Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows-update config. blijft hangen op 32% !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows-update config. blijft hangen op 32% !!!

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Een volledige SP 1 van windows 7 is 1 GB groot (dat is meer dan de volledige installatie van Windows XP...). De laatste update van OS X van de 10.6 is 1.9GB.
    Inderdaad. Maar jullie begrijpen mijn opmerkingen ietwat verkeerd.

1) Ook de processorkracht is fenomenaal toegenomen.
    2) Niet een update op zich, maar de schier eindeloze reeks updates bij een cleane installatie werkt wel een beetje (veel) op mijn zenuwen.
    3) Je zou al bijna een update expert moeten worden om zelf de volgorde handmatig aan te passen, zodat er niet eerst een resem mislukken, die daarna opnieuw geïnstalleerd worden en dan wel lukken. Ik zou denken dat MS nu toch wel slim genoeg is om dat te kunnen automatiseren.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

De snelheid van je processor, doet niet veel aan de snelheid waarmee die updates gebeuren : dat is voornamelijk werk voor je harddisk (of SSD waar je besturingssysteem opstaat). En de snelheid van harddisks is de laatste jaren niet veel opgedreven... (toch zonder SSD).

Heb net eens gekeken in mijn update lijst (vanaf 26 november 2010 (datum dat ik mijn nieuwe laptop voor het eerst heb opgestart)).
      Er staan 9 mislukte updates in de lijst (3 ervan zijn een audio-driver, die de 4e keer wel geslaagd is), maar alle updates zijn uiteindelijk wel geslaagd. De laatste mislukking was ook een .NET framework 3.5.1, en dit jaar heb ik in totaal 2 mislukkingen, die nadien de 2e poging wel gelukt zijn.
      En jep de lijst is behoorlijk lang. Ik heb geen poging gedaan om het te tellen.

Heb je trouwens al eens een linux systeem geïnstalleerd, en daarna de updates gedaan ? De schier eindeloze reeks updates is nog een heel pak langer, omdat daar quasi alle geïnstalleerde software ook wordt upgedated... En geregeld ook met de nodige foutmeldingen.

Het zou misschien allemaal wel foutloos moeten gebeuren, maar ik heb hier toch zeer weinig last van...

Ik laat de updates automatisch binnenkomen, maar ik bepaal zelf wanneer ze geïnstalleerd worden, omdat ik graag eens zie wat er allemaal tussen zit. Ik zou het allemaal automatisch kunnen laten gebeuren, maar zo heb ik de indruk dat ik er meer controle over heb.
      Last edited by polleke_cgc; 17 juli 2011, 20:53.
      Groeten,

Polleke

Comment

Dit is misschien interessant : http://www.zdnet.be/downloads/129618...campaign=daily
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Allé ...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Allé ...
            ..... DAT had ik dus nog niet opgemerkt . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
            X