Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Het echte verbruik van jouw auto

    Ik kom verschillende wagens(merken) tegen in het dagdagelijkske verkeer.....maar zelden een wagen die mij voorbijspurt....kunnen waarschijnlijk, maar durven niet.

    Comment


    • #47
      Re: Het echte verbruik van jouw auto

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Een paar jaar blijven hangen of zo?
      Uw Forester Boxer gaat van 0-100 in MEER dan 10 seconden, en haalt 186 km/h. Hij heeft 147pk, maar weegt veel te veel. Als jij de naald boven de 200 krijgt, dan wil dat zeggen dat ... je km-teller serieus liegt.

      Neem van gelijk welk merk de motor boven de instapdiesel, en je bijt in het zand, om dan nog van een deftige benzine te zwijgen....
      Ok ...ik ga de uitdaging aan, en wil met jou een reisje maken van tervuren tot oostende bvb...en zien wie daar het eerts aankomt.

      Comment


      • #48
        Re: Het echte verbruik van jouw auto

        Ik ga de uitdaging niet aan, maar om ineens te beweren dat je één van de snelste auto's hebt....
        En bovenal race ik niet in het verkeer, en hoop dat jij dit ook niet doet.

        Momenteel rij ik met een Galaxy 125 pk TDCI. Is zeker niet de snelste, maar haalt toch regelmatig een top van boven de 190 in duitsland.
        Mijn volgende wordt een Sharan met 170pk, die moet onder de 10s naar de 100, en een top halen van 205, en ik heb zeker niet de pretentie te beweren dat dat een sportwagen is.

        Doe eens een sprintje tegen Pol..... dat is véél duidelijker. Er is gewoon geen diesel die sneller is dan die auto.

        Comment


        • #49
          Re: Het echte verbruik van jouw auto

          Ja maar, als puntje bij paaltje komt ....en zo verder.
          Ik hebt geantwoord op een verbruikstopic...waarbij ik zeg dat mijn subaru 2 liter boxerdiesel tot de peformantste en de zuinigste in zijn klas behoort. Waarom dat betwisten en dan verwijzen naar iemand anders... vreemd?
          En enkel maar spreken over pk's, terwijl de Nm veel belangrijker zijn in verhouding, wat vermogen aflevert aan de wielen....vreemd ?
          Last edited by dubbel; 18 juli 2011, 15:32.

          Comment


          • #50
            Re: Het echte verbruik van jouw auto

            Jouw 2 beweringen kloppen van geen kanten. (zuinig en performant)

            Zelfs mijn auto is zuiniger dan 6,5l en heeft de aerodynamica van een tuinhuis.
            Neem gelijk welke Passat, A4, C200CDI, BMW 320d met een goede 2l motor, en jij verliest op beide fronten.
            Al ooit met zoiets gereden?

            Comment


            • #51
              Re: Het echte verbruik van jouw auto

              Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
              Ja maar, als puntje bij paaltje komt ....en zo verder.
              Ik hebt geantwoord op een verbruikstopic...waarbij ik zeg dat mijn subaru 2 liter boxerdiesel tot de peformantste en de zuinigste in zijn klas behoort. Waarom dat betwisten en dan verwijzen naar iemand anders... vreemd?
              En enkel maar spreken over pk's, terwijl de Nm veel belangrijker zijn in verhouding, wat vermogen aflevert aan de wielen....vreemd ?
              Alle diesels met dezelfde cilinderinhoud leveren ongeveer hetzelfde vermogen en koppel.
              Een 2l zal ongeveer 170 pk leveren bij een 4000 tr./min en een 350 Nm. bij een 1800 tr./min. Ik zie dus niet in waarom die Subaru zoveel sneller zou moeten zijn.
              Het is blijkbaar wel een aangenaam motertje, maar denken dat je daarmee een 135i kan bijhouden : ik denk het niet... 9 sec. van 0 naar 100 km/h zal echt niet volstaan.

              Voor het optrekken is het vermogen evengoed van belang. Het koppel zal meer doorslag geven bij hernemingen vanaf lage toeren.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #52
                Re: Het echte verbruik van jouw auto

                M'n Toyota Avensis Wagon 2.4 benzine automaat zit rond 8,5 a 9 liter. Bij doortrappen rond de 10 a 11 liter en men Fiat Fiorino 1.3 diesel automaat zit aan 6 liter.
                Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

                Comment


                • #53
                  Re: Het echte verbruik van jouw auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Uiteraard, een diesel, maar je mag eens langskomen voor een testje qua prestaties, als je denkt dat het de moeite loont...
                  Ik ben er in Duitsland al drie voorbijgereden, dank u. Van eentje weet ik niet zeker of het een BMW was: Er bleef werkelijk niks meer van over, behalve een airbag misschien.
                  ---> BMW crashes

                  Comment


                  • #54
                    Re: Het echte verbruik van jouw auto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Jouw 2 beweringen kloppen van geen kanten. (zuinig en performant)

                    Zelfs mijn auto is zuiniger dan 6,5l en heeft de aerodynamica van een tuinhuis.
                    Neem gelijk welke Passat, A4, C200CDI, BMW 320d met een goede 2l motor, en jij verliest op beide fronten.
                    Al ooit met zoiets gereden?
                    Hell yeah

                    De betere 2l versies van onze duitse vrienden gaan sneller/zuiniger dan je denkt

                    Als ik mijn eigen 320D neem en zet hem tegen een benzine 3-serie, dan moet die benzine al minstens een 3liter hebben om in de buurt te komen wat betreft prestaties. (info komt van bmw zelf)

                    Comment


                    • #55
                      Re: Het echte verbruik van jouw auto

                      Dagelijks heel veel korte ritten.



                      Boordcomputer 2 is in de 2,5 jaar nog niet gereset en geeft 7,5/100 km aan.
                      Serieus optimistisch.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Het echte verbruik van jouw auto

                        De post over de Subaru begrijp ik ook langs geen kanten!
                        Wat een oogkleppen heb jij aan zeg....

                        En als je echt naar performantie / verbruik gaat kijken, dan hebben de laatste jaren telkens BMW op kop gestaan met de efficient dynamics (audi/fiat de laatste 2 jaren).
                        Als je ziet dat mijn madam normaal rijdt, maar ook niet traag en +-6.2l verbruikt (waarschijnlijk minder omdat die begint met mijne stand en ik gok dat ze ergens op 5.5 max zit ofzo ) en ik wel goed gas geef en weinig anticipeer en ik 6.8l ongeveer haal met mijn 205pk en 430Nm.

                        Hier een voorbeeldje:

                        http://www.autoblog.nl/archive/2007/...n-rij-voor-bmw

                        http://en.wikipedia.org/wiki/Interna...ne_of_the_Year

                        Dus voor je zo een onnozelheden komt vertellen, kijk eens eerst of je beweringen wel kloppen...
                        Canon 5D2 en wat glas

                        Comment


                        • #57
                          Re: Het echte verbruik van jouw auto

                          Hoe je met die Subaru Forester de naald boven de 200 krijgt snap ik niet, nu je km teller zal dan behoorlijk afwijken want aan 186 geeft ie er volgens Subaru toch de brui aan : http://www.subaru.be/files/pdfs/11MY...ER_Benelux.pdf , snel is ie evenmin, 10.4 sec naar 100 en dat zal dan al een waarde zijn die enkel een zeer goede schakelende chaufeur kan klokken, ik wil je nog wel eens zien naast de Pol staan, die zal exact 2 keer zo snel de 100 bereiken : http://www.bmw.be/be/nl/newvehicles/...ata/index.html
                          Los daarvan heb ik wel wat ervaring met zo'n Forrester, een collega van me heeft er sinds een maandje of 4-5 een, mooie wagen ( op het plastiekerig interieur na ) en aangename motor, zeker en vast maar als je dit als een snelle wagen ervaart dan heb je nog nooit met een snelle wagen gereden

                          Mijn ervaring is dat zuinigheid hoofdzakelijk vasthangt aan de voet van de bestuurder, ik heb de laatste 10 jaar 3 VAG wagens met de bekende 1.9 en 2l tdi motoren gereden, dat waren steevast zuinige wagens waar mijn laatste 2l tdi iets minder zuinig was dan zijn voorgangers. Momenteel rij ik met een A4 avant met een V6 tdi motor in combinatie met automaatbak en die is bij normaal rijgedrag minstens zoniet zuiniger dan mijn vorige 2liter , om even snel vooruit te komen moet je immers het gaspedaal veel minder diep indrukken. Echter als je ietwat gaat doordrukken dan is het geen probleem om naar de 10 liter te gaan. Onlangs een verlengd weekendje Duitsland gedaan en met een volle tank vertrokken, toen we terug thuis waren na enkele dagen 54 liter getankt en ik had daarmee 987km gebold, dat is dus amper 5.5 liter.
                          Last edited by RDB; 19 juli 2011, 10:49.
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #58
                            Re: Het echte verbruik van jouw auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                            Hoe je met die Subaru Forester de naald boven de 200 krijgt snap ik niet, nu je km teller zal dan behoorlijk afwijken want aan 186 geeft ie er volgens Subaru toch de brui aan : http://www.subaru.be/files/pdfs/11MY...ER_Benelux.pdf , snel is ie evenmin, 10.4 sec naar 100 en dat zal dan al een waarde zijn die enkel een zeer goede schakelende chaufeur kan klokken, ik wil je nog wel eens zien naast de Pol staan, die zal exact 2 keer zo snel de 100 bereiken : http://www.bmw.be/be/nl/newvehicles/...ata/index.html
                            Los daarvan heb ik wel wat ervaring met zo'n Forrester, een collega van me heeft er sinds een maandje of 4-5 een, mooie wagen ( op het plastiekerig interieur na ) en aangename motor, zeker en vast maar als je dit als een snelle wagen ervaart dan heb je nog nooit met een snelle wagen gereden

                            Mijn ervaring is dat zuinigheid hoofdzakelijk vasthangt aan de voet van de bestuurder, ik heb de laatste 10 jaar 3 VAG wagens met de bekende 1.9 en 2l tdi motoren gereden, dat waren steevast zuinige wagens waar mijn laatste 2l tdi iets minder zuinig was dan zijn voorgangers. Momenteel rij ik met een A4 avant met een V6 tdi motor in combinatie met automaatbak en die is bij normaal rijgedrag minstens zoniet zuiniger dan mijn vorige 2liter , om even snel vooruit te komen moet je immers het gaspedaal veel minder diep indrukken. Echter als je ietwat gaat doordrukken dan is het geen probleem om naar de 10 liter te gaan. Onlangs een verlengd weekendje Duitsland gedaan en met een volle tank vertrokken, toen we terug thuis waren na enkele dagen 54 liter getankt en ik had daarmee 987km gebold, dat is dus amper 5.5 liter.
                            Eigenlijk doe ik hier niet mee in het diesel-debat, want mijn BMW is de 135i, dus even doorscrollen op deze site:

                            En met de plaatsing van een BMW Performance Power Kit kom ik onder de 5 sec van 0-100km/h.Ik moet die even op een testbank laten zetten, maar volgens gegevens kom ik nu rond de 500Nm.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #59
                              Re: Het echte verbruik van jouw auto

                              Mijn Mini diesel haalt zogezegd 3,9 liter/100km.
                              Realistisch gezien haal ik gemiddeld 5,5 liter maar dat is vrij veel stadsverkeer en ik rij vrij snel/agressief.

                              Ik heb onlangs wel een economyrun gedaan Antwerpen - Leuven - Antwerpen en mij mooi aan de snelheid houdende en relax rijdend heb ik 3,8liter gehaald.

                              Bij langere afstanden zit ik meestal rond de 4,2-4,3 liter.

                              Airco is bijna altijd aan, ik merk absoluut het verschil niet tussen aan of uit dus waarom zou je het uitzetten? Dat is iets dat in mijn ogen al lang verleden tijd is, airco's die een groot meerverbruik geven.

                              Conclusie moest ik mijn rijgedrag wat aanpassen en wat meer mij aan de snelheden houden dan zou ik dicht tegen de fabrieksopgave geraken.
                              mijn website

                              Comment


                              • #60
                                Re: Het echte verbruik van jouw auto

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                                Eigenlijk doe ik hier niet mee in het diesel-debat, want mijn BMW is de 135i, dus even doorscrollen op deze site:

                                En met de plaatsing van een BMW Performance Power Kit kom ik onder de 5 sec van 0-100km/h.Ik moet die even op een testbank laten zetten, maar volgens gegevens kom ik nu rond de 500Nm.
                                En nu de echte test...want van achter een pc-tje beweren dat je de snelste ben, wel we gaan het testen. ...Ik ga het nu al zeggen geen enkele BMW , zelfs niet in een M3 of een M5 configuratie kan de geprepareerde subaru boxer 2.5 liter turbo aan.
                                Zelfs jouw BMW benzinewagen zal 't moeilijk hebben, om een gewone subarudiesel te evenaren....Ik ben steeds open voor een test

                                Comment

                                Working...
                                X