Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Halfuurtje van je tijd, betekent misschien een wereld van verschil.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Halfuurtje van je tijd, betekent misschien een wereld van verschil.

twee bemerkingen :
    een : wij gewone lui zijn de speelbal van de grote der aarde, de politieke machthebbers en van de multinationals. Wat ga je daar tegen doen? Niks!
    twee : wat is er gebeurd met de vele uitvindingen die energie ( olie) besparend waren? Waarschijnlijk opgekocht door de oliebaronnen en goed verborgen tot hun bron van inkomsten uitgeput is.
    Spaar en wacht nog maar om een volgende uitvoering van een Nikon of Canon te kunnen kopen. Kleine man, geniet van het leven zou ik zeggen nu het nog (een beetje) kan.

Comment

wij gewone lui zijn de speelbal van de politieke machthebbers en van de multinationals.
      Een waarheid als een koe.
      Men leert ons besparen op energie schakel alle onnodige knopjes, uurwerkjes en lichtjes uit die niet nodig zijn. Was het niet eenvoudiger om de toestellen er niet meer onnodig van te voorzien? Kostenbesparend produceren? Kan herstellen niet weer voordeliger gemaakt worden dan nieuw kopen? Kan plaatselijk werk verschaffen en drukt de energiekosten en vervuiling om alles van het land van oorsprong tot in onze huiskamer te brengen. Grondstoffen en energie verspillen om iedereen een stukje van de koek te geven om meer te consumeren en de vrede zo te bewaren.
      Jumpforjoy, ik vind het erg dat je op die leeftijd het al zo donker moet bekijken.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
        Jumpforjoy, ik vind het erg dat je op die leeftijd het al zo donker moet bekijken.
        Ik ben nog enkele jaren jonger en kan me volledig in zijn uitspraak vinden... Ben nu wel niet de meest optimistische jongen die er rondloopt maar toch...
        Yannick

Comment

Ik weet niet als dat donker kijken is. Ik noem het eerder realistisch denken.
          Zeg nu zelf, in mijn 23 jaartjes heb ik toch al tamelijk wat klimaatverandering gemerkt.
          Iedereen vindt dat leuk, want dan moeten ze niet meer naar Spanje voor goed weer.
          Velen staan er anders niet bij stil dat dit op lange termijn heel nadelig zal zijn.
          Nikon D7000 en wat lenzen.
          http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Wij hebben in onze jonge tijd bewust besloten om het bij 1 kind te houden omdat de toekomst zo onzeker voor ze leek. Net als vele anderen in onze generatie die hetzelfde deden. Werkloosheid stak de kop op toen na de vette jaren. Een humane manier om vrijwillig de bevolking en de gevolgen wat te beperken dachten wij. De eerste generatie die goede geboortebeperking ter beschikking had en gebruik van gemaakt heeft. Wij keken ook donker naar de toekomst voor ons nageslacht, zouden die werk vinden en in hun onderhoud kunnen voorzien. Het milieu was toen bijkomstig, niemand stond stil bij de gevolgen. Al vlug liet men horen dat het dalende geboortecijfer nefaste gevolgen zou hebben. Er moesten meer kinderen zijn om alles betaalbaar te houden.Gezinnen met 1 kind kregen minder voordelen dan de grotere gezinnen en dat is heden nog zo. Het gevolg liet niet zo lang op zich wachten, terug meer kinderen. Nu is de bevolking en hun noden wereldwijd zo aan het toenemen dat het voor iedereen onleefbaar zal worden. Men ligt er nog steeds niet wakker van, op een paar enkelingen die anders kijken. Niemand durft daar iets aan te veranderen, amper toegeven dat er een probleem is.
            Het is pas de laatste jaren dat de gevolgen direct merkbaar worden. Langere droogteperiodes, grondwaterpeil dat daalt. Hevige regenvlagen en overstromingen her en der.Vele mensen zullen op termijn op zoek gaan naar leefbare gebieden en moeten samenwonen op de weinige resterende plaatsen. Dat kan niet goed komen als men verder doet alsof de neus bloedt.
            Het donker kijken is niet enkel van vandaag, het is wel anders gericht nu.
            Ik had de jeugd meer optimistisch ingeschat.

Comment

Wij hebben in onze jonge tijd bewust besloten om het bij 1 kind te houden omdat de toekomst zo onzeker voor ze leek. Net als vele anderen....

.... op de weinige resterende plaatsen. Dat kan niet goed komen als men verder doet alsof de neus bloedt.
              Het donker kijken is niet enkel van vandaag, het is wel anders gericht nu.
              Ik had de jeugd meer optimistisch ingeschat.
              Het is nu ook niet omdat 2 man op BD de boel nogal donker ziet, dat daarom algemeen de jeugd de boel donker ziet.

Hetgeen jij vertelt lijkt trouwens wel wat op die film van Kevin Costner, Waterworld ofzo.
              Volgens mij is het ongeveer datgene waar we op af aan het stevenen zijn.

Comment

Film niet gezien. Ik vind die films meestal zo deprimerend. Wel onlangs een artikel gelezen dat West-Vlaanderen te veel water verbruikt en het vlugst zal droogvallen hier in ons landje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                  Het is nu ook niet omdat 2 man op BD de boel nogal donker ziet, dat daarom algemeen de jeugd de boel donker ziet.
                  Ik ben benieuwd hoelang jij nog voor je plezier gaat springen, jumpforjoy

Comment

'k ga mijn bordje met 'THE END IS NEAR!' bovenhalen...

Het is echt wel erg, maar het probleem is inderdaad dat je er zelf weinig aan kan doen zonder dat de industrie meewerkt.
                    Je kan wel zonnepanelen plaatsten en zelf windmolens ineen steken, maar wie heeft daar tegenwoordig geld voor?
                    Dus tenzij er 'goedkope' oplossingen worden gevonden, kunnen ze ons blijven bang maken zoveel ze willen, en wij kunnen tobben en piekeren zoveel wij willen, maar we kunnen niets doen.

Ja, besparen op brandstof, electriciteit en water... al eens gezien wat het leger er op een dag doordraait? En die zien naar niks. Juist zoals grote schepen, transport, industrie,... noem maar op.
                    De meeste mensen die proberen te besparen doen dat voor eigen portemonee.
                    500PX - Twitter - Flickr - Facebook - Website (wordt aan gewerkt)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
                      Ik ben benieuwd hoelang jij nog voor je plezier gaat springen, jumpforjoy
                      lang genoeg hoor, maak je daar maar geen zorgen over
                      Ik beleef veel plezier aan mn fotografie en de mensen rondom me,
                      maar soms moet je al eens stil staan bij iets minder leuk,
                      dat is gewoon realiteit.

Comment

...... wij gewone lui zijn de speelbal van de grote der aarde, de politieke machthebbers en van de multinationals. Wat ga je daar tegen doen? Niks!
                        de meeste daarvan hebben toch ook kinderen!
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Scherpe analyse van deze meneer. Jammer dat hij een Al Gore aanhanger is. Die heeft van de opbrengst van zijn film een stulpje met 9 badkamers gebouwd met een energieverbruik dat 20 maal hoger ligt dan het gemiddelde.

Helaas deugt zijn oplossing voor geen meter. "Gedistribueerd" is de sleutel in zijn oplossing van het energieprobleem. Ieder huis produceert zijn eigen energie en draagt bij aan een "energie"-internet. Zijn we nergens meer van afhankelijk. Hij vergeet te vermelden dat de grondstoffen voor zonnecellen, accu's etc zeer schaars zijn en voor een groot deel uit China komen. Dat is dus geen duurzame oplossing. En maakt ons zeer afhankelijk van anderen.

Over China gesproken. dat land is nu juist het probleem. Elke week een kolencentrale erbij. Dat zal alleen maar toenemen omdat de welvaart blijft stijgen en kernenergie overal in de ban is. En als 1.5 miljard Chinezen zich voorzien van zonnepanelen zijn we gelijk door alle benodigde grondstoffen heen.

De oplossing is kernfusie. Schoon, goedkoop, veilig, benodigde grondstoffen onuitputtelijk en overal aanwezig.

Als nadeel van kernfusie wordt genoemd de hoge onderzoekskosten (miljarden). Maar alle huizen in Nederland voorzien van zonnecellen kost, uit de losse pols, ook minstens 100 miljard. Dat geld is beter te besteden lijkt me.

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            de meeste daarvan hebben toch ook kinderen!
                            grt,bouk.
                            Dat is een keuze die door de ouders gemaakt is. Het grootste probleem tegenwoordig wat dit betreft zijn " de nieuw samengestelde gezinnen". Ze huwen krijgen kinderen, ze gaan uit elkaar vinden iemand anders en ook daar willen ze kin(eren) mee en de molen blijft draaien. Waar vind je nog een "normale familie tegenwoordig" die zijn verantwoordelijkheid neemt is mijn vraag.
                            Last edited by jojoken; 15 juni 2011, 10:34.

Comment

Eentje met verstand.
                              Ik ben er ook zo ene.

Maar ik maak me meteen ook een bedenking: het is bewezen dat IQ een omgekeerd evenredige curve toont tov aantal in nageslacht. Sorry voor wie ik op de lange tenen trap, maar zo is het. Anyway... gezien "slimmere" mensen zich niet voortplanten, zou je kunnen zeggen dat we "domheid kweken". Voor de duidelijkheid; niemand hoeft zich aangevallen te voelen, ik stel het moedwillig cru, om mijn boodschap over te brengen.

Want wat ik bedoel is; we moeten ons ten allen tijde realiseren dat niet wijzelf belangrijk zijn, maar onze genen wél. Wij zijn maar het transportmiddel van de genen. Lees bvb The Selfish Gene van R. Dawkins. En éénmaal je dat beseft moet je durven erkennen; onze genen beschouwen intelligentie niet als een belangrijkste eigenschap om hun voortbestaan te verzekeren. Verre van zelfs.

In dat opzicht ziet het er heel slecht uit voor onze planeet; we zullen ten onder gaan aan onze eigen genen. Massale reproduktie tot alles kaal is gevreten; da's de natuur. Vergelijk het gerust met een sprinkhanenplaag (of welke plaag dan ook).

Mvg,

J.
                              http://www.theafricabug.com

Comment

Als de mens eraan is kunnen de dieren op hun gemakske verder leven

Comment

Working...
                                X