Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Re: Windows-update config. blijft hangen op 32% !!!
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Hier duurde het van de week ook weer heel lang voor de computer de updates verwerkt had.
1 van de updates is quasi maandelijks het "Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software voor x64 systeem, juli 2011". (allé : die datum verandert wel iedere keer, hé).
Dat is een programma dat dus doet wat de naam zegt : bij installatie ervan, wordt je PC gescand op schadelijke software, en dat duurt dus effectief een tijdje... Afhankelijk van de snelheid van je harddisk. Iemand met een SSD systeemschijf is dus hier in het voordeel.
Als je een andere malware scanner laat draaien, is die ook even bezig...
Ik doe daar allemaal niet aan mee, aan die up-dates
En mijn pc draait nog altijd probleemloos
Tuurlijk. Gewoon op die manier verderdoen .
SP's zou ik trouwens in elk geval wel installeren : deze leveren soms ook nieuwe functionaliteit op (windows 7 SP1 was wel een uitzondering op die regel).
Maar iemand die bv. nog Vista draait, en nu SP 2 zal het verschil wel ondervonden hebben qua snelheid (en wel in de positieve zin)...
Ik raad je misschien aan om nog eens windows XP (eerste versie) op een PC te zetten met 1 TB schijven. En let dan misschien eens op de grootste partities die je kan instellen . Surfen zou ik met zo'n PC ook niet aanraden .
Nee : die updates zijn volledig nutteloos .
Ik doe daar allemaal niet aan mee, aan die up-dates
En mijn pc draait nog altijd probleemloos
Natuurlijk draait uw pc nog goed ... het zijn meestal de vrienden die last hebben van onbeschermde pc's.
Het zijn vooral beveiligingslekken die gedicht worden met die updates, als jij die niet installeert geef je "misschien" ongewild gegevens vrij aan kwaadwilligen en ... laat het nu net je adresboek zijn zodat ze wat spam kunnen versturen naar je kennissen.
Met andere woorden zorg jij met je onbeschermde pc er "misschien" voor dat al je kennissen honderd keer vloeken per dag telkens er een spam binnen komt.
Ik zet er "misschien" bij omdat men niet vooraf kan zeggen van welke pc men gegevens gaat stelen.
Hoe sneller de PC's en hoe hoger het versienummer van Windows, hoe langer je geduld moet oefenen bij updates. Nogal onlogisch vind ik.
Als je niet verder denkt dan je neus lang is misschien wel.
Hoe performanter de pc's worden gaat ook wat gelijk met de hoeveelheid data dat de mensen erop hebben.
Vroeger stond Windows op een paar disketten, nu een DVD.
Vroeger had men schijven van 250MB, nu al snel een paar terrabyte.
Logisch dus dat het iets langer kan duren als er gescand wordt op bestanden of deze data verplaatst moet worden.
Hoe sneller de PC's en hoe hoger het versienummer van Windows, hoe langer je geduld moet oefenen bij updates. Nogal onlogisch vind ik.
Kijk gewoon naar de geïnstalleerde grootte van windows. Vergelijk windows 3.11 eens met Windows 7 (je mag ook Windows XP nemen). Daar kan de grotere snelheid van harde schijven (of zelfs een SSD) niet tegenop .
Een volledige SP 1 van windows 7 is 1 GB groot (dat is meer dan de volledige installatie van Windows XP...). De laatste update van OS X van de 10.6 is 1.9GB.
Die zaken nemen hun tijd om te installeren.
Je moet tijdens de installatie van die updates maar eens kijken welke de meeste tijd inneemt. Het is altijd dezelfde, welke heb ik al aangegeven...
Comment