Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's waarvan je hoopt ze nooit te hoeven nemen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto's waarvan je hoopt ze nooit te hoeven nemen...

Eerst en vooral, ik heb op enkele fototopics vragen gesteld. Sorry dat ik daar geen antwoord op gaf. Het waarom zal jullie hieronder duidelijk worden...

Eergisteren zat ik in de eetkamer. Ineens hoorde ik een geluid, alsof er iets wegschoof. Onze hond die overal bang van is rende in paniek weg. Ik stel me recht en ineens is het alsof het heel hard regent. Ik denk nog dat kan niet zo hard regenen en wil door het raam gaan kijken. Ineens krijg ik een stortbad over me heen wat gevolgd wordt door 5 brandalarmen die op de bovenverdieping beginnen af te gaan. Met een klein hartje toch naar boven gelopen en nee, gelukkig nergens brand te bespeuren maar heel veel stoom! Waterleidingen en zoveel mogelijk elektriciteit uitgezet en dan begon het pas... met 3 man hebben we 3 uur water opgekuist, meubels proberen verplaatsen en eindelijk konden we de oorzaak vinden... De terugslagklep van de warmwaterverwarmer was door 1 of andere redenen geblokkeerd geraakt, daardoor stuurde deze het warme water terug door de aanvoerleiding. Deze barste open met alle gevolg vandien.
    Enkele foto's genomen met een compact die we vlug in de jongste dochter haar handen geduwd hadden:

Het water kwam uit de plafond, verlichting en liep de muren af.

Een blik op de bovenverdieping waar je bijna niets kon zien door de stoom.

Een blik van vandaag op onze plafond.

De plafonds op de bovenverdieping bestaan uit gyproc, deze moeten allen vervangen worden. De vloer, laminaat is nog afwachten tot deze helemaal opgedroogd is. De plafond benenden is zoals jullie kunnen zien ook volledig aan vervanging toe, overal hangt het behangpapier los en we vragen ons af hoe onze meubels zullen opdrogen.
    De komende dagen zal ik me dan ook niet met fotografie bezighouden, zal wel eens komen kijken, lezen maar daar zal het even bijblijven.

Re: foto's waarvan je hoopt ze nooit te hoeven nemen...

Eerste dat je moet doen is je verzekering contacteren want deze schade hoort tot je brandverzekering.
    Zo veel mogelijk foto's nemen en ook laminaat mee op bestek laten zetten want dit kan rotten na een tijd!
    Succes ermee om dit zo snel mogelijk in orde te krijgen, al zal het eerst wachten worden op een expert.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Gelukkig is er niemand gewond, want als de overdrukklep van de veiligheidsgroep blijft hangen dan kan de boiler exploderen.
      De schade zou dan nog veel groter geweest zijn, met kans op zware verwondingen.
      Nu is gelukkig de toevoerleiding gescheurd voordat de boiler het heeft begeven.

Dit is wat er kan gebeuren als de boiler blijft opwarmen terwijl de veiligheid geblokkeerd zit:
      Mythbusters Water Heater - Various Camera AnglesFrom Tuesday November 17, 2009 - 11/17/2009

Dat er zoveel stoom in huis hing, dat wijst erop dat de thermostaat van de boiler waarschijnlijk is blijven hangen. In combinatie met de geblokkeerde overdrukklep gaat dan de druk omhoog tot er ergens iets stuk gaat. Op dat ogenblik komt alle opgebouwde energie in één keer vrij in de vorm van stoom.

Ik denk dat je best zo snel mogelijk een bouwdroger huurt, daarmee kan je de woning op een veel kortere tijd terug droog krijgen (niet mee wachten tot volgende week, probeer er morgen al een te vinden).
      Dat beperkt de kans op schimmelvorming.
      Last edited by Black B@ndit; 22 juli 2011, 00:45.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit;3202859[COLOR="Red"
        ]Gelukkig is er niemand gewond, want als de overdrukklep van de veiligheidsgroep blijft hangen dan kan de boiler exploderen.[/COLOR]
        De schade zou dan nog veel groter geweest zijn, met kans op zware verwondingen.
        Nu is gelukkig de toevoerleiding gescheurd voordat de boiler het heeft begeven.

Dit is wat er kan gebeuren als de boiler blijft opwarmen terwijl de veiligheid geblokkeerd zit:
        Mythbusters Water Heater - Various Camera AnglesFrom Tuesday November 17, 2009 - 11/17/2009

Dat er zoveel stoom in huis hing, dat wijst erop dat de thermostaat van de boiler waarschijnlijk is blijven hangen. In combinatie met de geblokkeerde overdrukklep gaat dan de druk omhoog tot er ergens iets stuk gaat. Op dat ogenblik komt alle opgebouwde energie in één keer vrij in de vorm van stoom.

Ik denk dat je best zo snel mogelijk een bouwdroger huurt, daarmee kan je de woning op een veel kortere tijd terug droog krijgen (niet mee wachten tot volgende week, probeer er morgen al een te vinden).
        Dat beperkt de kans op schimmelvorming.
        Inderdaad, ik heb de test zien doen op National Geographic of Discovery... Zo'n ding blaast de helft van je dak weg. Bij de proef stobd ie beneden opgesteld en vloog door 't plafond, en door het dak naar buiten. De dummy die ze gebruikten werd onderzocht en bleek dat een mens levensgevaarlijk gewond, of zelfs dood zou zijn geweest.

Dit gezegd zijnd, hoop ik dat alles zo snel mogelijk terig in orde komt en dat het financiële ook zo snel mogelijk geregeld wordt.

mvg,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

De verzekering hebben we gisteren gecontacteerd en inderdaad, we kregen te horen om zoveel mogelijk foto's te maken en ze vroegen ons ook om zelf een schadebestek te maken. De boiler en waterleiding hebben en mochten we onmiddellijk herstellen. Je staat er niet bij stil maar het is ongelofelijk hoeveel keer per dag dat je water nodig hebt.

Black Bandit, ik heb ondertussen al verschillende keren naar het filmpje gekeken en blijf ervan schrikken. Als ik dit zo zie dan moeten we ons gelukkig prijzen dat er enkel water en stoom schade is.

Ik zoek op waar ik zo'n bouwdroger kan huren, had ik nog niet van gehoord dus zeker bedankt voor de tip!

Comment

Vergeet bij uw bestek de opruimingskosten niet te tellen ... je mag normaal 12,5€ per uur per persoon aanrekenen voor het opkuisen, als je dat menselijk berekent betalen ze dat met plezier uit!
            Laat je dit door een firma doen kost het hun meer ... ze zijn dus content als je het zelf doet!
            Wij hebben toen 20 uur gerekend (totaal) en zonder discussie uitbetaald. Het was dan ook correct en eerlijk berekend.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Hier hielden we geen rekening mee... ons lijstje is ondertussen aangepast, weer bedankt voor de tip!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dabbertjedab Bekijk bericht
                Enkele foto's genomen met een compact die we vlug in de jongste dochter haar handen geduwd hadden:
                Bouk, Hij heeft de foto's zelf niet gemaakt. Moet je daar nu geen opmerking over maken dat je dan je foto's niet mag plaatsen, tenzij achter een linkje?

Comment

jerOen, hij is geen hij maar een zij
                  Met deze vraag ik je ook om geen kinderachtige opmerkingen te maken, je kan de topic rapporteren als je ergens niet mee akkoord bent ipv van een antwoord te geven waar niemand iets mee kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dabbertjedab Bekijk bericht
                    je kan de topic rapporteren als je ergens niet mee akkoord bent
                    Inderdaad.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X