Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mail probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mail probleem

Even kijken of hier iemand de oplossing weet voor mijn steeds weerkerend probleem: iemand zijn Win XP PC geraakt defect, maar de harde schijf is nog intact. Persoon in kwestie gebruikt sinds jaar en dag Outlook Express.
    Die persoon koopt een nieuwe PC met uiteraard Win7.
    Eén of andere pipo bij Microsoft heeft het zo ver gekregen dat OE niet meer mag en zelfs niet meer kan geïnstalleerd worden onder Win7.
    Mocht de oude computer nog werken geen probleem: eventjes Outlook installeren en de DBX bestanden importeren of in OE exportern naar een pst bestand.

Een mens zou denken OK, die dbx bestanden ergens in een map steken op de nieuwe Win7 PC en dan importeren in Outlook op de nieuwe PC.Vergeet het, Outlook wil blijkbaar alleen dbx bestanden importeren uit een werkende geïnstalleerde Outlook Express. Je krijgt bij de import functie in Outlook niet eens de kans om aan te duiden waar de dbx bestanden staan.
    Maar OE krijg je dus niet meer werkend op een Win7 PC.

Er zal dus niets anders opzitten vrees ik dan op zoek te gaan naar een werkende Win XP PC, en daar dan de dbx bestanden exporteren naar een PST bestand.

Ik zocht en vond een dbx converter van systools. Helaas maakt die van elke dbx map een appart PST bestand. Dus Postvak In.pst, Postvak uit.pst enz....

En wat dacht je: een PST bestand in outlook importeren (dus toevoegen aan het originele pst bestand) kan ook al niet. Om horendul van te worden.

Het mail beheer van Microsoft is voor mij ronduit schandalig.

Bestaat er geen programma (liefst freeware) dat van een hele resem dbx bestanden één PST bestand maakt zonder dat OE moet geïnstalleerd staan ? Een soort standalone export functie van Outlook Express als het ware.

Alvast bedankt om mee te denken.
    Last edited by nete; 20 augustus 2011, 00:28.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Mail probleem

pffft, zo'n miserie.... OT maar ik ben blij dat mijn Pegasus mail daar geen last van heeft. Ooit versie 2.xx geïnstalleerd op een Win98 pc en sindsdien DEZELFDE directory steeds van systeem naar systeem gekopieerd zonder dataverlies (settings of mails). gewoon na het copieren een install over de bestaande bestanden.
    Pmail 2.xx naar 4.61 (alle updates) en van Win98 > W2000Pro > Win XP pro > Win7.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Het lijkt me gelukt te zijn: de dbx bestanden importeren in Live Mail en ze daar dan exporteren naar Outlook. Wat een omweg.....
      Dat exporteren werkt dus vrij goed, want ze worden zelfs in het bestaande pst bestand toegevoegd.

Maar waarom MS geen mogelijkheid voorziet om lossen dbx bestanden in Outlook te importeren blijft voor mij een raadsel.
      Last edited by nete; 20 augustus 2011, 00:28.

Comment

Outlook en Live Mail zijn $#£ programma's!
        Ik gebruik Thunderbird mail en die werk perfect en kun je ook makkelijk mail van andere mail programma's importeren;

Thunderbird

En hier kun je lezen hoe je de mail kunt importeren;

http://support.mozillamessaging.com/...s=Outlook&as=s
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          Ik gebruik Thunderbird mail en die werk perfect en kun je ook makkelijk mail van andere mail programma's importeren;

Thunderbird

En hier kun je lezen hoe je de mail kunt importeren;

http://support.mozillamessaging.com/...s=Outlook&as=s
          Al meerdere keren gedownload en geïnstalleerd. Maar ik blijf altijd steken bij het opzetten van de accounts. Bij OE en Outlook vul je in en uit server in, naam en paswoord en het werkt. Thunderbird zit (voor mij toch) zo verwarrend in elkaar qua account opmaak dat ik er steeds opnieuw de brui moet aan geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Al meerdere keren gedownload en geïnstalleerd. Maar ik blijf altijd steken bij het opzetten van de accounts. Bij OE en Outlook vul je in en uit server in, naam en paswoord en het werkt. Thunderbird zit (voor mij toch) zo verwarrend in elkaar qua account opmaak dat ik er steeds opnieuw de brui moet aan geven.
            Zo verwarrend is het niet hoor, het is juist nog makkelijker, hier kun je lezen hoe je het kan doen;

http://support.mozillamessaging.com/...n+account&as=s
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
              Outlook werkt prima op dat gebied! Ik zit hier met pst bestanden sinds 1997 die nog steeds geopend kunnen worden in de huidige versie van Outlook.

Outlook ook niet mixen met Outlook Express, dat is een heel andere pakket!
              Maar als je de instructies volgt, dan werkt ook daar alles.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Het lijkt me gelukt te zijn: de dbx bestanden importeren in Live Mail en ze daar dan exporteren naar Outlook. Wat een omweg.....
                Als ge u bij hetzelfde programma houdt, dan is er helemaal zo geen grote omweg te maken, Outlook en Outlook Express zijn nu eenmaal heel andere programma's en er zijn dus voorschriften hoe je zoiets moet doen.
                Windows Mail of Windows Live Mail zijn de opvolgers van Outlook Express, Outlook is dat echter niet ... niet zo abnormaal dus dat er een extra stap bestaat om gegevens over te zetten.
                Het feit dat het u gelukt is ... dan heeft Microsoft toch iets voorzien dat werkt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Als ge u bij hetzelfde programma houdt, dan is er helemaal zo geen grote omweg te maken, Outlook en Outlook Express zijn nu eenmaal heel andere programma's en er zijn dus voorschriften hoe je zoiets moet doen.
                  Windows Mail of Windows Live Mail zijn de opvolgers van Outlook Express, Outlook is dat echter niet ... niet zo abnormaal dus dat er een extra stap bestaat om gegevens over te zetten.
                  Het feit dat het u gelukt is ... dan heeft Microsoft toch iets voorzien dat werkt.
                  Waarom installeer ik Outlook ? Omdat MS het nodig heeft geacht om OE en zijn opvolger Windows Mail in Win7 overboord te gooien. En omdat niet iedereen happig is op dat Live gedoe.
                  Het enige waar ik me aan erger (en me véél zoekwerk heeft gekost), is dat, als je op een XP machine én Outlook én OE hebt staan, je in een wip in Outlook Express een pst bestand aanmaakt met de gegevens van de OE dbx bestanden. Je kan dan ook de OE bestanden importeren in Outlook, dus keuze te over...
                  Als de XP machine echter "kapot" is maar je wel alle dbx bestanden van de harde schijf kan halen, dan lukt dat niet, ik denk omdat Outlook die bestanden verwacht op de originele locatie (je kan niet navigeren in die wizard).
                  Die locatie KAN er echter niet zijn wegens OE niet te installeren onder Win7.
                  Prachtige vicieuze cirkel.
                  In de live mail zit die navigeermogelijkheid ineens wel terug. MS logica zeker ?
                  Dus uiteindelijk toch een "omleiding" gevonden.

Comment

Dat exporteren werkt dus vrij goed, want ze worden zelfs in het bestaande pst bestand toegevoegd.

Maar waarom MS geen mogelijkheid voorziet om lossen dbx bestanden in Outlook te importeren blijft voor mij een raadsel.
                    Je kan perfect verschillende pst bestanden aan je outlook koppelen (via toevoegen van gegevensbestanden). Je krijgt dan verschillende "persoonlijke mappen" (per PST bestand) in outlook.
                    Als je de inhoud in die persoonlijke mappen dan sleept naar je hoofd persoonlijke map, combineer je alles in 1 PST bestand. Die andere pst bestanden mag je dan gewoon loskoppelen en terug verwijderen. Importeren kan je natuurlijk ook doen, maar ik bepaal liever zelf welke info ik wil houden en welke niet...

Outlook heeft niets te maken met outlook express en zijn opvolgers. Het is nog altijd de client versie voor exchange server, en is dus eigenlijk bedoeld voor bedrijven.
                    Je kan het ook gebruiken zonder exchange server, maar eigenlijk is dat niet de hoofdbedoeling.
                    Waarom outlook dan compatibel zou moeten zijn met outlook express en aanverwanten is me dan ook eigenlijk een raadsel...
                    Outlook express heb ik zelf nooit gebruikt, omdat dat gewoon een slecht programma is. zelfs die huidige live variant is pakken beter. Ik gebruik ook al outlook sinds de eerste versie die ervan is uitgebracht, en het is op PC nog altijd de beste PIM software...
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Je kan perfect verschillende pst bestanden aan je outlook koppelen (via toevoegen van gegevensbestanden). Je krijgt dan verschillende "persoonlijke mappen" (per PST bestand) in outlook.
                      Als je de inhoud in die persoonlijke mappen dan sleept naar je hoofd persoonlijke map, combineer je alles in 1 PST bestand. Die andere pst bestanden mag je dan gewoon loskoppelen en terug verwijderen. Importeren kan je natuurlijk ook doen, maar ik bepaal liever zelf welke info ik wil houden en welke niet...

Outlook heeft niets te maken met outlook express en zijn opvolgers. Het is nog altijd de client versie voor exchange server, en is dus eigenlijk bedoeld voor bedrijven.
                      Je kan het ook gebruiken zonder exchange server, maar eigenlijk is dat niet de hoofdbedoeling.
                      Waarom outlook dan compatibel zou moeten zijn met outlook express en aanverwanten is me dan ook eigenlijk een raadsel...
                      Outlook express heb ik zelf nooit gebruikt, omdat dat gewoon een slecht programma is. zelfs die huidige live variant is pakken beter. Ik gebruik ook al outlook sinds de eerste versie die ervan is uitgebracht, en het is op PC nog altijd de beste PIM software...
                      Inderdaad, da's de juiste manier.

Ik heb het op mijn Win7 ooit gedaan via de Windows XP Compatibility mode, maar daarvoor moet je Pro, Enterprise of Ultimate hebben.
                      Ben al blij dat ze de opvolger van Outlook Express veranderd hebben van naam (dus zonder Outlook).
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Jullie hebben allemaal perfect gelijk hoor. Dat OE en Outlook twee verschillende "werelden" zijn weet ik ook.
                        Genoeg vragen over gehad, zo van:" Rene, mijn Outlook werkt niet meer". "OK, is het Outlook of OE ?" " Ha, dat weet ik niet hoor..." In 95% van de gevallen was het natuurlijk OE.
                        Vandaar dat ik al blij was met de opvolger met een andere naam: Windows Mail.
                        Het gaat er mij enkel om dat OE enorm veel gebruikt wordt (werd) onder XP. Dus vind ik het nogal grof van MS dat je de dbx bestanden niet gewoon kan inlezen in Outlook, nee je MOET eerst alles importeren in Live Mail en dan van daaruit exporteren naar een PST bestand. Eens je dat gevonden hebt is het nog min of meer doenbaar.
                        Mijn opmerking heeft dus niks te maken met de kwaliteit van OE en/of Outlook.
                        Het is me trouwens nog altijd een raadsel waarom elk niet online e-mail programma zo nodig moest verdwijnen uit Win7, dus ook Windows Mail.
                        Last edited by nete; 22 augustus 2011, 12:56.

Comment

..
                          Het is me trouwens nog altijd een raadsel waarom elk niet online e-mail programma zo nodig moest verdwijnen uit Win7, dus ook Windows Mail.
                          Dezelfde reden waarom IE niet meer (volledig) geïntegreerd is.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Omdat MS het nodig heeft geacht om OE en zijn opvolger Windows Mail in Win7 overboord te gooien.
                            MS vond dit niet noodzakelijk maar ze zijn ertoe gedwongen net als met IE.
                            Het zijn anders de eindgebruikers zoals jij en ik dat daar voor gezorgd hebben, wij vonden het misschien nuttig maar er zijn ook anderen die het niet konden verkroppen dat ze met dat programma standaard opgescheept werden! Puur belachelijk want je bent niet verplicht het te gebruiken en je kon steeds installeren wat je wou.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Niet helemaal akkoord: je kan nog steeds voor IE kiezen, maar als je iets van MS voor je mail wil is het Live Mail of Outlook.

Maar ik wist niet dat het weer een onnozelheid van Tante Neelie zou zijn.

Comment

Working...
                              X