Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Inderdaad, is gewoon een document dat met beelden weergegeven wordt.
Op mijn site zorgt mijn eigen CMS hiervoor, tekst wordt automatisch in paragrafen opgedeeld zodat het er een beetje deftig uitziet, mijn oudere tutorials hebben thumbnails die na klikken vergroot worden, maar nu zet ik de beelden gewoon inline (kunnen nog steeds vergroot worden hé) en dat vinden de 'lezers' beter om te volgen.
Je kan natuurlijk ook altijd in MS Word werken en er dan een pdf van maken ... mijn tutorials worden voor leden ook als PDF aangeboden, die wordt dan wel met InDesign gemaakt omdat dit meer interactie toelaat.
Eigenlijk kan je met zo goed als eender welke tekstverwerker of opmaak applicatie een tutorial maken, hou wel rekening met whitespace en uitlijning om alles een beetje deftig weer te geven ... maar online neemt CSS die voor je over.
Indien het echte tutorials moeten zijn met interactiviteit e.d.
screendumps, screen video's, simulaties voor de leerling.
voor het moment een van de beste die ik al gebruikt heb.
Captivate van Adobe. Niet dadelijk freeware of shareware maar heel handig.
Als je echte een film wilt, met opnames van de volledige handeling, kan ik je niet verder helpen.
Die is heel mooi en heel goed gemaakt maar ik zou toch minder kleur gebruiken enkel een kwestie van minder dure kleurinkt te gebruiken bij het afprinten.
(Foto's uiteraard wel in kleur.)
Interactiviteit zou ik er ook niet in aanmaken.
Sober, klaar en duidelijke uitleg (technische termen in NL en EN) is voldoende.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment