Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

    Ik ben op zoek naar een goede tabletpc, maar velen kopen toch een dockingtoetsenbord extra, en je hebt het gemis van een grote harde schijf (maar 16-32GB).
    Er zijn dure ipads die geen flash kunnen afspelen en er zijn goede alternatieven (Samsung Galaxy, Acer Iconia,...).

    Heb nog 2 vraagjes :
    1 kun je eventueel een ander besturingssysteem op zo'n tablet zetten achteraf en hoe, via een externe dvdrw of stick ofzo? Want ipads & tablets crashen soms en Android wordt regelmatig geupdate.
    2 Moest Windows 8 uitkomen voor tabletpc's, kun je dit dan ook op zo'n Android tablet zetten?

    Er zijn ook die EEE pad transformers.

    Dell heeft een netbook waarbij je het scherm kan uitklikken als tablet :
    De Inspiron Duo van Dell is een netbook die is uitgerust met een scherm dat kan worden gekanteld om er een tablet van te maken. Tweakers.net bekeek of Dell hiermee het ei van Columbus heeft gevonden.


    320GB op 7200rpm, 2GB ram, Intel Atom N550 1.5GHZ, Intel Graphics Media Accelerator 3150 HD, 5 in 1 kaartlezer en 2x USB, dvd+-rw.
    Deze heeft dus Windows 7 die nog niet echt op touch-screen gericht is, de processor zou ook niet zo goed zijn, maar kun je updaten met de volgende windows 8 die uit is.

    Toch is de slotconclusie weer niet goed :
    De Inspiron Duo van Dell is een netbook die is uitgerust met een scherm dat kan worden gekanteld om er een tablet van te maken. Tweakers.net bekeek of Dell hiermee het ei van Columbus heeft gevonden.


    "De Inspiron Duo is daarmee een van de vele kruisingen tussen een laptop en tablet geworden die de beloftes niet waarmaakt. Opnieuw is het verre van de beste tablet en ook zijn er veel betere netbooks. Dell krijgt punten voor originaliteit, maar er zijn simpelweg te veel eigenschappen die een prettige ervaring voor de gebruiker in de weg staan om van een aanrader te spreken."

    Maar er zijn waarschijnlijk nog veel andere types/merken met zulke combinatie's, zou er een website bestaan met reviews enkel in deze categorie?
    Welke zijn eigenlijk de beste kruisingen laptop/tabletpc waarbij je de tablet dus uit de netbook kan klikken?
    Last edited by CanonYouCan; 5 augustus 2011, 11:22.

  • #2
    Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

    ik heb sinds een tijdje ondertussen de Asus Transformer en ik vind dat ronduit een SCHITTEREND toestel dat ik aan iedereen zou aanraden. Ik heb er uiteraard het toetsenbord bijgekocht omdat die bovenop een toetsenbord ook USB-poorten, een sd-kaartlezer en EXTRA BATTERIJ mee hebt.

    scherm is top, Android werkt heel vlot (hoewel het op sommige puntje nog wat beetje finetuning nodig heeft).

    Toptoestel : kopen die handel als je een tablet/netbook wil hebben.

    Ik zou er geen Windows op willen... zou eerlijk gezegd niet weten waarom. Ik kan alles met de Transformer wat ik moet met dat toestel. Wordt standaard geleverd met een office-pakketje waarmee je word, excel, powerpoint-files mee kan maken & bewerken.
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

      Inderdaad, hier ook een meer dan gelukkige gebruiker van de transformer!

      Comment


      • #4
        Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

        Is dit dan deze Asus http://www.alltouchtablet.com/touch-...t-review-1673/

        En hoe zit het met de snelheid, want hier zeggen ze hetvolgende :
        "Another problem I have with this convertible netbook tablets is the way it performs, which is very very slow, typical for netbooks. Simple tasks like opening a new window in Internet Explorer, switch to full screen mode, open My Computer and such are ‘rewarded’ with a few seconds of waiting. Playing this video in 360p and 480p quality settings resulted in 100% CPU load, with Flash 10.1 Beta 3 installed. At first you think the netbook has some normal problems encountered after reboot, but after a few minutes you start realizing that things aren’t going to change."

        Comment


        • #5
          Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Is dit dan deze Asus http://www.alltouchtablet.com/touch-...t-review-1673/

          En hoe zit het met de snelheid, want hier zeggen ze hetvolgende :

          "Another problem I have with this convertible netbook tablets is the way it performs, which is very very slow, typical for netbooks. Simple tasks like opening a new window in Internet Explorer, switch to full screen mode, open My Computer and such are ‘rewarded’ with a few seconds of waiting. Playing this video in 360p and 480p quality settings resulted in 100% CPU load, with Flash 10.1 Beta 3 installed. At first you think the netbook has some normal problems encountered after reboot, but after a few minutes you start realizing that things aren’t going to change."
          Neen, dat is een 'echte' netbook dus geen tablet...

          Het is den deze : http://www.tabletcenter.be/product/1...b-docking.html
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

            Er zeg hier iemand dat hij niet fatsoenlijk HD movies zou kunnen afspelen, geen AVCHD en MKV, das wel jammer daar er redelijk wat HD movies zijn...



            "Blijft eeuwig zonde dat de Tegra2 niet fatsoenlijk 1080p af kan spelen, geen AVCHD en geen MKV. Typisch omdat mijn oude Samsung Galaxy Tab 7" dit namelijk wel zonder problemen kan, en de Hummingbird is toch een stuk oudere SoC"

            Maar wie gaat er hd movies op z'n tablet afspelen zegt er iemand, dan is hij meteen vol met 16-32gb.
            Zal nog een de Samsung Galaxy's bekijken als daar zo'n docking keyboard voor bestaat, en anders misschien toch opnieuw laptop + de goedkoopste tablet van €125 afzonderlijk kopen, als dit toch gewoon om te surfen is en je er niet teveel mag van verwachten.
            Last edited by CanonYouCan; 5 augustus 2011, 10:22.

            Comment


            • #7
              Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
              Er zeg hier iemand dat hij niet fatsoenlijk HD movies zou kunnen afspelen, geen AVCHD en MKV, das wel jammer daar er redelijk wat HD movies zijn...
              kan je evengoed een fatsoenlijke divx kijken op je tablet... Kwaliteit hoog genoeg imho... zo doe ik het allesinds...

              en ook omdat divx stuk minder plaats in beslag neemt.

              Denk niet dat de Galaxy's een docking hebben zoals die voor de Transformer bestaat.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

                Vond hier net ééntje : http://www.youtube.com/watch?v=I44wFOUFt-w

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                kan je evengoed een fatsoenlijke divx kijken op je tablet... Kwaliteit hoog genoeg imho... zo doe ik het allesinds...

                en ook omdat divx stuk minder plaats in beslag neemt.

                Denk niet dat de Galaxy's een docking hebben zoals die voor de Transformer bestaat.

                Comment


                • #9
                  Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

                  Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                  inderdaad... vind die wel niet zo handig omdat je de combo niet kan dichtklappen en als een netbook meenemen. Hier moet je 2 aparte spullen meenemen en vaak zijn netbook-sleeves (waar ik mijn Transformer insteek) daar niet echt voor gemaakt en moet je al een laptoptas kopen.

                  Het lijkt mij ook niet handig kijken omdat de Galaxy hier rechtop in de dock moet staan maar dat probleem ga je altijd hebben met de Galaxy omdat de connector nu eenmaal op de korte zijde staat.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

                    - En kun je een Android 2.2 updaten naar een 3.0 ?
                    - Eventueel een ander besturingssysteem op zo'n tablet zetten?
                    - Hoe update je dan, via een externe dvdrw of stick ofzo?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      inderdaad... vind die wel niet zo handig omdat je de combo niet kan dichtklappen en als een netbook meenemen. Hier moet je 2 aparte spullen meenemen en vaak zijn netbook-sleeves (waar ik mijn Transformer insteek) daar niet echt voor gemaakt en moet je al een laptoptas kopen.

                      Het lijkt mij ook niet handig kijken omdat de Galaxy hier rechtop in de dock moet staan maar dat probleem ga je altijd hebben met de Galaxy omdat de connector nu eenmaal op de korte zijde staat.
                      En dat is inderdaad ook het probleem met het dock/keyboard van Apple voor de iPad, daar staat ie rechtop in, en laat ik net liefst in liggende mode werken op allerhande sites en als ik een reply op een mail wil doen ... dus mijn 69 Euro dure Apple keyboard verzamelt nu stof ... de samsung versie van zo'n dock zou blijkbaar nog duurder zijn aan 80 Euro ?

                      Eerlijk gezegd lijkt zo'n transformer me het beste van twee werelden ... alleen jammer dat hij zo duur is als een iPad, dat gaat zijn succes een beetje temperen ... als ze hem aan pakweg 399 zouden verkopen met keyboard dan kunnen ze de productie niet bijhouden denk ik.
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

                        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                        - En kun je een Android 2.2 updaten naar een 3.0 ?
                        - Eventueel een ander besturingssysteem op zo'n tablet zetten?
                        - Hoe update je dan, via een externe dvdrw of stick ofzo?
                        upgrade van 2.2 naar 3 is afhankelijk van de hardware... Voor alle duidelijkheid: de Transformer komt met Android 3 geinstalleerd.

                        Zou niet weten waarom ik een ander OS erop wil hebben dus kan je daar helaas ook geen info over geven.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                        En dat is inderdaad ook het probleem met het dock/keyboard van Apple voor de iPad, daar staat ie rechtop in, en laat ik net liefst in liggende mode werken op allerhande sites en als ik een reply op een mail wil doen ... dus mijn 69 Euro dure Apple keyboard verzamelt nu stof ... de samsung versie van zo'n dock zou blijkbaar nog duurder zijn aan 80 Euro ?

                        Eerlijk gezegd lijkt zo'n transformer me het beste van twee werelden ... alleen jammer dat hij zo duur is als een iPad, dat gaat zijn succes een beetje temperen ... als ze hem aan pakweg 399 zouden verkopen met keyboard dan kunnen ze de productie niet bijhouden denk ik.
                        per definitie zijn ze niet even duur he... De Transformer kost 500 € met docking... De goedkoopste ipad met een keyboard kost ongeveer 550 €... Kan voor sommige mensen het verschil wel maken he. Bovendien zit je ook niet vast aan het verschrikkelijke iTunes maar da's een andere discussie

                        Ik vind de Transformer allesinds zijn geld waard.
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

                          Inderdaad nog niet bij stilgestaan, + €100 voor zo'n keyboard is wel veel zeg, m'n draadloos toetsenbord kost maar €40 ofzo.
                          Voor €520 all in koop ik toch liever een nieuwe laptop van die prijs met een goedkopere tablet gewoon om te surfen, afzonderlijk van €200.

                          De totaalprijs van een goede laptop + goedkope tablet is misschien wel €200 duurder, maar voor dezelfde prijs kan een eee pad transformer niet tippen aan echte laptop.
                          Voor dezelfde prijs de keuze tussen het scherm eruitklikken <> grotere HD/ram/betere grafische kaart en alle aansluitingen, de keuze is snel gemaakt...

                          Anderzijds : die Dell Inspiron Duo 3232 bood wel toetsenbord voor €430 maar zoals hierboven beschreven nog niet 100%.
                          Goed dat er concurrentie bijkomt, misschien gaat Asus hun prijs wat verlagen nu Dell €100 goedkoper is met toetsenbord.

                          De eee-pad transformers zijn inderdaad te duur voor wat ze bieden, waarschijnlijk omdat ze redelijk recent zijn, de laptops van €500 bieden al veel meer dan vroeger voor hun prijs.
                          Alternatieve tablets genoeg, wel meestal maar Android 2.2, maar ik zie wel als ik misschien naar de 3.0 kan updaten.
                          Last edited by CanonYouCan; 5 augustus 2011, 13:03.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

                            Ik heb diverse tablets gehad, maar heb nu de iPad 2 en die bevalt perfect, er zijn nu ook enkele Apps zoals o.a. Puffin Web Browser, waarmee je Flash sites kan bekijken, dus Flash werkt nu ook op de iPad.
                            Ik vind de iPad 2 net iets lekkerder werken dan de Transformer en andere tablets En bij mij is de iPad nog nooit vastgelopen of gecrashed
                            Ook kun je op de iPad draadloos het Bluetooth toetsenbord van Apple aansluiten en dat werkt goed.
                            Een goedkope tablet gaat je zeker tegenstaan, dat kan ik je nu al vertellen!
                            Last edited by HereIsTom; 5 augustus 2011, 13:01.
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beste combinatie netbook/tabletpc? (Dell Inspiron Duo 3232 weer niet goed)

                              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                              Inderdaad nog niet bij stilgestaan, + €100 voor zo'n keyboard is wel veel zeg, m'n draadloos toetsenbord kost maar €40 ofzo.
                              Voor €520 all in koop ik toch liever een nieuwe laptop van die prijs met een goedkopere tablet gewoon om te surfen, afzonderlijk van €125.
                              gewoon uit nieuwsgierigheid maar welke laptop zou je dan kopen en (belangrijker in mijn vraag) welke tablet denk jij te kopen voor 125 €????
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment

                              Working...
                              X