Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tablet ( alle merken ) Topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tablet ( alle merken ) Topic

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Heb jij een iPad 2? Die is wel een pak beter dan de eerste serie
    niet 3G.
    Hopelijk want het verschil tussen de iphone 4 en de ipad 1 was ook erg groot.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ondertussen blijf ik mijn bevindingen maar neerpennen ...
      Je kan Flashcontent op de Transfformer ook enkel laten verschijnen als je dat zelf wil, alles werkt sneller op die manier, wanneer er Flash content is verschijnt er dan een groene pijl waar je even moet op klikken, verlaat je die pagina, dan is Flash automatisch uitgeschakeld.
      Een bijzondere handige manier van werken vind ik....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

die transformer van asus ziet er inderdaad zeer goed uit!

lijkt me net iets leuker dan een Ipad, als je nog een tablet wil kopen.

asus heeft nog iets leuk op komst!

the Padphone: klik, kijk, kwijl

ziet er leuk uit! tablets gaan nog fijn worden (zou apple dit durven met een Iphon/Ipad combo??)
        nikon stuff

Comment

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een galacy tab 10.1v en ik vind hem schitterend!! Voor wat ik hem gebruik is hij top. We dachten eerst een klein netbookje aan te schaffen maar ik heb nog gen spijt dat ik het niet gedaan heb:-)
          Bigger aint always better........ Unless you're me!

Comment

ik zit deze post te typen op het keyboard van eee pad transformer. Na een zoektocht van twee weken, hem gisterenavond in de makro op de kop kunnen tikken. Overal was de verwachte leverdatum rond 15 juli.

Het is een heel leuk toestel, eerst een paar uur getest gisteren als tablet voor de televisie, het ding wat naar mijn hand gezet. Ben er echt enthousiast over.
            Ook het toetsenbord is een verademing. Het is leuk typen en er hangt zelfs een externe muis aan het toestel!

Great job Asus!

Comment

ik heb momenteel een Archos 101 internet tablet. Het is een 10inch tablet en die maat vind ik super!

Leuk dingetje maar je merkt wel soms dat Android 2.2 niet geoptimaliseerd is voor tablets. Ik ga dus ook uitkijken naar een Android 3 tablet en de Asus Transformer ziet er mij een vet dingetje uit.
              Ofwel wacht ik nog tot september... Dan komen de nieuwe Archos tablets uit... De Archos 101 G9 heeft een ARM Cortex A9 cpu die een stuk sneller zou zijn dan de Tegra in de meeste tablets.
              Geen idee of ik wel zo lang KAN/WIL wachten
              Last edited by Hans Swolfs; 6 juli 2011, 09:23.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oNeX Bekijk bericht
                Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een galacy tab 10.1v en ik vind hem schitterend!! Voor wat ik hem gebruik is hij top. We dachten eerst een klein netbookje aan te schaffen maar ik heb nog gen spijt dat ik het niet gedaan heb:-)
                idem hier maar dan het 7 inch model...
                Netbookje blijft thuis deze vakantie...
                heb er wel al een kleine 400 ebooks opgezet (spaart onmiddelijk ook wat ruimte uit van boeken die dan niet meemoeten)
                Mijn Blog
                D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Ik heb wat zitten kijken naar de eee pad transformer en ik denk het hém wordt
                  qua prijs echt wel super interessant

morgen eens in Coolblue in Antwerpen passeren
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Het is dus de transformer geworden. Na enkele dagen gebruik:

+ prachtig scherm
                    + draagbaar, licht en dun (ook al is ie veel dikker dan de iPad, zoals VerSeg al aanhaalde, dit maakt juist niets uit )
                    + Sterk, robuust. Dit had ik niet verwacht maar dat ding voelt aan als één onbuigbaar stevig geheel. Dit is voor mij heel belangrijk.
                    + veel geheugen met microSD kaartslot
                    + prijs
                    + HDMI poort

- UI is mooi, maar nog steeds traag... (weeral, in vergelijking met iPad want alle andere Android tablets die ik al heb geprobeerd, doen het nog een pak slechter, behalve de galaxy tab 10.1v)
                    - zeer veel reflecties op het scherm, buiten nog niet geprobeerd maar ik vrees ervoor
                    - opladen enkel en alleen via de véél te korte Asus USB kabel op netstroomadapter (kabel kwijt, kapot --> op de kin kloppen voor goedkope vervanger daar waar de gemiddelde techneut minstens een paar micro usb kabels altijd in de buurt heeft, kan je deze kabel enkel bij Asus kopen). Opladen via USB op pc "lukt" enkel als de tablet uit staat en ik heb dit getest met als resultaat 6% opgeladen op één volle nacht dus niet doenbaar
                    - heel weinig apps specifiek voor honeycomb... er valt nog zoveel meer uit te halen
                    - speaker mag luider (en voller) zeker als je ziet dat de iPad meer volume en meer bas uit één enkele speaker in een flinterdunne behuizing haalt
                    - lastig om een goede videospeler te vinden die alles speelt. Zo speelt de ingebouwde videospeler géén divx/xvid (en dit lukt met rockplayer wél) maar rockplayer speelt dan weer de 720p mp4 bestanden niet af (zonder lag of crash), en de ingebouwde videospeler wel...
                    - weinig instellingen in vergelijking met een Android telefoon (2.3.3) - zo wil ik die vervloekte 3d weergave in de gallerij kwijt, en enkel dat. Alle andere animaties wil ik behouden... Maar dat is nu één enkel ding. Er zijn nog veel punten voor verbetering in Honeycomb. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dit besturingssysteem toch iets rijper zou zijn, gezien de uitgebreide ervaring met telefoons.
                    - mijn vriendin is verslaafd geworden aan Fruit Slice en ze zit dus constant te smeken of ze mijn tablet mag gebruiken (en zo zit ik weer zonder...)

Ondanks de vele negatieve punten (die ongetwijfeld even talrijk zijn bij gelijk welke andere tablet) zou ik deze tablet aanraden aan iedereen die een Android tablet wil. Prijs kwaliteit denk ik dat deze onevenaarbaar is. Het is alleen soms even zoeken en proberen en dát maakt de Honeycomb tablets in mijn ogen nog steeds niet geschikt voor de mindere technisch aangelegde gebruikers, in tegenstelling tot de iPad.

De vraag die elke tablet gebruiker al minstens 1000x heeft gekregen; waarvoor gebruik je dat nu en wat biedt dit meer als een laptop?
                    ruw geschat:
                    --> 50% surfen op internet in de zetel/bed/toilet (laptop is te zwaar, onhandelbaar en te warm)
                    --> 25% bekijken + tonen van foto's (weerom, veel beter handelbaar als een laptop, beter scherm dus prachtige kleuren én heel grote beeldhoek)
                    -->25% bekijken van video's/films (vooral series)

En ja, als je het onnuttig vind, blijf dan bij je laptop hé, niemand verplicht je om een tablet te kopen maar ik amuseer me er ongetwijfeld een pak meer mee dan met een laptop in de rugzak/op de schoot. Ik snap niet waarom mensen hier altijd op vitten en blijven zeggen dat het nutteloos is. IK vind het nuttig en dat is toch genoeg?
                    Last edited by Matthias; 11 juli 2011, 15:11.
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      Het is dus de transformer geworden. Na enkele dagen gebruik:

...
                      Bedankt voor de gebruikerservaringen!
                      Blijkbaar zitten hier ook nog de nodige bugs/onvolmaaktheden in.

Ikzelf was al een tijdje aan het wachten op de HP Touchpad die begin deze maand uitgekomen is. Deze Touchpad werkt met WebOS wat HP bekomen heeft door Palm over te kopen. Heb zelf een Pré en vind het WebOS een mooi en intuïtief OS.
                      Maar helaas zijn de reviews niet echt mals en heeft deze tablet ook zijn bugs/tekortkomingen.

Daarom dat ik naar de Transformer aan het uitkijken was, hetgeen mijn 2de keuze zou zijn.
                      Maar nu na het lezen van je ervaringen denk ik dat ik de Touchpad toch eens een kans ga geven

Schanske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                        idem hier maar dan het 7 inch model...
                        Netbookje blijft thuis deze vakantie...
                        heb er wel al een kleine 400 ebooks opgezet (spaart onmiddelijk ook wat ruimte uit van boeken die dan niet meemoeten)
                        ff ter info voor iedereen: van het 7 inch model van de Galaxy tab bestaan 2 modellen
                        de Galaxy Tab P1000 en P1010
                        voornaamste verschillen zijn:
                        P1000: kan je mee, via een sim, op 3G
                        P1010: enkel wifi en GPS, maar wel zowel aan de voor- als achterkant een camera.

Mijn Blog
                        D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Vaak wordt als voordeel aangehaald dat je op een Android tablet ook een USB poort hebt.
                          Nu heeft de iPAD die eigenlijk ook wel (als extra dongle).

Maar ik vraag me nog altijd af, wat je daar nu gaat aanhangen?
                          Heeft er al iemand een echt praktisch nut voor die USB connectiviteit in werking gezien of gebruikt?

Het enige wat ik kan vinden is om eventueel een USB kaartlezer er aan te hangen om dan ook een CF kaart te kunnen overzetten. Maar het beperkte geheugen in de tablets maken deze optie toch nog redelijk kreupel. Mijn RAW foto's zijn zowat 25MB groot per stuk en vreten dus veel te veel geheugen weg van de tablet om ze over te zetten.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Vaak wordt als voordeel aangehaald dat je op een Android tablet ook een USB poort hebt.

Heeft er al iemand een echt praktisch nut voor die USB connectiviteit in werking gezien of gebruikt?

Het enige wat ik kan vinden is om eventueel een USB kaartlezer er aan te hangen om dan ook een CF kaart te kunnen overzetten. Maar het beperkte geheugen in de tablets maken deze optie toch nog redelijk kreupel. Mijn RAW foto's zijn zowat 25MB groot per stuk en vreten dus veel te veel geheugen weg van de tablet om ze over te zetten.
                            ik heb op mijn archos 101 een usb-poort en vaak is het sneller om gegevens van pc naar tablet over te zetten via usb-stick dan via wifi of bluetooth.
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

Op de eeepad kun je er sticks, harddisks, cordless muizen/toetsenborden aanhangen (bvb van logitech), die met kabel natuurlijk ook, ..

Comment

Ben ook nog aan 't twijfelen...Asus Transformer, Samsung 10.1, Acer...of toch maar een iPad2...ik kom er maar niet uit.
                                De Asus heeft men grootste voorkeur, maar ik lees veel verhalen van backlite bleeding, dode pixels en stof achter 't glas, iemand ervaring daarmee?
                                Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

Comment

Working...
                                X