Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iberia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iberia

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Respect verdienen de stewards zeker. Een speciaal jobke, voor velen, kwestie van erbij te horen. De luchtvaart is altijd al iets heel speciaals geweest voor mensen.
    Maar steward zijn is de laagste graad van het cabine personeel, maar verdienen daarom niet minder respect. Voor een groot deel bestaat hun job uit het dienen en afdienen van de passagiers. Niet altijd zo gemakkelijk en plezant.
    Na de Sabena-tijd was het voorbij (neem ik gewoon maar als referentie).
    Ze moeten nu meer of harder werken aan minder loon plus de mentaliteit van de
    passagiers is ferm veranderd.
    Alles moet "low-cost".

Er is wel degelijk een vergelijk mogelijk met de scheepvaart
    En niet alleen wat de taal Engels betreft.
    Je moet eens bekijken onder welke vlag schepen varen.
    En dan mag je een keer navragen waar piloten zijn ingeschreven.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Hier nog wat lectuur voor de "Iberia" fans.

Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Hier nog wat lectuur voor de "Iberia" fans.

http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...uchthaven.aspx
        Net gelezen.
        Vergeet daarbij het "gedrag" van de Belgen maar kijk eerder naar de laatste paragraaf
        van het artikel.
        ZO behandel je geen klanten he.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Jawel, wel bij Iberia .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Jawel, wel bij Iberia .
            Iets voor #30

Deze Belgen hadden slechts een grote mond?
            Wat zou het geworden zijn als ze een "grote muil" hadden?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Iets voor #30

Deze Belgen hadden slechts een grote mond?
              Wat zou het geworden zijn als ze een "grote muil" hadden?
              De Guardia Civil zijn geen doetjes zoals bij ons. Zij hebben de opdracht om het vaderland te beschermen en maken er snel korte metten mee. In dit geval hebben de Belgische toeristen een zware overtrededing begaan. Hen werd de toegang tot het vliegtuig ontzegd, maar ze zijn toch de boarding tunnel ingelopen. De Guardia Civil kan dit beschouwen als een terroristische aanval en de Belgische toeristen mogen blij zijn dat ze niet neergeknuppeld zijn.

Akkoord dat er een misrekening is gebeurd bij Iberia omdat ze de seats te snel hebben doorverkocht (waarschijnlijk dan nog aan een hoger tarief dan die Belgen hadden betaald).

Als passagier heb je bij overboeking ook bepaalde rechten. Je krijgt dan een gedeelte van de reissom terug als de vertraging tot een volgende vlucht langer dan 2 uur is. Bovendien heb je recht op vouchers voor maaltijden etc.

Voor een zitplaats onderhandel ja aan de incheckbalie, en loop je niet als wilde beesten zonder toelating in de boardingtunnel. Dat weten toeristen natuurlijk niet. Wat gingen ze eigenlijk doen ? De andere passagiers die ook geldige tickets hadden uit hun zetel sleuren of op hun schoot zitten ? Daarij komt ook nog het feit dat hun bagage toch niet kon overgeladen worden op die korte tijd.(weeral extra kosten om de bagage naar huis te brengen).
              Last edited by notex; 16 augustus 2011, 19:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                De Guardia Civil zijn geen doetjes zoals bij ons. Zij hebben de opdracht om het vaderland te beschermen en maken er snel korte metten mee. In dit geval hebben de Belgische toeristen een zware overtrededing begaan. Hen werd de toegang tot het vliegtuig ontzegd, maar ze zijn toch de boarding tunnel ingelopen. De Guardia Civil kan dit beschouwen als een terroristische aanval en de Belgische toeristen mogen blij zijn dat ze niet neergeknuppeld zijn.

Akkoord dat er een misrekening is gebeurd bij Iberia omdat ze de seats te snel hebben doorverkocht (waarschijnlijk dan nog aan een hoger tarief dan die Belgen hadden betaald).

Als passagier heb je bij overboeking ook bepaalde rechten. Je krijgt dan een gedeelte van de reissom terug als de vertraging tot een volgende vlucht langer dan 2 uur is. Bovendien heb je recht op vouchers voor maaltijden etc.

Voor een zitplaats onderhandel ja aan de incheckbalie, en loop je niet als wilde beesten zonder toelating in de boardingtunnel. Dat weten toeristen natuurlijk niet. Wat gingen ze eigenlijk doen ? De andere passagiers die ook geldige tickets hadden uit hun zetel sleuren of op hun schoot zitten ? Daarij komt ook nog het feit dat hun bagage toch niet kon overgeladen worden op die korte tijd.(weeral extra kosten om de bagage naar huis te brengen).
                Ach, die Belgen moeten nog véél leren. Een van die dingen is respect voor de wet. Iedereen die een beetje van deze wereld is, weet dat je op een luchthaven moet doen wat je gezegd word. Ik wil die amokmakers dit is in de VS zien doen. Dan zullen ze nog wel anders piepen.
                Voor mij is dit een kombinatie van pech (vertraging), arrogante houding tegenover personeel, en de gazetpraat.(ik weet uit ervaring hoe ze verhalen kunnen anders neerschrijven dan de realiteit)
                En zo krijgt een maatschappij een slechte naam natuurlijk.
                Draai het even om, en laat de seats vrij, dan mogen de bewuste passagiers niet meer met de volgende vlucht mee ????
                HLN moet natuurlijk ook gelezen worden

Comment

Je hebt dat gezien of je was erbij?
                  MAAR je hebt gelijk natuurlijk.
                  Heb alleen wat moeite met jouw woordenschat en bijvoeglijke naamwoorden

Kalm en assertief blijven is de boodschap volgens mijn ervaringen.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    Ach, die Belgen moeten nog véél leren. Een van die dingen is respect voor de wet. Iedereen die een beetje van deze wereld is, weet dat je op een luchthaven moet doen wat je gezegd word. Ik wil die amokmakers dit is in de VS zien doen. Dan zullen ze nog wel anders piepen.
                    Voor mij is dit een kombinatie van pech (vertraging), arrogante houding tegenover personeel, en de gazetpraat.(ik weet uit ervaring hoe ze verhalen kunnen anders neerschrijven dan de realiteit)
                    En zo krijgt een maatschappij een slechte naam natuurlijk.
                    Draai het even om, en laat de seats vrij, dan mogen de bewuste passagiers niet meer met de volgende vlucht mee ????
                    HLN moet natuurlijk ook gelezen worden
                    Ze hadden vertraging dat is pech natuurlijk maar niet de fout van die Belgen.
                    Iberia verkoopt hun zetels en het vliegtuig met die zetels staat nog op de grond.
                    Stel dat Iberia die nieuwe passagiers, die de zetels bezetten van onze Belgen, had
                    terug geroepen?
                    Iberia had niets anders in hunne kop dan centen
                    In feite hebben die zetels twee keren opgebracht he.

Zowel de Spaanse politie als douane zijn streng op hun luchthavens, dat weet ik.
                    Die Belgen waren dom maar ik weet er niet alles van en de Spaanse politie ook
                    in dit geval. Veel heibel om niks.
                    De Belgen waren moe en wilden naar huis Tja, ik ook he na mijn werk.
                    Vind dat dus idd. geen argumentatie.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Ik ben helemaal akkoord dat dit gedrag van "onze" Belgen niet aanvaardbaar is. Dit is simpelweg "not done". Ik heb meermaals een vlucht gemist en ja, het is vervelend maar je kan je daar kwaad en woedend over maken, het helpt toch niet.
                      Overboekingen zijn bij alle maatschappijen gebruikelijke procedures. Zelf meermaals de kans gekregen om bv een dag langer in pakweg Zuid-Afrika te blijven met het hotel betaald door de airline en nog eens "zakgeld" van ca. €400.
                      Onlangs in Singapore (SIN-FRA) werd omgeroepen naar een vrijwilliger uit business om een zetel te nemen in economy ... met een bijhorende bonus van €1.800. Grappig om te zien hoeveel er plots kandidaat waren .

Een verhaal wordt steeds aangedikt en dat is precies wat hier gebeurt en een reis van +20 uur achter de rug te hebben geeft niemand het recht om zomaar even op een vliegtuig te stappen. Deze Limburgers zijn niet echt wereldburger

Comment

Iberia verkoopt hun zetels en het vliegtuig met die zetels staat nog op de grond.
                        Stel dat Iberia die nieuwe passagiers, die de zetels bezetten van onze Belgen, had
                        terug geroepen?

Zowel de Spaanse politie als douane zijn streng op hun luchthavens, dat weet ik.
                        Als de boarding afgelopen is en de vlucht "closed" is mag er simpelweg geen persoon meer bij. De mensen die hun vlucht gemist hebben waren zeker al omgeboekt op de volgende vlucht.

Comment

Die zetels op die vlucht hebben inderdaad 2 keren opgebracht, maar ...
                          1) Voor de latere vervangvlucht moet je niet opnieuw betalen.
                          2) Indien dit de laatste vlucht van de dag was, dan kost het aan Iberia nog minstens een hotelovernachting + ontbijt.

Comment

Die zetels op die vlucht hebben inderdaad 2 keren opgebracht, maar ...
                            1) Voor de latere vervangvlucht moet je niet opnieuw betalen.
                            2) Indien dit de laatste vlucht van de dag was, dan kost het aan Iberia nog minstens een hotelovernachting + ontbijt.
                            Juist.
                            En dat zou het einde van het verhaal zijn.
                            De Europese wetgeving ken ik niet aangaande deze situaties.

Zo'n groep eensgezinden is niet min
                            Heb dat zelf meegemaakt op Gatwick komende van Turkije.
                            (we waren in transit > naar Brussel)
                            Maar mij leverde het een zitje op in 1ste klasse
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Je hebt dat gezien of je was erbij?
                              MAAR je hebt gelijk natuurlijk.
                              Heb alleen wat moeite met jouw woordenschat en bijvoeglijke naamwoorden

Kalm en assertief blijven is de boodschap volgens mijn ervaringen.
                              Een van de passagiers (Caroline Dhaveloose) verklaart zelf in Het Belang van Limburg :

"We werden kwaad en lieten ons niet zomaar doen. Wij zijn toch in de tunnel richting vliegtuig gestapt".
                              Daarmee geeft ze toch toe dat ze 100% fout was.

Zoals je zelf al aangeeft : Kalm en assertief blijven. Kwaad worden of roepen verergert alleen de situatie.

Richtlijnen van het grondpersoneel niet opvolgen : In de USA kan dat 10000$ boete en een gevangenisstraf opleveren.

Comment

terug geroepen?

Natuurlijk is het de fout van de Belgen. Zij hebben zich misdragen!!

Comment

Working...
                                X