Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mail probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mail probleem

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Maar ik wist niet dat het weer een onnozelheid van Tante Neelie zou zijn.
    Dat is het ook niet. BTW, de integratie van IE in het systeem is er nog steeds, het mag al wat minder zichtbaar zijn, maar toch...

Wat als MS het zou nodig gevonden hebben om office ook maar te integreren in hun OS?

Eigenlijk zou men zich moeten beperken tot het pure OS en applicaties aan de gebruiker moeten over laten. Op die manier heeft iedereen een vrije keuze (in theorie is die er altijd maar in de praktijk niet).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Dat is het ook niet. BTW, de integratie van IE in het systeem is er nog steeds, het mag al wat minder zichtbaar zijn, maar toch...

Wat als MS het zou nodig gevonden hebben om office ook maar te integreren in hun OS?

Eigenlijk zou men zich moeten beperken tot het pure OS en applicaties aan de gebruiker moeten over laten. Op die manier heeft iedereen een vrije keuze (in theorie is die er altijd maar in de praktijk niet).
      Die vrije keuze om software te installeren is er toch wel ? Ik heb nog geen enkele melding gezien dat Microsoft me verbiedt om gelijk welke software te installeren ??? Kan je me dat verschil tussen theorie en praktijk eens uitleggen ?
      Als je IE niet wil gebruiken, gebruik het dan niet. Als je windows niet wil gebruiken : gebruik het dan niet : er zijn genoeg andere mogelijkheden...
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Die vrije keuze om software te installeren is er toch wel ? Ik heb nog geen enkele melding gezien dat Microsoft me verbiedt om gelijk welke software te installeren ??? Kan je me dat verschil tussen theorie en praktijk eens uitleggen ?
        Als je IE niet wil gebruiken, gebruik het dan niet. Als je windows niet wil gebruiken : gebruik het dan niet : er zijn genoeg andere mogelijkheden...
        Er is veel software die HTML rendert en dat gebeurt steeds met de in het OS ingebouwde engine van IE. Een voorbeeld hiervan is b.v. GSAK (geocaching software) die in splitscreen de database info laat zien en de inhoud van het item dat je selecteert. Als je IE volledig zou kunnen verwijderen dan werkt o.a. dit programma niet meer. Je hebt dus een "vrije" keuze maar je kan de originele software niet zo maar verwijderen. Daarom het voorbeeld met office, stel dat dit bijgeleverd wordt maar als je Open Office installeert je de MS versie niet kan verwijderen.

En ja, eigenlijk zou ik Windows niet willen gebruiken maar verschillende specifieke programma's die ik gebruik zijn alleen voor Windows verkrijgbaar.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Linuxvarianten komt toch ook met een pakket system tools en browser geïntegreerd?

Internet Explorer is net meer een onderdeel van het OS dan bv Windows Mediaplayer, oa. Windows Explorer steunt er massaal op.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Er is veel software die HTML rendert en dat gebeurt steeds met de in het OS ingebouwde engine van IE. Een voorbeeld hiervan is b.v. GSAK (geocaching software) die in splitscreen de database info laat zien en de inhoud van het item dat je selecteert. Als je IE volledig zou kunnen verwijderen dan werkt o.a. dit programma niet meer. Je hebt dus een "vrije" keuze maar je kan de originele software niet zo maar verwijderen. Daarom het voorbeeld met office, stel dat dit bijgeleverd wordt maar als je Open Office installeert je de MS versie niet kan verwijderen.

En ja, eigenlijk zou ik Windows niet willen gebruiken maar verschillende specifieke programma's die ik gebruik zijn alleen voor Windows verkrijgbaar.
            Je kan je afvragen of een HTML renderer vandaag de dag standaard bij een besturingssysteem moet zitten of niet...
            Die GSAK gaat er blijkbaar van uit dat dat wel het geval moet zijn, anders zouden ze wel een eigen renderer aan hun software hebben toegevoegd...
            Neem als voorbeeld een OS X dat standaard evengoed een pdf en RAW viewer voorziet. Is voor jou OS X dan een slechter besturingssysteem omdat het standaard die zaken wel ondersteunt ? Als die GSAK voor OS X zou bestaan, dan zal die toch evengoed Safari gebruiken als HTML renderer .
            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
            X