Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iberia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iberia

Ja van in Zavemtem zaten we samen en bij onze eerste overstap in Madrid ook, maar dan liep het mis. Wat ik niet verteld heb was dat mijn vrouw in een franse colaire schoot en wij dan wel samen zaten maar mijn reisgenoot en zijn vrouw zaten volledig van elkaar. De kwestie van je muil te durven open trekken had eerder te maken met de spaanse taal nadat de hoofdstewart erbij kwam die een beetje frans sprak. Deze was de enige met wat beleefde manieren van de crew.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wikon Bekijk bericht
      De kwestie van je muil te durven open trekken had eerder te maken met de spaanse taal nadat de hoofdstewart erbij kwam die een beetje frans sprak. Deze was de enige met wat beleefde manieren van de crew.
      Er niet aan gedacht om het eens in het Engels te proberen ? Ik vlieg ruim 30 jaar de wereld rond voor mijn job en heb nog nooit meegemaakt dat de cabincrew geen Engels praat. De voertaal in de luchtvaart en de scheepvaart is nog altijd Engels.

Voor mij is het simpel. Bij KLM en SN spreek ik Nederlands, Bij Lufthansa Duits, bij Air France is het Frans en bij al de rest spreek ik Engels. Nog nooit communicatieproblemen gehad op mijn vluchten.

Ik vind het wel raar dat mensen die slechts 1 keer per jaar over en weer vliegen naar hun vakantiebestemming regelmatig met problemen geconfronteerd worden.

Ik vlieg continu heel de wereld rond en heb nooit onoplosbare problemen gehad met mijn vluchten.
      Last edited by notex; 13 augustus 2011, 11:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Er niet aan gedacht om het eens in het Engels te proberen ? Ik vlieg ruim 30 jaar de wereld rond voor mijn job en heb nog nooit meegemaakt dat de cabincrew geen Engels praat. De voertaal in de luchtvaart en de scheepvaart is nog altijd Engels.
        Ik ben zelf als hobby met luchtvaart bezig en weet dat je gelijk hebt (over scheepvaart weet ik weinig of niets).

Maar ik heb wel bij IB al geprobeerd om met Engels te beginnen, net zoals het kleine mondje Spaans dat ik sprak op dat moment (een jaar of drie geleden was dat, het is van toen geleden dat ik nog Spaans heb gesproken ). Dat was géén Engels, amai.... Nuja, in Spanje is de definitie van wat Engels is wel lichtjes anders dan in onze contreien .
        Last edited by JorisVdB; 13 augustus 2011, 11:50.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Al moet ik via Katmandu naar Madrid, alle redenen zijn goed om niet met Iberia te vliegen ... Voor mij persoonlijk dan toch
          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Voor mij is het simpel. Bij KLM en SN spreek ik Nederlands, Bij Lufthansa Duits, bij Air France is het Frans en bij al de rest spreek ik Engels. Nog nooit communicatieproblemen gehad op mijn vluchten.

Ik vind het wel raar dat mensen die slechts 1 keer per jaar over en weer vliegen naar hun vakantiebestemming regelmatig met problemen geconfronteerd worden.

Ik vlieg continu heel de wereld rond en heb nooit onoplosbare problemen gehad met mijn vluchten.
            Gewoonlijk charters die uit België vertrekken en gewoonlijk kan het personeel aan boord
            ook Nederlands praten.
            Veder heb ik toch liever mensen met een gewone mond
            naast me zitten dan die met een (grote) muil...

Assertief en & maar kalm blijven heeft me veel meer opgebracht in de loop der jaren
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Ik ben zelf als hobby met luchtvaart bezig en weet dat je gelijk hebt (over scheepvaart weet ik weinig of niets).

Maar ik heb wel bij IB al geprobeerd om met Engels te beginnen, net zoals het kleine mondje Spaans dat ik sprak op dat moment (een jaar of drie geleden was dat, het is van toen geleden dat ik nog Spaans heb gesproken ). Dat was géén Engels, amai.... Nuja, in Spanje is de definitie van wat Engels is wel lichtjes anders dan in onze contreien .
              Sinds begin 2000 hebben ze nu eindelijk op Reina Sofia omroepers die perfect Engels spreken.
              Vroeger was het Engels van Spaanse piloten een ramp evenals de verkeersleiders en die
              gasten die in de toren zaten.
              En dat heeft geleid tot misverstanden, bijna-ongelukken en ongelukken zelf.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Dat zal allicht meer te maken hebben met de werkdruk die het cabine personeel ondervindt tijdens de vakantieperiodes.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Nog niet met Iberia gevlogen. Kan je daar dus niet bij helpen. Als we vliegen is dat naar NY, met Delta. Altijd in orde.
                  Andere passagiers, tja, kan de maatschappij niet veel aan doen.
                  Om eerlijk te zijn heb ik geen probleem met 20 baby's op mijn vlucht. Die slapen toch 90% van de tijd. Waar wij de laatste keer mee geconfronteerd werden is 20 ortodoxe joden... Dat hoop ik nooit meer te moeten mee maken. Met alle respect voor de mensen en hun godsdient, maar ze moesten speciale charters maken voor hen.

Comment

Hoezo ? Snurkte er eentje te luid misschien ?
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik volg jou hier 100%.
                      Onlangs nog met Iberia naar Madrid gevlogen, niks geen problemen.
                      En voor de rest eigenlijk ook nooit iets meegemaakt.
                      Wat zijn dan de bepalende faktoren? Charters? keuzes van de momenten / bestemmingen / houding van de passagier zelf?
                      Wat wel zeker is, is dat tegenwoordig vliegen net zoals bussen is, massa en goedkoop, en er is ook geen respekt meer van de passagier, die denkt voor 80€ naar barcelona te kunnen vliegen, en dan klaagt ie dat er geen gratis eten aan boord is.....
                      Mijn persoonlijke ervaring is, dat als je de stewards met respekt behandelt, je een premium service krijgt...
                      Ik herinner me nog onlangs een bende belgen die uit Barcelona naar Brussel gingen, ze kwamen van een Cruise, en we zullen het allemaal gehoord hebben, en klagen en zagen... get the picture?

Comment

Er niet aan gedacht om het eens in het Engels te proberen ? Ik vlieg ruim 30 jaar de wereld rond voor mijn job en heb nog nooit meegemaakt dat de cabincrew geen Engels praat.
                        Ik wel, bij Transaero Airlines (RUS) spreekt 2/3 van de cabin crew geen Engels. Aeroflot (ook russisch) is daarin een stuk beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          Ik volg jou hier 100%.
                          Wat zijn dan de bepalende faktoren? Charters? keuzes van de momenten / bestemmingen / houding van de passagier zelf?
                          Wat wel zeker is, is dat tegenwoordig vliegen net zoals bussen is, massa en goedkoop, en er is ook geen respekt meer van de passagier, die denkt voor 80€ naar barcelona te kunnen vliegen, en dan klaagt ie dat er geen gratis eten aan boord is.....
                          Mijn persoonlijke ervaring is, dat als je de stewards met respekt behandelt, je een premium service krijgt...
                          Ik herinner me nog onlangs een bende belgen die uit Barcelona naar Brussel gingen, ze kwamen van een Cruise, en we zullen het allemaal gehoord hebben, en klagen en zagen... get the picture?
                          Belangrijke factor
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Ik volg jou hier 100%.
                            Respect verdienen de stewards zeker. Een speciaal jobke, voor velen, kwestie van erbij te horen. De luchtvaart is altijd al iets heel speciaals geweest voor mensen.
                            Maar steward zijn is de laagste graad van het cabine personeel, maar verdienen daarom niet minder respect. Voor een groot deel bestaat hun job uit het dienen en afdienen van de passagiers. Niet altijd zo gemakkelijk en plezant.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Hoezo ? Snurkte er eentje te luid misschien ?
                              Als het dat maar was... Ze hebben geen seconde geslapen (op een intercontinentale vlucht), zelfs niet gezeten

Comment

Dus ze hebben ofwel gedanst, of de hele tijd zitten rondlopen, of een feestje gebouwd ?

Comment

Working...
                                X