Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

B.s.o.u.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: B.s.o.u.

Wat was nu feitelijk het probleem? Je installeert Win7 zonder SP1 ingebakken, toch logisch dat win7 dan eerst tientallen updates dient te installeren om de pc up to date te maken? Dat was bij alle voorgaande windows versies ook het geval.

Als je geen updates wou, moet je je internetverbinding maar uitschakelen of gewoon updates helemaal uitschakelen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Wat was nu feitelijk het probleem?
      Ik kan me toch niet herinneren dat ik bij bv. XP dagen aan een stuk onafgebroken updates binnenkreeg bij booten of afsluiten. Dat leek me vanuit MS iets beter georganiseerd.
      En ik wil echt wel de updates, maar ik wil ook eens gewoon kunnen afsluiten en booten.
      Nu goed, de storm is gaan liggen....
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik kan me toch niet herinneren dat ik bij bv. XP dagen aan een stuk onafgebroken updates binnenkreeg bij booten of afsluiten. Dat leek me vanuit MS iets beter georganiseerd.
        Win7 is op vlak van updates beter georganiseerd. Bij XP diende je veel vaker je pc her op te starten, . Bij Win7 is dat veel minder het geval en update win7 als je je pc afsluit - toch een moment waar je je pc niet meer nodig hebt en dus ook geen last van hebt.
        En ik wil echt wel de updates, maar ik wil ook eens gewoon kunnen afsluiten en booten.
        Tja het ene gaat niet samen met het andere é... updates moeten nu eenmaal geïnstalleerd worden. En als je 2-3 jaar achter loopt qua updates is dat volkomen logisch dat dat even duurt.

Het is niet de schuld van MS dat jij een clean install wou doen met een win7 versie die verouderd is.

Comment

Tip: Zorg na een nieuwe installatie ervoor dat de libraries (bibliotheken) en opslagmappen (mijn documenten, mijn muziek, desktop etc) fysiek verplaatst worden naar een andere partititie of schijf. Nadat alle updates gedaan zijn en de noodzakelijke programma's en drivers, maak je hiervan een image bestand (ghost, acronis of met Windows zelf) op een andere partitie en/of schijf.

Bij ene catastrofe of een verkeerd uitgevoerde update waardoor het niet meer kan opstarten of als je volledig besmet bent met een kwaadaardige virus/trojan, dan zet je in een half uur tijd de image terug, alsof er niks is gebeurd. Mac gebruikers nemen uiteraard het ingebouwde Time Machine.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
            Bij ene catastrofe of een verkeerd uitgevoerde update waardoor het niet meer kan opstarten of als je volledig besmet bent met een kwaadaardige virus/trojan, dan zet je in een half uur tijd de image terug, alsof er niks is gebeurd. Mac gebruikers nemen uiteraard het ingebouwde Time Machine.
            Goede tip maar het leuke van het verhaal is dat hij een werkende Windows 7 had met alle updates, deze overgezet heeft naar andere hardware, alles goed herkend werd door Windows 7 maaar ... hij vertrouwde het niet.
            Dan heeft Microsoft eens iets dat goed werkt en dan wil hij het niet.

Dus moet hij maar wat beginnen foeffelen en denken dat alles beter zal worden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik heb nooit anders geweten dat je bij grondige hardware wijzigingen best een cleane install doet.

Enne, een DVD in een drive stoppen, op installeren klikken en daarna de drivers en software installeren is ook al "foefelen". Weer iets bijgeleerd.

Comment

Ik heb nooit anders geweten dat je bij grondige hardware wijzigingen best een cleane install doet.
                Dat wordt hier ook niet ontkend. Maar als je een oude versie (zonder SP1) wil installeren ga je wat tijd moeten steken in alles up to date (laten) brengen. Wat compleet logisch is.

Het is dus beetje unfair om Microsoft met de vinger te wijzen, dat begrijp je toch.
                En het "probleem" is blijkbaar toch opgelost.

Comment

Windows 7 is ook de eerste versie waarmee je van hardware kan veranderen zonder voor een boel dubbele of verkeerde hardware te staan in uw apparaatbeheer.
                  Niet dat men de nodige schikkingen niet moet treffen maar in het algemeen loopt dit toch redelijk vlot zonder enig nadeel ten opzichte van een cleane install ... als uw systeem natuurlijk al in orde was voordien en al uw hardware compatibel is.
                  Normaal doet men dit wel via het bu-systeem en met een volledige licentie ... niet met een OEM normaal gezien.

Het feit dat een cleane install beter is of niet laten we hier even buiten ... je had het geprobeerd zonder herinstallatie, het werkte maar je vertrouwde het niet.
                  Uw volledig recht natuurlijk dat je dit niet wil maar verwijt Microsoft niet dat jij moest herinstalleren en dat daar dan de nodige updates bij komen ... ja er zijn veel updates geweest ondertussen en ook dit kan niemand ontkennen.

Enne, een DVD in een drive stoppen, op installeren klikken en daarna de drivers en software installeren is ook al "foefelen". Weer iets bijgeleerd.
                  Foeffelen is niet altijd in de slechte zin gezegd hé nete, foeffelen is ook een andere verwoording voor "u wat bezig houden".
                  Last edited by VerSeg; 20 juli 2011, 01:52.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Uw volledig recht natuurlijk dat je dit niet wil maar verwijt Microsoft niet dat jij moest herinstalleren en dat daar dan de nodige updates bij komen
                    Ik zal het nog "zachter" verwoorden: als MS die 72 updates onmiddellijk na de cleane install nu in chronologische volgorde zou aanbieden (met SP1 op kop), dan hebben we toch een enorme tijdswinst ? Nu gaan de eerste 40 de mist in en worden die hernomen na installatie van de laatste 30.
                    Zeg nu niet dat dat niet kan, MS detecteert zelfs na bepaalde updates, bij het afsluiten dat er daarvoor al een nieuwe update is. En ze detecteren direct dat IE9 beschikbaar is als je IE8 opent.

En toegegeven: ik was SP1 stomweg even uit het oog verloren.

Besluit: geen slecht woord over de updates, wel wat kritiek dat MS ze in 2011 gewoon op een hoop gooit na een install met de oorspronkelijke versie van Win7. Met bijna een week lang dagelijks BSOU's tot gevolg.

Comment

Ik zal het nog "zachter" verwoorden: als MS die 72 updates onmiddellijk na de cleane install nu in chronologische volgorde zou aanbieden (met SP1 op kop), dan hebben we toch een enorme tijdswinst ? Nu gaan de eerste 40 de mist in en worden die hernomen na installatie van de laatste 30.
                      Zeg nu niet dat dat niet kan, MS detecteert zelfs na bepaalde updates, bij het afsluiten dat er daarvoor al een nieuwe update is. En ze detecteren direct dat IE9 beschikbaar is als je IE8 opent.

En toegegeven: ik was SP1 stomweg even uit het oog verloren.

Besluit: geen slecht woord over de updates, wel wat kritiek dat MS ze in 2011 gewoon op een hoop gooit na een install met de oorspronkelijke versie van Win7. Met bijna een week lang dagelijks BSOU's tot gevolg.
                      Ik heb boven al de reden aangegeven waarom SP 1 niet automatisch als update wordt geïnstalleerd...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Je kan ook dit Microsoft tooltje eens uitproberen, als je blijft problemen hebben. : system update readiness voor windows.

Misschien dat het helpt. Heb het zelf nog niet gebruikt... .
                        Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                        X