Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Notenwijn zelf maken..........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Notenwijn zelf maken..........

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
    Hallo, t'is de moment voor de noten ,dus ik zoek een recept om notenwijn te maken.
    Merciekes
    Het www staat er vol van, maar wij maken die reeds een 8-tal jaren met het recept waarbij het minste suiker wordt gebruikt (gezien de diabetes van mijn vrouw) nl.

rode wijn en witte wijn
    zuivere alcohol die ze bvb. in Colruyt verkopen (niet van die goedkope brol die je in Frankrijk kan kopen)
    suiker
    noten doormidden gesneden

Als je de exacte hoeveelheden wil, kan ik die even voor je opzoeken.

De eerste weken regelmatig eens goed schudden. In totaal zes maanden laten trekken en dan op flessen doen.

Die van ons staat reeds een goeie maand te 'trekken' in de kelder.
    Ik vrees dat je nu reeds wat te laat bent hoor, want de noten moeten nog in de groene bast zitten (wat nu nog wel het geval is) maar ze mogen nog geen 'houten' schelp gevormd hebben, je moet ze dus met een mes doormidden kunnen snijden. Indien dit niet meer kan, ben je reeds te laat voor dit jaar.

Succes.

Comment

Lijkt me nogal zoet.

Is er hier niemand die al aan zelf bier brouwen begonnen is?
      Ben er over aan het nadenken....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manos Bekijk bericht
        Luxemburg, 96° en 17.90€ de liter, vroeger bij de apotheek in Frankrijk maar heb horen zeggen dat je maar een halve liter kan krijgen .
        In frankrijk krijg je hoogstens nog 250ml bij de apotheker en meestal niets, zeker niet als buitenlander. Vroeger 6.5 euro de liter... Moet eens naar Luxemburg voor de limoncello zo te zien. De 96° staat 32 euro bij Colruyt.

Comment

Working...
        X