Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Fibernet 40 zwak WIFI signaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet Fibernet 40 zwak WIFI signaal

Ik heb sinds kort de shake Fibernet en digitale TV van Telenet. Echter, wanneer ik boven draadloos probeer te surfen valt het signaal regelmatig weg, wat het onmogelijk maakt om op een deftige manier te surfen. Beneden geen problemen.

De modem met ingebouwde router is volgens mij het recentste model van telenet (ik vermoed de CBN SVG6540E HGW3.0).

Kan ik het draadloos signaal van de modem uitschakelen en er een andere draadloze router aan hangen? Hoe gebeurt die verbinding precies en welke draadloze router is aan te raden?

Bedankt!

Re: Telenet Fibernet 40 zwak WIFI signaal

Mijn gedacht is dat het vooral afhangt van wat er zich allemaal tussen de router en "boven" bevindt... Ik zou me dat eerst even afvragen en je er van vergewissen vooralleer je op zoek gaat naar een draadloze router...
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Probleem is ook vaak dat ze die modem aan de muur hangen en daardoor de ontvangst minder is. Indien zo tracht de modem eens wat van de muur te verwijderen. Indien geen verbetering kan je inderdaad het draadloze gedeelte uitschakelen via mijn telenet site en een aparte draadloze router aansluiten.

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Die hangt hier ook aan de muur en ik heb in heel mijn huis net evenveel ontvangst als met mijn Linksys. Die Linksys staat op mijn bureau ook maar op 2 cm van de muur.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Bij mij zijn beiden actief, zowel de wifi van telenet zelf, als de Apple router, signaal van de Apple router is stukken beter . . . ontvangst van draadloos signaal blijft via de Apple router bijna overal even sterk in huis terwijl de Telenet router duidelijk verschillende zwaktes vertoont naargelang de plaats waar ik me in huis bevind.
          Routers staan beiden naast elkaar in een gesloten houten kast.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boemans Bekijk bericht
            Ik heb sinds kort de shake Fibernet en digitale TV van Telenet. Echter, wanneer ik boven draadloos probeer te surfen valt het signaal regelmatig weg, wat het onmogelijk maakt om op een deftige manier te surfen. Beneden geen problemen.

De modem met ingebouwde router is volgens mij het recentste model van telenet (ik vermoed de CBN SVG6540E HGW3.0).

Kan ik het draadloos signaal van de modem uitschakelen en er een andere draadloze router aan hangen? Hoe gebeurt die verbinding precies en welke draadloze router is aan te raden?

Bedankt!
            Ik dacht dat je instellingen van die telenet router kan doen via de website van telenet onder "mijn telenet".
            Gelijk welke draadloze router moet normaal werken. Ik heb hier een D-link N-router achter de "oude" modem van telenet, maar er zijn genoeg degelijke routers te vinden...
            Groeten,

Polleke

Comment

Bedankt voor de reacties zo ver! Ik ben vrij nieuw in dergelijke dingen... Mijn modem/router van telenet hangt inderdaad vast aan de muur. Hoe moet de draadloze router dan verbonden worden? Moet die gekoppeld worden aan die modem/router?

Comment

Working...
              X