Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xtreme Mac laadstation - wéér een batterij-vraag ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Xtreme Mac laadstation - wéér een batterij-vraag ;)

    Ik heb een Xtreme Mac laadstation waar een iPad en een iPhone in passen.



    Mijn vraag is: mag ik de toestellen in de lader laten steken als ze volledig opgeladen zijn ?

    Dus, zijn het "intelligente" laders die stoppen met laden of overgaan op druppel-lading ?



    Ik zou de batterijen van mijn toestellen in een zo goed mogelijke conditie willen houden.



    Bij voorbaat dank !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Xtreme Mac laadstation - wéér een batterij-vraag

    Als het lithium-ion batterijen zijn, dan moet de lader automatisch uitschakelen, en zeker niet druppelladen als de juiste spanning (4,2V max per cel) is bereikt.

    Wacht niet tot de accu bijna leeg is om ze weer te laden, een lithium-ion accu mag je altijd terug bijladen. Te ver ontladen zorgt voor een kortere levensduur.
    Dat is waar je op moet letten om die accu's zo lang mogelijk heel te houden.
    Laat een toestel met een lithium-ion accu ook niet op een te warme plaats liggen (auto bijvoorbeeld, of op een tafel in de felle zon als je een terrasje doet, maar dat is nu niet het probleem) want bij hoge temperaturen gaat de levensduur van zo'n accu ook achteruit.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Xtreme Mac laadstation - wéér een batterij-vraag

      En dat automatisch uitschakelen, zorgt de LADER daarvoor, of is dat electronica IN DE BATTERIJ ?

      Bedankt voor je snelle reply, Bart !
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Xtreme Mac laadstation - wéér een batterij-vraag

        De lader zorgt ervoor dat de spanning van de accu nooit hoger kan worden dan 4,2V per cel.
        In sommige accu's zit er nog een extra beveiliging om te voorkomen dat de accu explodeert als de lader om een of andere reden toch niet zou uitschakelen. Die overspanningsbeveiliging wordt dan meestal gecombineerd met een beveiliging tegen te diep ontladen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X