Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ecocheques

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ecocheques

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    misschien wat offtopic: een vriend van mij die heeft sinds april dit jaar een "loonopslag" gekregen in de vorm van maaltijdcheques, maar heeft die nog altijd niet ontvangen. Het is ondertussen nu al bijna midden juli en blijkbaar zijn ze nog altijd nog niet geleverd door het bedrijf dat ze uitgeeft. Is dit normaal, aangezien hij dan nog de cheques nog moet krijgen van apri, mei, juni...en nu waarschijnlijk ook van juli tegelijk en die cheques zijn maar 3 maanden geldig. Heeft het bij anderen ook zo lang geduurd toen de aanvraag was ingediend bij het chequeverstrekkende bedrijf ?
    Maaltijdcheques krijg je pas van de maand die voorbij is. Dus die van juli zullen sowieso nog een maand op zich laten wachten...
    En laat uw vriend eens kijken op zijn loonfiche, of daar effectief al een deel loon werd ingehouden als bijdrage voor die maaltijdcheques. ALs dat niet het geval is, dan zal dat pas op latere datum ingaan. Je kan pas maaltijdcheques krijgen als je ervoor betaald, hé.
    Last edited by Voltigeur; 9 juli 2011, 22:00.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

denk dat er dan eerder iets fout gelopen is bij de bestelling van de maaltijdcheques, bij mij is dit sinds 2 jaren ook en als ik ze eens niet ontvangen hebt dan belt mijn werkgever dit door en na een paar dagen zijn ze er met taxipost...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht
        denk dat er dan eerder iets fout gelopen is bij de bestelling van de maaltijdcheques, bij mij is dit sinds 2 jaren ook en als ik ze eens niet ontvangen hebt dan belt mijn werkgever dit door en na een paar dagen zijn ze er met taxipost...
        Bij mij worden ze gewoon op 't werk uitgedeeld, en tekenen we voor ontvangst zelfs dat niet altijd)
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Maaltijdcheques krijg je pas van de maand die voorbij is. Dus die van juli zullen sowieso nog een maand op zich laten wachten...
          En laat uw vriend eens kijken op zijn loonfiche, of daar effectief al een deel loon werd ingehouden als bijdrage voor die maaltijdcheques. ALs dat niet het geval is, dan zal dat pas op latere datum ingaan. Je kan pas maaltijdcheques krijgen als je ervoor betaald, hé.
          Wat ik weet van hem is dat de persoonlijke bijdrage van van zijn loonstrookje van april en mei zijn afgeschreven...en nog altijd geen cheques. Dus wel betaald, maar geen cheques: zou dit een soort opstartprobleem zijn het aanmaken van de cheques?
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            ik heb die cheques niet gevraagd hoor, had liever geld in de plaats. Mijn huis hangt al vol met lelijke spaarlampen en al mijn toestellen zijn al A+ label.

mir
            zelfde gevoel hier.
            het enige wat je dan nog kan doen met je cheques, is je volvreten met ecofood.
            ik vind heel dat ecocheque-gedoe een dictatoriale manier om de mensen een gedragswijziging door de strot te duwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              zelfde gevoel hier.
              het enige wat je dan nog kan doen met je cheques, is je volvreten met ecofood.
              ik vind heel dat ecocheque-gedoe een dictatoriale manier om de mensen een gedragswijziging door de strot te duwen.
              Jullie bekijken het als opslag, maar dat is het niet. Bekijk het als een niet belastbaar voordeel in natura (natura is het ook niet echt, maar toch...)
              Ik had liever die eco-cheques gekregen i.p.v. die maaltijdcheques. Mijn maaltijdcheques betaal ik voor een deel zelf, die eco-cheques zijn gewoon een cadeautje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Ik had liever die eco-cheques gekregen i.p.v. die maaltijdcheques. Mijn maaltijdcheques betaal ik voor een deel zelf, die eco-cheques zijn gewoon een cadeautje.
                hm ja, zo had ik het inderdaad nog niet bezien.
                maar het blijft lastig dat je er maar zo'n beperkt gamma mee kan kopen.

Comment

Als ik het zo allemaal hoor ben ik blij dat wij geen eco-chequest krijgen om eerlijk te zijn. Dit wel dat niet, hier wel daar niet... jongens Maaltijdchequest zijn tenminste nog gemakkelijk. Je gaat naar de supermarkt, koop een goede voorraad lekkere spulletjes en ze zijn op

Comment

Dat is dan ook de enige manier om het koopgedrag van veel Belgen te beïnvloeden.

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                    ...

Comment

Wie niet weg weet met zijn ecocheques, mag ze mij gerust opsturen.
                      Ik heb er nog wel wat nodig om zolderisolatie te betalen.
                      Wie er totaal geen weg mee weet , geef ik 175 euro cash voor 250 ecocheques.
                      Maximum voor 1500 euro ecocheques , dan is het feest over.
                      Aanbieding geldt tot eind november 2011.
                      Enkel cheques van 2010 en 2011 worden aanvaard.
                      Enkel voor de geinteresserden , die niet weten waar naartoe met hun cheques.

Comment

Ik dacht ze bij te leggen bij aanschaf van mijn scooter. Dat kon niet. Dat mocht niet. Maar
                        mijn nummerplaat heb ik er wel mee mogen betalen.

Comment

Dat is eigenlijk tezien.
                          In grotere elektrowinkels zullen ze slechts op bepaalde zaken die cheques toelaten.
                          Ikzelf ben naar een kleinere elektroketen gegaan en deze aanvaarden de cheques op alles.
                          "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peter Bekijk bericht
                            Paar weken terug wasmachine met A label gekocht. Ecocheques werden niet aanvaard.
                            Er zijn er wel meer en meer dat ze niet meer aanvaarden ... als ze 5% moeten afstaan van de waarde weet je ook waarom.

Enkele weken geleden iets gekocht met eco-cheques en 3% moeten bijbetalen ... elk een deel van de kosten zei hij!

Er is zoveel dat niet mag ... maar toch gedaan wordt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Mensen die naar Oostende of Blankenberge willen/kunnen komen mogen me een PM sturen. Ik kan ze wisselen naar cash via mn werk

€1 ecocheque = €1 cash natuurlijk
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                                Tja waarom niet, ik heb die cheques niet gevraagd hoor, had liever geld in de plaats. Mijn huis hangt al vol met lelijke spaarlampen en al mijn toestellen zijn al A+ label.

mir
                                Heb je toch de verkeerde spaarlampen gekocht
                                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                                Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
                                X