Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betekenis afkortingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Betekenis afkortingen

Hallo Allen
    Onlangs kreeg ik van een kennis een site doorgemaild waarop je de vliegtuigen kan volgen boven Belgie .Als je met de cursor op het vliegtuig gaat staan komt er meestal een ballonnetje met tekst .bv: DLH 465
    Type: A346
    Hoogte:37971 ft
    Speed :524 kts
    Van : KMCO/MCO
    Naar : EDDF/FRA
    Het gaat me vooral om de twee laatste VAN en NAAR ,weet iemand waar ik die afkortingen kan terug vinden zodat de vertrekplaats en aankomst bekend is ?

Dank bij voorbaat
    wingske

Re: Betekenis afkortingen

KMCO: Orlando International Airport
    EDDF : Frankfurt
    De E staat voor EUROPE, D voor Deutschland, DF voor Frankfurt

Op http://www.airlinecodes.co.uk/aptcodesearch.asp kan je de ICAO (international Civil Aviation Organization) code ingeven en krijg je direct het resultaat.

Grtz,

Filip

Comment

ben eigenlijk wel geïnteresseerd naar de site...
      Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
        ben eigenlijk wel geïnteresseerd naar de site...
        Ikke ook
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Effe gegoogeld :

The world’s most popular flight tracker. Track planes in real-time on our flight tracker map and get up-to-date flight status & airport information.

Laat ook de van/naar naam gelijk zien...

Jan

Comment

Die IATA of ICAO codes kan je ook gewoon intikken in Wikipedia, dan kom je in een aantal gevallen al bij de juiste pagina uit .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hey juppekes

Hier heb je er nog eentje

Bootjes

Comment

deze komt niet uit de vliegwereld, maar de mooiste afkorting/acroniem vind ik ik nog steeds het engelse woord acronym: Alphabetical Collection for Reducing Or Numbing Your Memory.
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

Fijn om te volgen, zeker met SKYbrary ernaast.

De B737-piloot van Air Italy heeft duidelijk wat moeite met het vinden van Warschau...
                  "Neen mannen, hier is 't ook niet. Rechtsomkeert en ginder nog eens vragen!"

You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Ik zal proberen de link naar de site hier te plaatsen ,weet niet of het lukt hoor.
                    Ik kan ze ook niet bij mijn favorieten geplaatst krijgen ,reden ????????

Casper presents an attractive display of the aircraft in our European skies.

Succes ermee

wingske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                      Fijn om te volgen, zeker met SKYbrary ernaast.

De B737-piloot van Air Italy heeft duidelijk wat moeite met het vinden van Warschau...
                      "Neen mannen, hier is 't ook niet. Rechtsomkeert en ginder nog eens vragen!"

De instrumenten van de piloot zullen de weg wel vinden. Deze figuur noemt men een teardrop in piloten taal. Eén van de procedures om de landing in te zetten.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wingske Bekijk bericht
                        Ik zal proberen de link naar de site hier te plaatsen ,weet niet of het lukt hoor.

Succes ermee

wingske
                        Misschien omdat het betalend is. Je kan maar 15' kijken.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                          Misschien omdat het betalend is. Je kan maar 15' kijken.
                          Dacht dat het met 15 minuten vertraging was dat je te zien krijgt ,niet ?
                          Intussen wel bij mijn favorieten gekregen .
                          mvg wingske

Comment

Hey juppekes

Het is wel jammer dat de vliegtuigen niet weergegeven worden wanneer ze boven de oceaan hangen

Als ik een vlucht wil volgen die uit New York komt is dit heel moeilijk te volgen
                            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wingske Bekijk bericht

Succes ermee

wingske
                              Bangelijk: Ik zie hier net een groot en een klein vliegtuig dalen tot 3120 ft en vervolgens botsen. Het grote verdween onmiddelijk van het scherm, terwijl het kleine koers wijzigt om na een twitigtal seconden ook verdwijnen op een tiental kilometer van hier-- 20 km van de luchthaven. Ben door de venster gaan kijken, maar zie geen grote rookpluimen.

Comment

Working...
                              X