Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

    Op de valreep kan ik zaterdag naar Cactusfestival en ik zou wat beeldjes maken met mijn analoge Nikon FE2. Omdat manuele analoge fotografie nu eenmaal geestig is soms. 't Zou vooral gaan om foto's van de mensen waarmee ik ga, dus de body & 50 f1.8 ai-s, geen lange grote lenzen of fototas.

    Nu heb ik sowieso altijd wel gezonde twijfels of dat mag op een festival, zelf op zo'n familiaal en publieksvriendelijk festival als Cactus. Maar toen ik 2jaar geleden geweest ben, had ik er spijt van om alles thuisgelaten te hebben, toen ik overal mensen met DSLRS zag rondlopen. Instapmodellen met kitlenzen dan. Dus geen journalisten of pro's. Bezoekers. En natuurlijk overal compactjes.

    Dus vandaar vroeg ik mij af of iemand daar meer zicht op heeft. Zijn ze plots strenger geworden? Grondig controle? Valt het nog mee? Ik lees nu op de website dat foto, film en video materiaal verboden is. Een beetje smartphone kan natuurlijk veel meer copyrighted materiaal vastleggen dan ik met mijn oldtimer uit 1976 En ik denk dat die tekst er ook die keer van 2 jaar geleden op stond...

    Iemand die vrijdag zou gaan en zelf ook iets meepakt - een grote compact of een kleine DSLR en dat doet om lucratieve redenen (dus geen fotopas) of dat vorig jaar deed? ... zou graag weten hoe dat verlopen is.

  • #2
    Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

    aub: http://www.cactusfestival.be/2011/info_reglement_nl.asp
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

      Gewoon doen, lijkt me kleine kans dat ze daarop iets gaan zeggen.
      Als je strikt het reglement zou volgens zouden ze ook iedereen zijn compactje moeten verbieden.

      Comment


      • #4
        Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        Gewoon doen, lijkt me kleine kans dat ze daarop iets gaan zeggen.
        Als je strikt het reglement zou volgens zouden ze ook iedereen zijn compactje moeten verbieden.
        Welja dat is ook mijn redenering. Die regel die op de website staat, staat er waarschijnlijk om juridische redenen tov de artiesten.

        Maar wou toch nog effe checken. Aangezien ik de FE2 nergens kan droppen als ik em niét mag meenemen, we gaan met de trein.

        Comment


        • #5
          Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Welja dat is ook mijn redenering. Die regel die op de website staat, staat er waarschijnlijk om juridische redenen tov de artiesten.

          Maar wou toch nog effe checken. Aangezien ik de FE2 nergens kan droppen als ik em niét mag meenemen, we gaan met de trein.
          Je kan het inderdaad altijd proberen, maar hou er rekening mee dat ze kunnen weigeren om jou met je camera binnen te laten.
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

            Bij twijfel is er maar 1 oplossing mogelijk. Niet op BD een topic openen met deze vraag, maar een mailtje met dezelfde vraag sturen naar de organisatie...
            Indien een positief antwoord volgt, de mail met jouw vraag en de reply van de organisatie afprinten en voor alle zekerheid meenemen.
            Oh, en na het ontvangen van een antwoord hier een topic openen (nu dus gewoon een reactie of update plaatsen) over de uitleg waarom het al dan niet mag.

            mvg,
            Bart
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

              Als ze op hun website zelf onder het "huisreglement" verspreiden dat het officieel verboden is... zou mij verbazen dat ze dan in een "officiële" mail zeggen dat het wel mag.

              En ik moet dan nog per mail gaan uitleggen dat het een oud toestel is etc...

              En op BD een topic openen vind ik persoonlijk wel een goeie zet.

              Comment


              • #8
                Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Als ze op hun website zelf onder het "huisreglement" verspreiden dat het officieel verboden is... zou mij verbazen dat ze dan in een "officiële" mail zeggen dat het wel mag.

                En ik moet dan nog per mail gaan uitleggen dat het een oud toestel is etc...

                En op BD een topic openen vind ik persoonlijk wel een goeie zet.
                1. Als je 't niet probeert, dan weet je 't niet. Hoe ging het gezegd ook al weer? Een neen heb je, en een ja kan je eventueel krijgen? Maar dan niet zonder vragen natuurlijk.

                2. Eer dat nu een oud of aan spiksplinternieuw toestel is, dat doet eigenlijk weinig of niks ter zake. Al kan het in jouw voordeel spreken als je 't goed weet uit te leggen...

                3. Ja, een topic op BD openen is een veel betere zet dan een rechtstreekse mail te sturen naar de organisatie. Als je niet binnen mag met je hele handeltje, dan kan je nog altijd inroepen dat veel mensen hier gezegd hadden dat het gèèn probleem zou zijn. Gegarandeerd laten ze je alsnog binnen...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  2. Eer dat nu een oud of aan spiksplinternieuw toestel is, dat doet eigenlijk weinig of niks ter zake. Al kan het in jouw voordeel spreken als je 't goed weet uit te leggen...
                  Dat is beetje 't plan

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  3. Ja, een topic op BD openen is een veel betere zet dan een rechtstreekse mail te sturen naar de organisatie. Als je niet binnen mag met je hele handeltje, dan kan je nog altijd inroepen dat veel mensen hier gezegd hadden dat het gèèn probleem zou zijn. Gegarandeerd laten ze je alsnog binnen...
                  Ze kunnen in hun mail "Nee, verboden" zetten. Maar er kon hier 10 man zeggen dat ze vorig jaar zonder probleem binnen konden ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Dat is beetje 't plan

                    Ze kunnen in hun mail "Nee, verboden" zetten. Maar er kon hier 10 man zeggen dat ze vorig jaar zonder probleem binnen konden ...
                    Ja, en als hier 10 man zet dat ze verleden jaar zonder problemen binnen konden, en jij komt er dit jaar niet in... dan ben je de pineut natuurlijk
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      Ja, en als hier 10 man zet dat ze verleden jaar zonder problemen binnen konden, en jij komt er dit jaar niet in... dan ben je de pineut natuurlijk
                      Risk assessment!

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido
                        Risk assessment!
                        Ga er dan gewoon heen, zonder er een topic over te openen, waar wij dan reacties geven die comleet overbodig zijn...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Ga er dan gewoon heen, zonder er een topic over te openen, waar wij dan reacties geven die comleet overbodig zijn...
                          Hoho rustig blijven (en niet onterecht in de "wij" vorm spreken).
                          En vooral fair blijven: jij begon te zeggen dat ik dit topic zelf niet had moeten beginnen - in je eerste reactie dan nog. Zou ik persoonlijk nooit als antwoord geven hier.

                          Ik heb dan gewoon uitgelegd waarom ik het wél een goed idee vond. Dat jij er daar niet mee akkoord gaat, is niet mijn probleem. Toch wel straf dat ik mij moet verantwoorden voor het posten van een vraag, nee? Enorm sympathiek.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door caleido
                            Hoho rustig blijven (en niet onterecht in de "wij" vorm spreken).
                            En vooral fair blijven: jij begon te zeggen dat ik dit topic zelf niet had moeten beginnen - in je eerste reactie dan nog. Zou ik persoonlijk nooit als antwoord geven hier.

                            Ik heb dan gewoon uitgelegd waarom ik het wél een goed idee vond. Dat jij er daar niet mee akkoord gaat, is niet mijn probleem. Toch wel straf dat ik mij moet verantwoorden voor het posten van een vraag, nee? Enorm sympathiek.
                            Primo, ik dacht in mijn reacties beleefd te zijn gebleven, maar elk van mijn reacties wordt door jou weggewuifd, om jouw zin te kunnen doen en er in dit topic jouw gelijk bij te halen.
                            Je wil blijkbaar enkel horen dat je, zonder vragen aan de organisatie, zonder probleem jouw toestel mee kan nemen, onder het mom dat het een oud toestel is en enkel bedoeld om foto's van jouw vrienden te nemen....
                            Zo komt het voor mij althans over.
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cactusfestival vs analoge spiegelreflex

                              popcorn!

                              Comment

                              Working...
                              X