Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

België, hoe bekeken van uit het buitenland.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• België, hoe bekeken van uit het buitenland.

A short animated film about the Belgian political structure. The text was written by Marcel Sel, a Belgian writer, author of Walen Buiten, a best-seller on the…

Re: België, hoe bekeken van uit het buitenland.

Ik kende die al langer hoor. Ik denk dat ie al bijna 2 jaar oude moet zijn. Maar uiteraard nog steeds brandend actueel...
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Ja, we zijn inderdaad wereldvermaard. Sommigen vragen ons zelfs het recept om meer dan 400 dagen zonder regering te kunnen functioneren. We zijn zelfs uniek in de wereld.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

super
        leuk filmpje, maar wij zitten er wel mee e godver...... nondeju....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Ja, we zijn inderdaad wereldvermaard. Sommigen vragen ons zelfs het recept om meer dan 400 dagen zonder regering te kunnen functioneren. We zijn zelfs uniek in de wereld.
          Zonder regering? Jullie hebben er toch nog 5 over

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
            Zonder regering? Jullie hebben er toch nog 5 over

Jan
            Juist
            België is een probleem-huwelijk: vader en moeder verstaan zich niet en de kinderen
            dreigen weer de dupe te worden.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              dus jij vindt dat het functioneert zo .
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                Jij denkt van niet?
                Leg eens klaar en duidelijk uit waarom een regering (hebben) zo belangrijk is.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Jij denkt van niet?
                  Een aantal van mijn vrienden en ikzelf zitten in de sociale en culturele sector. De organisatie waar ik voor werk is goed ingebed. Anderen hebben het veel moeilijker (armoedebestrijding, samenlevingsopbouw, laagdrempelige vormings- en opleidingsinitiatieven) om de noodzaak van hun bestaan elke keer opnieuw aan de regering voor te leggen. Een aantal van die zaken zijn in handen van de Vlaamse Gemeenschapsregering. Gelukkig voor hen draait het daar nog. Zij die afhankelijk zijn van federale subsidies zitten in serieuze werkonzekerheid. De regering van lopende zaken is volgens de grondwet niet bevoegd om projecten te erkennen en subsidiëren. Om de zoveel tijd moet dus de regering aan het parlement vragen of ze het nog een keertje mogen.

Voor die mensen die daar werken is dat knap lastig, maar uiteindelijk vinden die wel een andere job als ze echt willen. Die zijn goed opgeleid en kunnen heel wat ervaring voorleggen. Hun doelgroepen daarentegen zijn minder goed af. Het verlies van die diensten zou hun situatie heel sterk doen verslechteren op heel korte termijn.

Voor tweeverdieners in een sterke sector maakt een periode zonder bestuur niet zo veel uit. De crisis heeft er in een houw een heel pak mensen in de werkloosheid gesmeten. Voor een aantal daarvan begint die werkloosheid lang te duren, waardoor ze nog eens de heksenjagers van de RVA op hun nek krijgen. Daar zitten heel kwetsbare mensen tussen die niet het haar op de tanden en de vaardigheden hebben om hun zaak te gaan verdedigen. Als dan door gebrek aan beleid de organisaties wegvallen die de belangen van een steeds groeiende groep arme Belgen behartigen, zijn er ook alleen maar minder en minder die uit die situatie geraken.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik heb die film een paar keer moeten bekijken want dat ze het zo erg was gesteld daar had ik geen flauw idee van...
                    En ik dan maar op de XBOX Poker avonden tegen die Amerikanen maar vertellen..."yes yes you should visit Europe" en dan vooral Belgium....LOL/
                    Om U kapot te lachen....
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Jij denkt van niet?
                      het bekende gladde ijs!
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een aantal van mijn vrienden en ikzelf zitten in de sociale en culturele sector. De organisatie waar ik voor werk is goed ingebed. Anderen hebben het veel moeilijker (armoedebestrijding, samenlevingsopbouw, laagdrempelige vormings- en opleidingsinitiatieven) om de noodzaak van hun bestaan elke keer opnieuw aan de regering voor te leggen. Een aantal van die zaken zijn in handen van de Vlaamse Gemeenschapsregering. Gelukkig voor hen draait het daar nog. Zij die afhankelijk zijn van federale subsidies zitten in serieuze werkonzekerheid. De regering van lopende zaken is volgens de grondwet niet bevoegd om projecten te erkennen en subsidiëren. Om de zoveel tijd moet dus de regering aan het parlement vragen of ze het nog een keertje mogen.

Voor die mensen die daar werken is dat knap lastig, maar uiteindelijk vinden die wel een andere job als ze echt willen. Die zijn goed opgeleid en kunnen heel wat ervaring voorleggen. Hun doelgroepen daarentegen zijn minder goed af. Het verlies van die diensten zou hun situatie heel sterk doen verslechteren op heel korte termijn.

Voor tweeverdieners in een sterke sector maakt een periode zonder bestuur niet zo veel uit. De crisis heeft er in een houw een heel pak mensen in de werkloosheid gesmeten. Voor een aantal daarvan begint die werkloosheid lang te duren, waardoor ze nog eens de heksenjagers van de RVA op hun nek krijgen. Daar zitten heel kwetsbare mensen tussen die niet het haar op de tanden en de vaardigheden hebben om hun zaak te gaan verdedigen. Als dan door gebrek aan beleid de organisaties wegvallen die de belangen van een steeds groeiende groep arme Belgen behartigen, zijn er ook alleen maar minder en minder die uit die situatie geraken.
                        Dus bestaande (en werkende) projecten lopen nu gevaar?
                        Er is wel een verschil met nieuwe projecten....

Het ziet er zo naar uit en ik hoop het ook, dat de eventuele nieuwe regering meer
                        belang hecht aan 't federale
                        Blijkt dit niet zo dan vrees voor de sociale sectoren en cultuur....
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          het bekende gladde ijs!
                          grt,bouk.
                          We hebben in België momenteel een "Superminister" en die heet Turtelboom.
                          Zij vervangt een aantal dames en heren ministers die op vakantie zijn bouk.
                          Dit is zo om dat zij handtekeningen moet plaatsen.
                          En dat moet met de hand gebeuren....

Ik heb ooit in een lang verleden gedurende een werkjaar géén vakantie opgenomen....
                          Omdat dit voor mij en voor de rest belangrijk was.

Hier vegen ze er gewoon hun voeten aan bouk.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Heb ik dat gezegd
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

We hebben in België momenteel een "Superminister" en die heet Turtelboom.
                              Zij vervangt een aantal dames en heren ministers die op vakantie zijn bouk.
                              Dit is zo om dat zij handtekeningen moet plaatsen.
                              En dat moet met de hand gebeuren....

Ik heb ooit in een lang verleden gedurende een werkjaar géén vakantie opgenomen....
                              Omdat dit voor mij en voor de rest belangrijk was.

Hier vegen ze er gewoon hun voeten aan bouk.
                              Of misschien zijn ze op de vlucht Theo.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X