Firefox gaf ook hier problemen, net als IE9.0
        Dan maar gewoon Chrome genomen - en dat werkte probleemloos, ondanks het feit dat TOW meldde dat Chrome geen geschikte browser was ...

Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Geen beschikbare browser of niet opgesomd als beschikbaar ?
          Ik heb niet specifiek gezocht, maar Firefox heb ik toch gezien als alternatief voor IE.
          Edit : even gezocht: Op de website http://ccff02.minfin.fgov.be/taxonwe...pupModal=false staat
          Updates van browserinstellingen (o.a. Internet Explorer, Firefox) zijn beschikbaar op de site van Fedict om de eID te kunnen gebruiken: http://eid.belgium.be/nl/Achtergrond...ates/index.jsp

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Hallo,

Firefox gaf ook hier problemen, net als IE9.0
            Dan maar gewoon Chrome genomen - en dat werkte probleemloos, ondanks het feit dat TOW meldde dat Chrome geen geschikte browser was ...

Jaja
            Vreemd dat je met IE 9 problemen had. Ik gebruik ook mijn E-ID, en geen problemen gehad. Ik heb wel de melding gekregen dat de laatst ondersteunde versie IE 8 was, maar dat was gewoon een melding. Voor de rest werkte het zonder problemen.

Blijkbaar lukt het wel met oudere versies van Firefox, maar niet met de laatste versie(s) (vanaf de 4)... Vreemd dat die gasten van Firefox er niet in slagen om addons werkend te houden onder hun nieuwere browser-versies...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Vreemd dat je met IE 9 problemen had. Ik gebruik ook mijn E-ID, en geen problemen gehad. Ik heb wel de melding gekregen dat de laatst ondersteunde versie IE 8 was, maar dat was gewoon een melding. Voor de rest werkte het zonder problemen.

Blijkbaar lukt het wel met oudere versies van Firefox, maar niet met de laatste versie(s) (vanaf de 4)... Vreemd dat die gasten van Firefox er niet in slagen om addons werkend te houden onder hun nieuwere browser-versies...
              Vreemd, want mijn aangifte is gedaan met versie 4 als ik me niet vergis. Of zou het toch kunnen 3.xx geweest zijn? Mijn aangifte was binnen op 21 juni.

Anderzijds kan je je ook afvragen waarom de Eid software beperkt inzetbaar is en de maker (de overheid?) niet meer ondersteuning biedt aan nieuwere browsers? Andere addon makers voor FF kunnen wel nieuwere versies nu al (zelfs tot 8.0 alpha) ondersteunen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeanP Bekijk bericht
                Weet iemand hoe je die rommel van tax on web aan de praat krijgt met Firefox 6.0?
                Ze promoten wel Internet Explorer doch dat gebruik ik niet.
                Ik heb een tijd terug het volgende gepost op het userbase forum.

TOW werkt niet in FF4. Het is te zeggen... Het werkt niet"out of the box"

Je moet een setting aanpassen in Firefox (handleiding op socialsecurity.be

Deze oplossing heeft een tijd terug gewoon gewerkt met ToW maar een slimmerik heeft nu de site aangepast zodat je browser gedetecteerd wordt. Resultaat is een foutmelding dat ToW niet werkt met FF4. Er is echter weer een "workaround". De add-on "User Agent switcher 0.7.3" laat toe om FF te laten identificeren als IE 8,7,6...
                Op die manier krijg je geen foutmelding meer van ToW en kan je perfect je aangifte doen.

Waarom men bij financiën bewust een werkende oplossing saboteert weet ik niet maar "klantvriendelijk" is het zeker niet.
                Suc6
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Anderzijds kan je je ook afvragen waarom de Eid software beperkt inzetbaar is en de maker (de overheid?) niet meer ondersteuning biedt aan nieuwere browsers? Andere addon makers voor FF kunnen wel nieuwere versies nu al (zelfs tot 8.0 alpha) ondersteunen?
                  Ten eerste maakt de overheid dat niet zelf en ten tweede is het niet altijd zo dat ze geen nieuwe module kunnen maken of willen maken maar moet er met heel wat securityregeltjes rekening gehouden worden.
                  En hoe je het nu keert of draait, op dat gebied is IE de browser dat het meest correct kan omgaan met dergelijke zaken. En wat elke browser betreft, hij moet nog correct geconfigureerd zijn ook.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En hoe je het nu keert of draait, op dat gebied is IE de browser dat het meest correct kan omgaan met dergelijke zaken.
                    Proest....... Ik denk dat je vergeten bent die tekst tussen <sarcastic> en </sarcastic> te zetten.
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Via bevriende IT'er uit het bankwezen volgende werkende oplossing met FF 6.0
                      - ga naar about: config in je FF browser adresbalk en zoek via de filter naar renego. Dit levert je twee waarden op.
                      - security.ssl.allow_unrestricted_renego_everywhere_ _temporarily_available_pref moet op false staan.
                      - security.ssl.renego_unrestricted hosts moet ccff02.minfin.fgov.be bevatten
                      rechts klikken en aanpassen kiezen
                      Hierdoor krijgt de server van Tax on web toegang
                      -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Vreemd, want mijn aangifte is gedaan met versie 4 als ik me niet vergis. Of zou het toch kunnen 3.xx geweest zijn? Mijn aangifte was binnen op 21 juni.

Ik heb toch de indruk dat die addon makers toch ook niet altijd kunnen volgen. Bij elke installatie van Firefox, krijg ik de melding dat bepaalde addons niet meer zullen werken, en het wachten wordt op updates daarvan...
                        En is die snelle opvolging van nieuwe versies nu echt zo noodzakelijk ? Versie 3 is jaren meegegaan, versie 4 - 8 telkens enkele maanden ??? Ik denk dat ik versie 5 3 keer heb opgestart, om bij de 3e keer te moeten vaststellen dat ze automatisch wordt upgedate naar versie 6 ...

Moet wel eerlijk zeggen dat ik voorlopig meestal gewoon IE 9 gebruik, omdat ik bitter weinig voordelen zie in het gebruik van andere browsers...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Bij elke installatie van Firefox, krijg ik de melding dat bepaalde addons niet meer zullen werken, en het wachten wordt op updates daarvan...
                          Gewoon de add-on Add-on compatibility reporter installeren. Je kan dan zelf zien of de add-on nog werkt en een "report" sturen als dat zo is. Ik heb zelf ook enkele add-ons die nog steeds perfect werken maar waarvan FF zegt dat ze niet meer compatible zijn. O.a. "Extended Copy Menu" zou al niet meer werken vanaf FF3.6 maar doet nog steeds wat het moet doen.
                          bye, Maurice
                          Nikon D7500

Comment

En is die snelle opvolging van nieuwe versies nu echt zo noodzakelijk ? Versie 3 is jaren meegegaan, versie 4 - 8 telkens enkele maanden ??? I.
                            Nee, er is niemand die dit uit kan leggen. Vooral de onmiddellijke end-of-life van de vorige versies is belachelijk.

Resultaat zal zijn dat grote bedrijven Firefox zullen dumpen. Hun testcyclus is langer dan de tijd dat Mozilla een versie ondersteund.

Wat dit betreft kunnen ze nog wat leren van Microsoft.

Sommigen vermoeden dat ze snel op hetzelfde versienummer als IE willen zitten. Dat klinkt beter....

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              Nee, er is niemand die dit uit kan leggen. Vooral de onmiddellijke end-of-life van de vorige versies is belachelijk.

Resultaat zal zijn dat grote bedrijven Firefox zullen dumpen. Hun testcyclus is langer dan de tijd dat Mozilla een versie ondersteund.

Wat dit betreft kunnen ze nog wat leren van Microsoft.

Sommigen vermoeden dat ze snel op hetzelfde versienummer als IE willen zitten. Dat klinkt beter....

Jan
                              De enige reden waarom ze bij Mozilla die versienummers overhoop gegooid hebben is om op hetzelfde "nummer" te geraken als Chrome, en in mindere mate IE9. Een pure marketing-beslissing dus.
                              Dus eigenlijk zitten we op Firefox 4.2 nu.

En ja het zou leuk zijn moest de overheid wat meer druk zetten op de mensen die die ID-software en TOW ontwikkelen om wat meer courante browsers te ondersteunen. Dat heeft geen 2 jaar testen en ontwikkeling nodig. Als je er een paar mensen full time opzet is dat op een maand gedaan.
                              mijn website

Comment

Working...
                              X