Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ik heb hier anders kwalitatieve speakers staan ... die sub van 1000Watt RMS erbij maakt wel degelijk een groot verschil uit!

    Als je speakers hebt die de volledige range weergeven, dan heb je voor stereo-geluid helemaal geen subwoofer nodig, al kan dit wel natuurlijk.
    Standaard staat CD-weergave op 2.0 ... of met andere woorden gewoon stereo zonder subwoofer. Alles hangt af van uw configuratie en natuurlijk zal je die sub wel horen.
    Hier een set van 7 x 200W RMS + sub van 1000W RMS.
    Front speakers zijn in dual-amp aangesloten zodat een 5.1 ontstaat met 2 x 200W per frontspeaker.
    Met 2400W RMS klinkt een filmpje wel redelijk goed ... tot bij de buren.
    Hoeveel weegt deze versterker? 100kg?

    Ik heb hier een stereoversteker staan die 2x100W levert RMS 8ohm (gewicht 20kg)
    Als je deze opendraait zodat deze ongeveer 20 a 30W per kanaal levert (zichtbaar via VU meters) aan de luidsprekers dan loop je in een grote kamer (woonkamer) al bijna buiten!
    Met 2400W RMS in een woonkamer heb je geen oren meer

    Dan moet je al serieuze woonkamer luidsprekers hebben die dit vermogen (200W) kunnen verwerken!
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #17
      Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

      Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
      Na enige tijd zoeken en vergelijken heb ik me volgende set besteld :
      - Yamaha receiver RX-V467 (5x120W)
      - Jamo S608 hoofdluidsprekers + 3 satellieten (ook Jamo).

      Jamo levert kwaliteits-speakers die ook nog betaalbaar zijn. De S608 is in elk geval een speaker die als heel goed beschreven wordt in vele reviews. De hele set in Nederlandse webshop besteld, alles samen zo'n 750 EUR.
      Als je de ruimte hebt, en ietwat kritisch bent aangaande geluid denk ik dat je beter af bent met dit soort samengestelde systemen. Goed geluid vraagt nu eenmaal degelijke kasten en volume... (om een idee te geven, 1 speaker (zuil) weegt 20kg).
      Een 'sub' heb ik bewust niet besteld omdat ik ervan uitga dat de hoofdluidsprekers dit wel aankunnen (en in onze situatie die sub ook niet echt een plaats kon krijgen). We zien (horen) wel wat het wordt..
      Die jamo S608 prijs/kwaliteit een zeer goede keuze
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #18
        Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

        @ cherifo of het een goede keuze is hangt natuurlijk ook heel erg af wat je wensen/eisen zijn. En natuurlijk het beschikbare budget

        Zelf heb ik een redelijke Harman/Kardon reciever staan met speakers van H/K en het is voor ons voldoende. De DVD speler van H/K op geborgen en een Mac Mini 2010 aangesloten. Werkt prima alles te bedienen via de Harmony one.

        Comment


        • #19
          Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ik ken geen enkele versterker die echt 7x200W RMS geeft....
          Hier toch ook 5x220W RMS in 8 ohm, alle kanalen tegelijk aangestuurd en NIET met 10% vervorming of zo. (handleiding zegt 0.03% THD at full power)
          Dus het kan wel degelijk.
          Gewicht ergens rond de 35 kg. (is een losse THX Ultra eindversterker)
          En je gebruikt inderdaad dat vermogen niet, 't gaat'm meer om reserve.
          Een 2.0 TDI rijdt ook 200 km/h, maar daarom niet met hetzelfde gemak en comfort als een Bentley Continental bijvoorbeeld.

          Comment


          • #20
            Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

            Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
            Hier toch ook 5x220W RMS in 8 ohm, alle kanalen tegelijk aangestuurd en NIET met 10% vervorming of zo. (handleiding zegt 0.03% THD at full power)
            Dus het kan wel degelijk.
            Gewicht ergens rond de 35 kg. (is een losse THX Ultra eindversterker)
            En je gebruikt inderdaad dat vermogen niet, 't gaat'm meer om reserve.
            Een 2.0 TDI rijdt ook 200 km/h, maar daarom niet met hetzelfde gemak en comfort als een Bentley Continental bijvoorbeeld.
            Ben wel benieuwd welk merk en model?
            De meesten geven een vermogen op dat in ieder kanaal kan gehaald worden, maar nooit tegelijk...

            Comment


            • #21
              Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

              't is den dezen

              Continuous Power Output - Each Channel:
              220 watts RMS x 5, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω, all channels driven
              300 watts RMS x 5, 20 Hz - 20 kHz, 4 Ω, all channels driven
              Last edited by Calympus; 12 augustus 2011, 14:24. Reden: verkeerde link

              Comment


              • #22
                Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                @ cherifo of het een goede keuze is hangt natuurlijk ook heel erg af wat je wensen/eisen zijn. En natuurlijk het beschikbare budget

                Zelf heb ik een redelijke Harman/Kardon reciever staan met speakers van H/K en het is voor ons voldoende. De DVD speler van H/K op geborgen en een Mac Mini 2010 aangesloten. Werkt prima alles te bedienen via de Harmony one.
                Hoi Superdaantje, bdankt voor je antwoord, want de anderen zijn onder elkaar aan het praten over geweldadige versterkers en dergelijk

                Mijn budget zal tssn de 400 en de 500 liggen..het moet voor ons ook niet enorm decibels zijn hoor..enkel het gevoel van echt in de bioscoop te zitten..net of je echt in de film die je aan het bekijken bent.....maar kwil wel een prijs kwaliteit formatie in de huiskamer.
                Wat is een mac mini en een Harmony one?

                Kheb trouwens gelezen dat de Onkyo TX-SR609 of de TX-SR509 als surround receiver, klopt dit?

                Sorry voor de vragen maar ben een leek op dat vlak.

                Thanks

                Comment


                • #23
                  Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?



                  3D tv kan je negeren daar vraag je niet naar, de surround is wel top, zeker voor prijs/kwaliteit.
                  Nikon D5100 + 18-105mm VR
                  Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                    Neem aan dat je budget inclusief speakers is en een dvd of blu ray speler
                    Ben je opzoek naar losse componenten ?
                    of alles in één ?

                    Gezien je budget denk ik eerder aan een alles in één. Wil je hier nog extra apparaten op aansluiten ?

                    Ik ben laatst mee geweest met een vriend bij de MM en daar paar all in ones beluisterd. In de prijs klasse waar je jij nu zoekt. En klonk toch allemaal nog niet zo verkeerd. Wat wij wel gedaan hebben is een DVD mee nemen naar de winkel. Van die DVD een specifieke fragment bekekenen/beluisterd.

                    Advies ga naar de winkel en ga luisteren.

                    Wellicht haal je uit dit topic wat info


                    FAQ Audio


                    Op dit forum zul je vast je antwoorden vinden ;-)



                    Mac Mini is een kleine computer van Apple. Die vaak gebruikt word als Media Center
                    Harmony one is een universele afstandsbediening.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                      Oorspronkelijk geplaatst door cherifo Bekijk bericht
                      Hoi Superdaantje, bdankt voor je antwoord, want de anderen zijn onder elkaar aan het praten over geweldadige versterkers en dergelijk

                      Mijn budget zal tssn de 400 en de 500 liggen..het moet voor ons ook niet enorm decibels zijn hoor..enkel het gevoel van echt in de bioscoop te zitten..net of je echt in de film die je aan het bekijken bent.....maar kwil wel een prijs kwaliteit formatie in de huiskamer.
                      Wat is een mac mini en een Harmony one?

                      Kheb trouwens gelezen dat de Onkyo TX-SR609 of de TX-SR509 als surround receiver, klopt dit?

                      Sorry voor de vragen maar ben een leek op dat vlak.

                      Thanks
                      Zoal ik al eerder melde is de LG HX751 een perfect systeem met 180 watt speakers, meer dan genoeg voor de gemiddelde huiskamer en die heb je al voor ongeveer €400,-
                      Ik heb mijn digitale TV decoder en de PlayonHD Mini mediaspeler op aangesloten en heb prachtig bioscoop geluid en bedien het hele spul met één afstandsbediening de Harmony One
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                        Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                        Hoeveel weegt deze versterker? 100kg?

                        Ik heb hier een stereoversteker staan die 2x100W levert RMS 8ohm (gewicht 20kg)
                        Als je deze opendraait zodat deze ongeveer 20 a 30W per kanaal levert (zichtbaar via VU meters) aan de luidsprekers dan loop je in een grote kamer (woonkamer) al bijna buiten!
                        Met 2400W RMS in een woonkamer heb je geen oren meer

                        Dan moet je al serieuze woonkamer luidsprekers hebben die dit vermogen (200W) kunnen verwerken!
                        Niemand zegt dat die versterker hier op maximum vermogen speelt hé, zou inderdaad wat straf zijn.
                        Maar met een dergelijk vermogen heb je wel reserve om er al wat gedonder uit te krijgen zonder een hoop vervorming.
                        Een speaker dat 200W aan kan is nu ook niet zo spectaculair.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment

                        Working...
                        X