Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het echte verbruik van jouw auto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het echte verbruik van jouw auto

Wij hebben een Kia Ceed. Gemiddeld een verbruik van 5.4l.
    Meestal vertoeven wij in en rond Antwerpen. Niet dat de ring echt kan doorgaan voor een autosnelweg, maar ja, we doen dan maar alsof...
    Tijdens de langere tijden op de snelweg, zakt het gemiddelde verbruik soms net onder de 5l.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
      Wij hebben een Kia Ceed. Gemiddeld een verbruik van 5.4l.
      Meestal vertoeven wij in en rond Antwerpen. Niet dat de ring echt kan doorgaan voor een autosnelweg, maar ja, we doen dan maar alsof...
      Tijdens de langere tijden op de snelweg, zakt het gemiddelde verbruik soms net onder de 5l.
      Mijne Opel Astra 17D slikt 4,9l op de "snel weg" . Als het paardje moet rennen,heeft h'm meer haver nodig en komt hij aan zijn 5,5l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        BMW 135i Coupe. De wagen heeft dan ook een kleine 340 Pk en is bovendien een Steptronic, (...). Misschien zou dat ook wel minder kunnen, maar ja, de wagen nodigt zo uit om het gaspedaal in te drukken dat ik daar waarschijnlijk nooit het fijne van ga weten.
        Voor een coupé is dat misschien aan de hoge kant, maar langs de andere kant heb je inderdaad wel een hoop vermogen zitten daar vooraan ...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

hier een volkswagen caddy! personen uitvoering!

verbruik licht tussen de 4.5 en 6/7L per 100km.
          beetje volgens de zwaarte van de voet en verkeer.
          nikon stuff

Comment

BMW 320D 163PK:

Gemiddeld verbruik (stad/snelweg): 6.1L
            Stad en 70km wegen houd ik me aan de snelheid.
            Snelweg: gemiddeld aan 3500t/m

Cruisecontrol aan waar het kan.
            Airco altijd aan (voor te koelen of te warmen). Verbuikt wel iets meer, maar airco maar een paar keer per jaar aanzetten is niet echt goed voor de airco en gaat uiteindelijk meer kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Het echte verbruik leer je niet op reis of een eenmalige verre tocht.
              Het echte verbruik leer je door na aankoop van het voertuig elke tankbeurt te noteren; jaar in jaar uit. Na zo'n 50.000 km krijg je een idee van het echte verbruik.
              Mijn gemiddelde over tweehonderdduizend kilometer is niet anders dan bij periodes van uitsluitend stadsverkeer vergeleken met de ganse dag op de snelweg. Op de snelweg rij ik aan 3000 omwentellingen, en anders is dat maar 2000.
              Tijdens vakanties ben ik wel iets zwaarder geladen, en moet ik in eerste vertrekken.
              Ik heb een 55 kw diesel,.... turbo en roetfilter, geloof ik. Die laatste zal het verbruik wel opvoeren, veronderstelling ik. Terwijl de filterfunctie geminderd zou kunnen zijn, als niemand dat tegenspreekt.
              Last edited by Poza; 18 juli 2011, 10:25.

Comment

Het verbruik van mijn 200CDI was 4,7 gemiddeld , en van mijn huidige B200CDI is 5,2. Beiden uitgereken bij tanken .Boordcomputer van C was optimist en ging tot 3,3.de zoon zijn clio 1,5dci verbruikt aan de pomp 3,6.Allen met meestal een rustige rijstijl.

Comment

t Verbruik van mijn Fiat Punto benzine 1.2 l komt zelden boven de 6 l/100 km gemiddeld uit. Als ik veel korte afstanden doe of in de stad rij, wel.

Als ik heel de tijd via de autostrade rij zou t zelfs 5.7 of minder kunnen zijn.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                    Nog mensen hier die zich bezig houden met het echte verbruik van hun wagen en niet met dat wat de fabrikant opgeeft?
                    Yup, word allemaal heel mooi bijgehouden op: http://www.spritmonitor.de/en/detail/246299.html
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Sinds ik mijn A4 (1998; 1.9 DI) kocht (tweedehands) houd ik het verbruik bij in een Excel spreadsheet. Ik doe meestal maar korte afstanden, maar merk ook dat ik sinds ik niet meer werk meer km doe dan voorheen. Zo gaat het jaarlijks aantal km nog steeds omhoog:
                      2006 - 10961km
                      2007 - 11004km
                      2008 - 12550km (gestopt met werken per 1april)
                      2009 - 14037km
                      2010 - 15997km

Verbruik blijft mooi constant: rond 5,5L/100km (min. 5,01; max. 6,6)
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik rij waarschijnlijk met één van de snelste wagens tot hier toe vernoemt, en toch verbruikt mijn subaru maar 6,5 L/100km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                          Ik rij waarschijnlijk met één van de snelste wagens tot hier toe vernoemt, en toch verbruikt mijn subaru maar 6,5 L/100km.
                          Een Impreza WRX STI ? Dat kan ik toch moeilijk aanvaarden, aangezien Subaru toch niet van de zuinigste is. Verklaar je eens nader. Welke rijomstandigheden?
                          Last edited by enero; 18 juli 2011, 15:24.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                            Een Impreza ? Dat kan ik toch moeilijk aanvaarden, aangezien Subaru toch niet van de zuinigste is. Verklaar je eens nader. Welke rijomstandigheden?
                            Ik rij met de nieuwe(2009) subaru boxerdiesel...in de subaru forester. Bij de meeste wagens in deze caategorie kan je zelden nog 't gaspedaal blijven indrukken nadat de naald van de ODO de 200 km/h heeft gehaald...wel bij subaru kan dat wel...indien gewenst.
                            Het leuke aan de auto is misschien nog wel, dat je als niet kenner, NIET kan weten dat je hier met een snelle jongen te maken hebt. Je moet reeds naar een 2.5l diesel bij de concurrentie grijpen om die fantastische 2.0 liter boxer subaru bij te benen…

Comment

Ik rij met de nieuwe(2009) subaru boxerdiesel...in de subaru forester. Bij de meeste wagens in deze caategorie kan je zelden nog 't gaspedaal blijven indrukken nadat de naald van de ODO de 200 km/h heeft gehaald...wel bij subaru kan dat wel...indien gewenst.
                              Het leuke aan de auto is misschien nog wel, dat je als niet kenner, NIET kan weten dat je hier met een snelle jongen te maken hebt. Je moet reeds naar een 2.5l diesel bij de concurrentie grijpen om die fantastische 2.0 liter boxer subaru bij te benen…
                              Uiteraard, een diesel, maar je mag eens langskomen voor een testje qua prestaties, als je denkt dat het de moeite loont...
                              Last edited by enero; 18 juli 2011, 15:18.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Een paar jaar blijven hangen of zo?
                                Uw Forester Boxer gaat van 0-100 in MEER dan 10 seconden, en haalt 186 km/h. Hij heeft 147pk, maar weegt veel te veel. Als jij de naald boven de 200 krijgt, dan wil dat zeggen dat ... je km-teller serieus liegt.

Neem van gelijk welk merk de motor boven de instapdiesel, en je bijt in het zand, om dan nog van een deftige benzine te zwijgen....

Comment

Working...
                                X