Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

    Ik ben al een hele tijd op zoek naar een surround systeem om op mijn PLasma Samsung aan te sluiten.

    Dit type ben ik tegengekomen "Samsung HT C6500/XEN" had jullie gevraagd of er iemand me kan informeren of dit echt een goede keus zou zijn.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.

  • #2
    Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

    Na enige tijd zoeken en vergelijken heb ik me volgende set besteld :
    - Yamaha receiver RX-V467 (5x120W)
    - Jamo S608 hoofdluidsprekers + 3 satellieten (ook Jamo).

    Jamo levert kwaliteits-speakers die ook nog betaalbaar zijn. De S608 is in elk geval een speaker die als heel goed beschreven wordt in vele reviews. De hele set in Nederlandse webshop besteld, alles samen zo'n 750 EUR.
    Als je de ruimte hebt, en ietwat kritisch bent aangaande geluid denk ik dat je beter af bent met dit soort samengestelde systemen. Goed geluid vraagt nu eenmaal degelijke kasten en volume... (om een idee te geven, 1 speaker (zuil) weegt 20kg).
    Een 'sub' heb ik bewust niet besteld omdat ik ervan uitga dat de hoofdluidsprekers dit wel aankunnen (en in onze situatie die sub ook niet echt een plaats kon krijgen). We zien (horen) wel wat het wordt..
    Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
    And why do we fall, Bruce?

    Comment


    • #3
      Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

      Voor muziek is een sub geen must maar voor actiefilms is het dag en nacht wat het effect betreft.
      Natuurlijk iets anders als je op een apartement woont ... buren.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

        Je kan best een receiver/versterker nemen die de bron kan switchen naar hdmi. Alles wat je dan op die versterker gaat aansluiten komt via hdmi naar je TV zodat er maar 1 kabeltje naar je TV moet lopen.

        Comment


        • #5
          Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Voor muziek is een sub geen must maar voor actiefilms is het dag en nacht wat het effect betreft.
          Natuurlijk iets anders als je op een apartement woont ... buren.
          Hoe beter de speakers die je hebt, hoe minder een sub nodig is.

          Als je vloerluidsprekers hebt die een frequentierespons hebben vanaf 33 Hz, dan doet een sub weinig.
          Heb je van die plastieken minikastjes, dan maakt een sub een héél groot verschil.
          Het probleem met subs is inderdaad geluid naar de buren, maar ook dat echt goede subs behoorlijk duur zijn.

          Je leest behoorlijk wat goeds over Jamo. Het is geen topmateriaal, maar wel zeer veel kwaliteit voor je budget.

          Comment


          • #6
            Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Voor muziek is een sub geen must maar voor actiefilms is het dag en nacht wat het effect betreft.
            Natuurlijk iets anders als je op een apartement woont ... buren.
            Voor muziek moet je bij een surround-installatie wel de sub - woofer aanzetten anders is er geen laag aanwezig.De surroundspeakers beginnen maar bij midrange .Dan is de muziek net iets anders .Ik heb een Harman-Kardon AVR 355 met 7X65W en sub van 200w .

            Comment


            • #7
              Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

              gewoon een surround systeem kopen van bose


              dan ben je zeker dat je rommel in huis haalt

              Comment


              • #8
                Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                gewoon een surround systeem kopen van bose


                dan ben je zeker dat je rommel in huis haalt
                brrr.......
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                  Ik heb zelf al jaren een HomeCinemaset van JVC QP-112AL en die bevalt nog steeds perfect, het geluid van mijn TV klinkt alsof ik in de bioscoop zit




                  De Samsung HT C6500/XEN is al een verouderd model, momenteel komt de LG HX751 erg goed uit de testen, ook hier wordt hij zeer geprezen;

                  http://www.kieskeurig.be/home_cinema...eviews/956792/

                  Als ze in iedergeval maar een HDMI en optische aansluitingen heeft, daarmee krijg je het beste geluid, zeker als je er ook Dolby Digital 5.1 en DTS films mee afspeelt!
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Hoe beter de speakers die je hebt, hoe minder een sub nodig is.

                    Als je vloerluidsprekers hebt die een frequentierespons hebben vanaf 33 Hz, dan doet een sub weinig.
                    Heb je van die plastieken minikastjes, dan maakt een sub een héél groot verschil.
                    Het probleem met subs is inderdaad geluid naar de buren, maar ook dat echt goede subs behoorlijk duur zijn.
                    Ik heb hier anders kwalitatieve speakers staan ... die sub van 1000Watt RMS erbij maakt wel degelijk een groot verschil uit!

                    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    Voor muziek moet je bij een surround-installatie wel de sub - woofer aanzetten anders is er geen laag aanwezig.De surroundspeakers beginnen maar bij midrange .Dan is de muziek net iets anders .Ik heb een Harman-Kardon AVR 355 met 7X65W en sub van 200w .
                    Als je speakers hebt die de volledige range weergeven, dan heb je voor stereo-geluid helemaal geen subwoofer nodig, al kan dit wel natuurlijk.
                    Standaard staat CD-weergave op 2.0 ... of met andere woorden gewoon stereo zonder subwoofer. Alles hangt af van uw configuratie en natuurlijk zal je die sub wel horen.
                    Hier een set van 7 x 200W RMS + sub van 1000W RMS.
                    Front speakers zijn in dual-amp aangesloten zodat een 5.1 ontstaat met 2 x 200W per frontspeaker.
                    Met 2400W RMS klinkt een filmpje wel redelijk goed ... tot bij de buren.
                    Last edited by VerSeg; 11 augustus 2011, 20:01.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                      Oorspronkelijk geplaatst door cherifo Bekijk bericht
                      Ik ben al een hele tijd op zoek naar een surround systeem om op mijn PLasma Samsung aan te sluiten.

                      Dit type ben ik tegengekomen "Samsung HT C6500/XEN" had jullie gevraagd of er iemand me kan informeren of dit echt een goede keus zou zijn.

                      Alvast bedankt voor jullie hulp.
                      Amaai wat een ervaren teksten lees ik hier zeg ...maar eigenlijk niet echt een antwoord op mijn vraag Dus als ik het een beetje lees zou ik beter een afzonderlijke installatie kopen.Maar spijtig genoeg heb ik er geen verstand van en kan ik best wat hulp gebruiken hoor.

                      Alvast bedankt voor jullie hulp.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik heb hier anders kwalitatieve speakers staan ... die sub van 1000Watt RMS erbij maakt wel degelijk een groot verschil uit!

                        Als je speakers hebt die de volledige range weergeven, dan heb je voor stereo-geluid helemaal geen subwoofer nodig, al kan dit wel natuurlijk.
                        Standaard staat CD-weergave op 2.0 ... of met andere woorden gewoon stereo zonder subwoofer. Alles hangt af van uw configuratie en natuurlijk zal je die sub wel horen.
                        Hier een set van 7 x 200W RMS + sub van 1000W RMS.
                        Front speakers zijn in dual-amp aangesloten zodat een 5.1 ontstaat met 2 x 200W per frontspeaker.
                        Met 2400W RMS klinkt een filmpje wel redelijk goed ... tot bij de buren.

                        Ik ken geen enkele versterker die echt 7x200W RMS geeft....
                        En welke speakers kan je met 2x200 W belasten?
                        In het hoog gedeelte kan je geen 200W uitsturen...

                        Als je echt 5x50W levert in een doorsnee of zelfs grote huiskamer, dan ga je lopen!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                          Oorspronkelijk geplaatst door cherifo Bekijk bericht
                          Amaai wat een ervaren teksten lees ik hier zeg ...maar eigenlijk niet echt een antwoord op mijn vraag Dus als ik het een beetje lees zou ik beter een afzonderlijke installatie kopen.Maar spijtig genoeg heb ik er geen verstand van en kan ik best wat hulp gebruiken hoor.

                          Alvast bedankt voor jullie hulp.
                          In FWD magazine staan soms testen in van zulke installatie's misschien kan je op hun site aan info geraken.
                          PS bij 1000W moeten de eindtrappen 11A leveren in speaker van 8 ohm en zelfs het dubbele als ze 4 ohm zijn .Ik heb erbarmen met deze eindtrap.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                            hier een nieuwigheidje in fwdmagazine.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Surround systeem,Iemand ervaring of enige hulp?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Ik ken geen enkele versterker die echt 7x200W RMS geeft....
                              En welke speakers kan je met 2x200 W belasten?
                              In het hoog gedeelte kan je geen 200W uitsturen...

                              Als je echt 5x50W levert in een doorsnee of zelfs grote huiskamer, dan ga je lopen!
                              De bedoeling van een groot vermogen is niet om die continu uit te "stoten". Als je muziek weergeeft aan 2x1W (effectief, gemiddeld), dan zal je daar al vlotjes je huiskamer mee kunnen vullen (afhankelijk van de gevoeligheid van je luidsprekers). Wel zorgt muziek voor pieken die nu en dan een factor 20-30 hoger zijn dan dat gemiddelde, en die wil je uiteraard ook onvervormd kunnen weergeven.
                              Met een versterkertje van 2x20W kom je dan in de problemen .
                              Een versterker van 200W RMS bij een lage vervorming ben ik zelf ook nog niet tegengekomen. Als je een vervorming van 20% toelaat is dat geen probleem ...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X