Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijpacks,waar?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• batterijpacks,waar?

hoi allen,
    ik zit met een probleempje:
    mijn zoontje heeft een paar van die auto's op batterijen,en nu blijkt er één pack van niet meer op te laden,heeft iemand van jullie dit al ooit moeten vervangen?zo ja waar besteld?
    is een pack van 8 aa batterijen die samen verpakt zitten dmv een soort vacuum getrokken folie!ik zie er wel de voltage en de ampéres enz op staan,maar heb er al verschillende gezien die een andere vorm hebben!
    dus zou ik dat even moeten kunnen zien op foto eer ik dat bestel,om zeker te zijn dat het past in het wagentje!
    alvast bedankt voor de hulp!
    grts; M

Re: batterijpacks,waar?

Als je plaats hebt kan je een houder van 8 batterijen plaatsen en heb je de vrije keus van batterijen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      Als je plaats hebt kan je een houder van 8 batterijen plaatsen en heb je de vrije keus van batterijen.
      je bedoeld een houder waar je 8 losse batterijen in kan steken?
      aan die batterijpacks zit ook een plastic stekker vast,die moet dan ook nog passen in het autootje
      grts; M

Comment

De lader is toch niet defect?

In de meeste speelgoedwinkels waar ze die auto's verkopen hebben ze meestal ook de accu's.

Probeer anders Google, op de merknaam van het wagentje (merk van het speelgoed dus, niet van de wagen die model heeft gestaan).

In die accupacks worden er meestal de allergoedkoopste accu's gebruikt (AA accu's die een capaciteit hebben van 500-800mAh). Als je een beetje handig bent dan kan je zelf een nieuw pakketje samenstellen, ze staan gewoon in serie (je zal ze moeten solderen).
        Met 2000mAh accu's zal dat wagentje heel wat langer blijven bollen.
        Het zal dan wel veel langer duren om het accupack te laden met de standaard lader.

AA cellen met soldeerlipjes:
        vapex.nl is beschikbaar voor verkoop. Bekijk prijs, informatie en meer op Dovendi.com

Ik heb zelf al draadjes gesoldeerd aan nikkel-metaalhydride accu's zonder soldeerlipjes, dat is ook mogelijk. Maak de oppervlakte waar je op wil solderen (+ en -) goed zuiver met een nieuw schuursponsje (geen water gebruiken), dan pakt het solduur beter.
        Gebruik een vrij zware soldeerbout (minstens 60W) om op de + en - een stukje te vertinnen. Met een zware soldeerbout gaat dat snel, en dan zal de accu daardoor niet defect raken. Daarna soldeer je er de draadjes aan (ook eerst vertinnen).
        (Bij lithium-ion accu's durf ik dat niet, dat is iets te gevaarlijk.)
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Kijk hier eens : http://www.albatros.ws/ (eerste categogie bij Batterijen).

Ze hebben veel meer dan op de site staat ... ge kunt er ook naar bellen of mailen en mits betaling van kleine vergoeding verzenden ze ook per post.
          Last edited by VerSeg; 23 juli 2011, 14:37.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

In de meeste modelbouwzaken hebben ze dit wel.
            Bij Shamrock in Maastricht bvb.
            Het stekkertje erop is meestal lastiger dan de batterij zelf.
            Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De lader is toch niet defect?

In de meeste speelgoedwinkels waar ze die auto's verkopen hebben ze meestal ook de accu's.

Probeer anders Google, op de merknaam van het wagentje (merk van het speelgoed dus, niet van de wagen die model heeft gestaan).

In die accupacks worden er meestal de allergoedkoopste accu's gebruikt (AA accu's die een capaciteit hebben van 500-800mAh). Als je een beetje handig bent dan kan je zelf een nieuw pakketje samenstellen, ze staan gewoon in serie (je zal ze moeten solderen).
              Met 2000mAh accu's zal dat wagentje heel wat langer blijven bollen.
              Het zal dan wel veel langer duren om het accupack te laden met de standaard lader.

AA cellen met soldeerlipjes:
              vapex.nl is beschikbaar voor verkoop. Bekijk prijs, informatie en meer op Dovendi.com

Ik heb zelf al draadjes gesoldeerd aan nikkel-metaalhydride accu's zonder soldeerlipjes, dat is ook mogelijk. Maak de oppervlakte waar je op wil solderen (+ en -) goed zuiver met een nieuw schuursponsje (geen water gebruiken), dan pakt het solduur beter.
              Gebruik een vrij zware soldeerbout (minstens 60W) om op de + en - een stukje te vertinnen. Met een zware soldeerbout gaat dat snel, en dan zal de accu daardoor niet defect raken. Daarna soldeer je er de draadjes aan (ook eerst vertinnen).
              (Bij lithium-ion accu's durf ik dat niet, dat is iets te gevaarlijk.)
              Ik heb het zo ook al gedaan maar weet niet of iedereen zo handig is .

Comment

Working...
              X