Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anglofielen - tips gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Anglofielen - tips gevraagd

Ik ben zowel met de trein als met P&O (Calais-Dover en vice versa) geweest en ik moet zeggen dat ik nog steeds het schip verkies...Zoals Les zei, dan kun je tenminste nog op het dek wat rondkijken, of binnen een koffietje drinken (of iets anders, als je zoals ik nog steeds geen koffie lust ).

In de boekenwinkeltjes op de schepen van P&O valt ook wel al iets interessants op de kop te tikken trouwens .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      Ik ben zowel met de trein als met P&O (Calais-Dover en vice versa) geweest en ik moet zeggen dat ik nog steeds het schip verkies...Zoals Les zei, dan kun je tenminste nog op het dek wat rondkijken, of binnen een koffietje drinken (of iets anders, als je zoals ik nog steeds geen koffie lust ).

In de boekenwinkeltjes op de schepen van P&O valt ook wel al iets interessants op de kop te tikken trouwens .
      Klopt Joris. Heb er ook totaal niets tegen in te brengen.
      Maar Alfa gaat voor één dag naar Engeland

Het is maar mho maar ik zou toch zo rap mogelijk daar geraken he.
      Wat blijft er anders van die dag nog over.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

In het heengaan winnen we al een uur hé

Nu als ik mocht kiezen zou ik ook de ferry nemen; die tunnel vind ik maar niks....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Zoals Theo zegt: de snelheid. Als je maar voor één dag gaat... Het klopt inderdaad dat je een uur wint, maar als je terugkomt is het meteen dan een uur later!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ja, maar dan moeten we niks meer bezichtigen hé - alleen ons bedje zzzzzzzZZZZZ

Comment

Tenterden, Rye, Hastings, Canterbury.

De moeite om te doen, regio Kent, is mooi, fotografisch interessant, maar alles op één dag is zeer veel.......

Succes.
              BD1766BE

Comment

Ach, lang vóór de "Chunnel" er was, heb ik eens de nachtboot Oostende-Dover genomen. Dat was eerst een 2-tal uur met de auto naar de kust, inschepen, aan de andere kant de trein op naar Londen om daar rond 5-6u 's morgens te arriveren. De hele dag in London rondtrekken om 's avonds alweer opnieuw via trein en nachtboot terug naar Oostende. Dan nog twee uur met de wagen eer we thuis waren. Ik kan je verzekeren dat je bedje en veel zzzzzzzZZZZZ welkom dan is!
                (want die nachtboten was niet direct om te slapen, hé, althans, we hadden geen kajuit in tegenstelling tot onze overzet Zeebrugge-Hull, waar we wel een kajuit hadden en alles bijeen genomen, voldoende nachtrust)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Als je van onverwachte avonturen houdt, spanning, sensatie...: sommige buitenwijken van Londen en andere grote steden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pagigoli Bekijk bericht
                    Als je van onverwachte avonturen houdt, spanning, sensatie...: sommige buitenwijken van Londen en andere grote steden
                    Ja, 'k zou graag ook ne grote plasma willen zoals die snotneuzen van 16 jaar....

Comment

Even een update: We zijn gisteren dus een dagje naar de UK geweest.

Twee uurtjes tot in Calais, dan een klein half uurtje met de auto op de trein ( het eigenlijke sporen is een dikke 20 minuten )

Wat is het nu uiteindelijk geworden:

1) Canterbury: prachtige kathedraal, mooie omgeving, leuk stadje.

2) Leeds Castle: Het domein is minstens zo mooi als het kasteel - echt de moeite waard. Je kan je er flink moe maken.
                      Pas op het einde zag ik dat je er ook een Segway kon huren. Niet goedkoop ( 18 GBP ) maar ik had het best wel es willen proberen.
                      Het is een afgesloten domein, dus relatief veilig om met zo'n ding es te experimenteren - je kan snel het domein rondbollen in een korte tijd.

3) De kust van Dover: prachtige natuur.

Op elk van de drie locaties zou ik me makkelijk een volle dag kunnen bezig houden, maar het was een leuke introductie en het smaakt zeker naar meer.

Dan aan allen die op mij topic hebben gereageerd.

Comment

Dedju, te laat, ben net terug uit Engeland. Ik denk dat je het beste eruit gehaald hebt voor een dagje. alhoewel Londen zelf ook nog wel een optie was geweest. Het heeft wel iets om over Tower Bridge te rijden.

Ik heb zelf voor het eerst gereden. Traffic is a bitch zullen we maar zeggen. Zelf zijn we tot land's end gereden in Cornwall. Echt wel een zeer mooie streek, deed me denken aan mijn vakanties in Schotland. Veel zeehondjes gezien trouwens, maar we hebben onze 12 dagen wel nodig gehad.

Comment

Working...
                        X