Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met Kvik-keukens?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring met Kvik-keukens?

Onze keuken is aan vervanging toe en zondag zijn we eens gaan kijken bij Kvik.
    Dit lijken me zeer betaalbare keukens, maar ik heb zo mijn twijfels over de duurzaamheid van de materialen. De deurtjes lijken me bv. maar licht qua uitvoering.
    Iemand ervaring met dit merk van keukens? En eventueel ook over de kwaliteit van de plaatsing ervan?

Groeten,
    Geert

Re: Ervaring met Kvik-keukens?

Ga waar je familie een goede klant is en vraag dat diezelfde vakman ook bij jou komt, na zijn uren -Beloof koffie!-, maar blijf overal kijken en vergelijken. Vraag toch een gedetailleerd bestek en bespreek elk onderdeel afzonderlijk. Vraag bijvoorbeeld een steviger uitvoering dan die van je oom - een goede waterkraan is niet goedkoop. Ik zou er zeker geen apparaten laten inbouwen van niet-gereputeerde merken.
    Last edited by Poza; 4 juli 2011, 11:17.

Comment

Ook ooit overwogen, maar ze waren te beperkt in afmetingen. Als ik mijn wand gevuld wou, was het een amalgaam van kleine kasten. Ook het kleurenpallet was beperkt. Het verklaart de prijs natuurlijk, je kan betere kostenbeheersing doen op die manier.

Ik heb nu al 6 jaar een ixina keuken en ben heel tevreden. Ze is nog steeds zoals nieuw, en wordt dagelijks gebruikt. Plaatsing en levering was een droom, nog nooit een leverancier gehad die zo goed afspraken na kwam!

Comment

Wij hebben een KVIK keuken geplaatst (allez.. laten plaatsen ). Bij ons kwam deze in een nieuw stuk bijbouw aan onze woning dus we konden de afmetingen zowat kiezen zodat de standaard-maten geen enkel probleem vormden. Ik snap ECHT niet waarom mensen die voor nieuwbouw kiezen steeds weer op "maatkeukens" terugvallen kost 2x zo veel! Vooral een 'prestige'-zaak denk ik. Enfin, dat is dus hun grote sterkte. Juist owv die standaardmaten kan je flink besparen en dus kan je meer investeren in mooie, goede materialen en uiteindelijk aan dezelfde prijs uitkomen (maar dan met een mooiere keuken).

De plaatsing was bij ons wel in orde.. alleen was de timing van de levering van kasten niet helemaal afgesteld met de schrijnwerkersploeg. De schrijnwerkers waren hier 1 à 2u voordat de kasten er waren.. maar ja dat is hun probleem he

Enige minpuntje: bij aankoop kregen we een gratis afwasmachine. Deze die uiteindelijk geleverd werd was niet diegene die ze bij de bestelling hadden genoteerd. Na wat van ons oren maken kwam dat echter wel keurig in orde.

Al bij al was de ervaring wel positief moet ik zeggen. Ik spreek van bestelling ong 2 jaar geleden en levering ong 1 jaar geleden.
        Als je wil stuur ik je wat foto's op via PM.
        equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht
          Wij hebben een KVIK keuken geplaatst (allez.. laten plaatsen ). Bij ons kwam deze in een nieuw stuk bijbouw aan onze woning dus we konden de afmetingen zowat kiezen zodat de standaard-maten geen enkel probleem vormden. Ik snap ECHT niet waarom mensen die voor nieuwbouw kiezen steeds weer op "maatkeukens" terugvallen kost 2x zo veel! Vooral een 'prestige'-zaak denk ik. Enfin, dat is dus hun grote sterkte. Juist owv die standaardmaten kan je flink besparen en dus kan je meer investeren in mooie, goede materialen en uiteindelijk aan dezelfde prijs uitkomen (maar dan met een mooiere keuken).

De plaatsing was bij ons wel in orde.. alleen was de timing van de levering van kasten niet helemaal afgesteld met de schrijnwerkersploeg. De schrijnwerkers waren hier 1 à 2u voordat de kasten er waren.. maar ja dat is hun probleem he

Enige minpuntje: bij aankoop kregen we een gratis afwasmachine. Deze die uiteindelijk geleverd werd was niet diegene die ze bij de bestelling hadden genoteerd. Na wat van ons oren maken kwam dat echter wel keurig in orde.

Al bij al was de ervaring wel positief moet ik zeggen. Ik spreek van bestelling ong 2 jaar geleden en levering ong 1 jaar geleden.
          Als je wil stuur ik je wat foto's op via PM.
          En wat vinden jullie van de kwaliteit van de kastdeurtjes en schuiven? Deze leek ons in de toonzaal nogal licht uitvallen. In ons vorige huis hadden we een ikea-keuken geplaatst en Kvik leek ons nog een heel klein beetje lichter uitgevoerd. Maar dat kan natuurlijk een indruk zijn.

Groeten,
          Geert

Comment

Nooit problemen met ixina
            Last edited by jejochen; 15 september 2011, 06:45.
            [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
            [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Wij zijn voor/met mn zus naar enkele winkels geweest, onder andere kvik.
              Kvik, zeer vriendelijk en behulpzaam, zeer goedkoop als je zelf kan plaatsen en ophalen, levering en plaatsing is duurder dan bij anderen waardoor ze alles inbegrepen, duurder zijn, en het verschil is dan zeer merkbaar, enkele 100-en euro op een keuken van 6000€.
              Ixina, eveneens zeer vriendelijk en behulpzaam, prijs inclusief levering en plaatsing is goedkoper dan kvik. Mn zus heeft daar besteld omdat ze niemand vond om de keuken gratis te plaatsen... De keuken moest wel volledig betaald zijn voor plaatsing, wat enkele jaren geleden niet het geval was, toen betaalde je de laatste ±10% als alles in orde was, na een voorschot en een tussenrekening bij afroeping.
              Kwaliteit is bij al die ketens hetzelfde, de meeste kopen zelfs aan bij dezelfde Nederlandse firma (bron uit een keukenwinkel), je kan er zelf ook online bestellen als je een btw nummer hebt, vraag niet welk bedrijf, niet opgeschreven en ben de naam vergeten
              De winkels waar wij geweest zijn zijn in Brugge, de klantvriendelijkheid kan wel verschillen van vestiging tot vestiging bij zo'n ketens.
              Nikon D5100 + 18-105mm VR
              Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

ixina keukens komen van Nobilia, een grote Duitse fabrikant (een van de grootsten ter wereld). Kvik koopt daar niet in, eggo wel bvb.

Er zijn in dat keukenwereldje veel cowboys!

Om een voorbeeld te geven DSM koopt veel in bij Nolte keukens, Zelfbouwmarkt uit Ninove ook. DSM was voor identiek hetzelfde 48% duurder. Je kan dan wel zeggen dat je keuken van DSM komt natuurlijk en dat Natalia daar met haar gat op de keukens komt liggen

Onze plaatsers (zelfstandigen) lieten ons de schroeven en accessoires zien waar ze van Ixina verplicht moeten mee werken tov die die ze bij de concurrenten moeten gebruiken (oa DSM). Wel het verschil was groot, Ixina heeft toch iets betere eisen dan de rest dan.

Uiteraard zal een op maat gemaakte keuken door een goeie schrijnwerker veel beter zijn, maar in de standaardmaten van bij keukenleveranciers zit er niet veel verschil op hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                  En wat vinden jullie van de kwaliteit van de kastdeurtjes en schuiven? Deze leek ons in de toonzaal nogal licht uitvallen. In ons vorige huis hadden we een ikea-keuken geplaatst en Kvik leek ons nog een heel klein beetje lichter uitgevoerd. Maar dat kan natuurlijk een indruk zijn.

Groeten,
                  Geert
                  Héél tevreden van. Staat hier nu al bijna 2 jaar en geen enkel teken van beschadiging of verval. (ok, kan ook moeilijk anders, maar toch...). We hebben wel niet de goedkoopste versie gekozen.
                  equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Nooit problemen met ixina
                    Last edited by jejochen; 15 september 2011, 06:46.
                    [CENTER]http://www.underwaterimaging.be
                    [FONT="Comic Sans MS"]Canon 7d, 17-85 usm is, 10-22 mm ; 100 mm macro, 70-200 usm 2.8 L IS II + ikelite onderwaterbehuizing en DS160 flitser[CENTER]

Comment

Working...
                    X