Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Dat vraag ik me vaak ook af: hoe weten ze nu dat die vogel op die vis gaat afduiken ? Dan ligt daar dus een cameraman klaar in het water ofzo ?
Daarom dat ik de reeksen van Attenborough zo graag op BBC bekijk: na elke aflevering krijg je een korte reportage van 10 minuten, waarin één fragment uit de doeken gedaan wordt. Het viel me op hoe weinig er gemanipuleerd werd. Anderzijds kan ik me niet inbeelden dat er nooit gelokt/gevoederd wordt. Zeker in het shot van die visarend onder water. Het zou wel erg naïef zijn om te denken dat de camera toevallig op het juiste visje gericht staat
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
Amai, met die laatste vis had de roofvogel het wel een beetje moeilijk...
Prachtig gefilmd; inderdaad.
En met die tweede, hoe die zich droog schudt in-flight ...Die laatste was zo groot en zwaar dat die vogel nog net uit water geraakte, maar meer ook niet. Als je goed kijkt zie je dat hij onderweg naar vaste grond met de vis een stukje het water raakt .
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Zowel in de lucht als zelfs onder water, ongelofelijk.
Film is net echt: ook deze visarend. Bij de BBC zijn ze er heel goed in: het zijn vogels die ze vanaf hun geboorte getraind hebben om ze te kunnen volgen in de lucht met een ultralicht vliegtuigje en de makers dossen zichzelf op de grond alswel het vliegtuigje als een soortgenoot uit. Dit vergt jaren aan voorbereiding. Ook de montage is slim gedaan: het shot onder water is waarschijnlijk van een dummy.
Last edited by Binnenuit; 18 augustus 2011, 17:04.
Comment