Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het echte verbruik van jouw auto

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Dat is niet abnormaal hé.

Om continu 120 te rijden heb je ca 25-30 pk nodig, en dat levert meestal een verbruik op van 6l/100km.
    Als je dan eens goed gas geeft, en 100-150pk aan spreekt, ja, dan gaat het verbruik naar 30 en meer, zeker als je nog in een kleinere versnelling staat.

Als ik met mijn auto (163pk TDI) volgas over de duitse autostrade rij aan ca 220km/h, dan is het verbruik 19l/100km. (momentaan verbruik als ik dat een minuutje of zo aan hou). Gemiddeld verbruik is meestal 6-6,5l/100km in Belgie. Op de duitse autostrade met gas waar het kan loopt dat op tot 8,5-9,5l/100km.

Maar troost U, als je uitbolt, dan is het verbruik 0...
    Ik zal eens proberen wanneer we de terugreis aanvatten, eens goed gas geven in Perros-Guirec en me dan laten uitbollen tot in België, dat zal wat geven .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Niet bij Audi, daar is er een groene balk die loopt van 0-20l/100km.
      Als je stil staat, dan gaat die balk helemaal naar rechts. En als je dan de start-stop activeert gaat de balk naar 0.
      Spreken we over een recente Audi?
      Bij deze van mij gaat de verbruiksmeter bij stilstand over op l/h.
      Of heb je het over de boordcomputer die het verbruik weergeeft per onderdeel? (Airco, zetelverwarming; ...?)
      Bij stilstand gaat die groene balk helemaal naar links, niet naar rechts.

Comment

l/h ook bij recente Seat Leon - ik dacht iets van een 0.5l/u.

Ivm verbruik: recente Seat Leon (2011) 1.9tdi ecomotive: tussen 4.5 en 6l/100km, afhankelijk van de files. Zonder files op autosnelweg, meerijden met verkeer zonder te racen komen we op 4.5l.

In mijn 1997 Nissan Terrano2 (2.7 tdi) heb ik gemiddeld 11.3l/100km. Met uitschieters tot 15l als er veel offroad gereden wordt.

Ik betrouw overigens niet op boordcomputer, ik reken het zelf uit. Boordcomputer is altijd net iets te optimistisch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik zal eens proberen wanneer we de terugreis aanvatten, eens goed gas geven in Perros-Guirec en me dan laten uitbollen tot in België, dat zal wat geven .
          Misschien beter wachten tot de Pont de Normandie. Je moet daar toch stoppen, en eens je daarover bent is het bergaf tot thuis
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
            Spreken we over een recente Audi?
            Bij deze van mij gaat de verbruiksmeter bij stilstand over op l/h.
            Of heb je het over de boordcomputer die het verbruik weergeeft per onderdeel? (Airco, zetelverwarming; ...?)
            Bij stilstand gaat die groene balk helemaal naar links, niet naar rechts.
            A6 van 2014.

Comment

• Ik meet mijn verbruik via mijn tankbeurten, een app op mijn iPhone houdt alle info bij, ik tank steeds een volle tank en noteer de kilometers, de app doet de rest. Ik vermoed dat dit wel een vrij correcte weergave geeft van mijn echte verbruik.
              Ondertussen heb ik dit al gedurende ongeveer 10.000 km gedaan, verbruik is gemiddeld dus 6,1 liter per 100 km..... Peugeot 3008 diesel, 1600 cc met 116 pk.

Sent from my iPad using Forum Runner
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Franciskine, welke app gebruik je? Ik doe het nog in Excel, app zou misschien handiger zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  Franciskine, welke app gebruik je? Ik doe het nog in Excel, app zou misschien handiger zijn...
                  Ik gebruik Road Trip op mijn iPhone
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Bedankt voor de tip, Francis. Ik doe het op dezelfde manier (via tankbeurten), alleen heb ik totnogtoe een klassieke Excel spreadsheet gebruikt.
                    Ik doe dit al zo sinds mijn vorige wagen, en heb op die manier cijfers die teruggaan tot 2002.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Moa vent toch!
                      'k Heb nog altijd een papieren nota boekje dat in de wagen blijft.
                      Alles altijd mooi opgeschreven en uitgerekend telkens ik ga tanken.
                      De hiaten in het boekje komt van familieleden die dat "vergeten".....
                      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Ik heb de nieuwe C 220 bluetec diesel van Mercedes en volgens boordcomputer gemiddeld 5 liter. Dat is dan toch één liter dan mijn vroegere E 220 cdi, met 175000 km op de teller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Probeer eens https://www.spritmonitor.de/

Ook leuk om met anderen te vergelijken;

Comment

Zeker leuk Empe, in de vergelijking kan ik profijtiger.

Comment

Mijn gewoon gemiddeld verbruik (korte afstanden) ligt tussen de 13.5 en 14 liter. Hier kan dus niemand aan tippen...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Pils of Trappist ?

Comment

Working...
                                X