Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Halfuurtje van je tijd, betekent misschien een wereld van verschil.
Collapse
X
-
-
Re: Halfuurtje van je tijd, betekent misschien een wereld van verschil.
Bedankt voor de link - bangelijk interessant
-
Dacht eerst: Oh nee, weer hetzelfde duurzaam-eco-gezaag.
Niet dus: die kerel weet precies wel waar het om draait.
En toch is het allemaal zo gemakkelijk om gewoon verder te doen met ons dagelijkse leventje.
Zolang alles mooi voor ons geregeld wordt zal er niks veranderen.
Ik besef ook wel dat het zo niet verder kan, maar ik blijft toch niet-eco-dingen kopen.
En zo denken de meesten, dus zal er weinig veranderen.
En zelfvoorzienende woningen (zonnepanelen, ....)
gevolg: Ah, we produceren nu toch iets meer elektriciteit, dan kunnen we airco installeren in de slaapkamer he of .....
Is dat dan DE oplossing ?Nikon D7000 en wat lenzen.
http://500px.com/Kevin_Bronckaerts
Comment
-
Interessant en ik heb die man al gezien op tv.
Comment
-
Ik ben ook zo, rustig voortknoeien maar af en toe er eens van wakker liggen (google maar eens op peak oil, heeft me 3 weken wakker gehouden).
Ik vermoed dat we allemaal eens een fameuze lap van een gigantische hamer moeten krijgen vooraleer we écht wakker worden. En die hamer zou wel eens rapper en harder kunnen slaan dan we vermoeden...
Comment
-
Fantastisch betoog, en hij heeft het bij het rechte eind.
Er is echter nog een extra "plan" om de klimaatramp af te wenden; het uitbouwen van een economisch model dat krimpt ipv groeit. Tot nu toe keek met steeds naar groeicijfers, doch dat model faalt, daar de gerealiseerde groei de bevolkingsgroei niet meer kan bijhouden. Het netto resultaat is dat we allen "verarmen" (op meerdere vlakken).
We moeten nu terug krimpen. Cruciaal daarin is dat ons aantal vermindert. Een "dat lukt ons nooit" houding zal daarbij niet helpen, en het klopt ook niet. Net zoals, in bovenstaand interview, Jeremy Rifkin aantoont dat "zachte energiebronnen zullen nooit voldoende zijn" evenmin een houding is die helpt, noch klopt. Het wordt hoog tijd dat men kinderen gaat belasten vanuit de staat, ipv kindergeld uit te delen. Hoe vervelend dat voor elk van ons ook mag klinken. En ja, dat zal natuurlijk overal moeten.
eenmaal het inkrimpen van onze aantallen ingezet, zal deze vermindering onder controle moeten gebeuren van een economisch inkrimp-model, teneinde iedereen ervan te verzekeren dat op het einde van de rit niemand er bekaaid van af komt.
Enkel bovenstaande, gecombineerd met wat Rifkin zegt (de massale switch van energiebronnen), zullen voldoende zijn.
Mvg,
J.
Comment
-
-
En dan dit vandaag:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk berichtCruciaal daarin is dat ons aantal vermindert. Een "dat lukt ons nooit" houding zal daarbij niet helpen, en het klopt ook niet. Net zoals, in bovenstaand interview, Jeremy Rifkin aantoont dat "zachte energiebronnen zullen nooit voldoende zijn" evenmin een houding is die helpt, noch klopt. Het wordt hoog tijd dat men kinderen gaat belasten vanuit de staat, ipv kindergeld uit te delen.
Ik kan alleen maar hopen dat ook anderen dat snel beginnen in te zien. We zijn met te veel, en dat is de oorzaak van quasi AL onze problemen.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Ik wil al langer geen kinderen meer (ben wel nog maar 23),
de wereld biedt toch geen toekomst meer als alles binnen pakweg 30 jaar vergaan is.Nikon D7000 en wat lenzen.
http://500px.com/Kevin_Bronckaerts
Comment
-
Prachtig stukje
Het enige jammere aan dit soort filmpjes, vind ik, is dat (meestal) enkel de mensen ze bekijken die het iets of wat interesseert.
Ik doe niets liever dan documentaires kijken ivm onze aarde, energie, milieu en voeding (en vooral hoe wij erin slagen om alles om zeep te helpen). Maar ik moet deze bijvoorbeeld niet doorsturen naar mijn vrienden want die zetten het na 10 seconden terug af...
Zolang de meerderheid van de mensen deze 'saaie hippie filmpjes' (letterlijke woorden van een kennis) niet wil kijken omdat ze 'toch altijd dezelfde zever vertellen' (zelfde persoon) zal er vrees ik niks veranderen.
Enjah, de mensen die echt 'macht' hebben op deze aardbol zullen het niet aanpakken hoor, zolang het geen $$ opbrengt...
Zoals Gandhi al zei: 'Be the change you want to see in the world.'
Da's alles wat we echt kunnen doen vrees ik zolang de meerderheid op deze aarbol zich er niet van aantrekt...
Yannick
Comment
-
zo lang de mensen denken; het zal mijn tijd wel uitduren, zal er weinig veranderen.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Om depri van te worden.
We zijn inderdaad met te veel op deze bol en leven verkeerd. Maar wie wil er gezond vrijwillig uitstappen?? De trent om maar 1 of geen kind per koppel op de wereld te zetten stoot op tegenstand. Wie zal de vergrijzing betalen, klinkt het.
China deed ooit aan geboortebeperking met 1 kind per koppel en heeft moeten aanpassen. Kan je moeilijk een kind krijgen zorgt de wetenschap voor een alternatief, zelfs al heb je de leeftijd er niet meer voor. Zo kan men nog even doorgaan om alles op te noemen waardoor we langer leven en ons vermenigvuldigen dat het te veel is voor deze bol.
Wie heeft schuld aan deze ondergang of vooruitgang? Bekijk de reclamespots maar eens, je kan toch niet goed leven zonder dit of dat te hebben. Niet wat we nodig hebben promoot men maar zaken die we zouden kunnen missen en voldoende geld opbrengen. Spaarzaam omgaan met wat er is werd niet meer nodig geacht, consumeren was en is de boodschap om de economie kunstmatig draaiend te houden. Nu grote stappen terug nemen lijkt mij een moeilijke tot onmogelijke opgave op korte termijn om het tij te keren. Als enkeling je gedrag wat aanpassen is zelfs geen druppel op een hete plaat. De voorgestelde oplossing kan misschien goed klinken maar waar halen we de centjes en de wil om dit alles nog te verwezenlijken?
Ik hou mijn hart vast voor de opgroeiende generaties, zij betalen de te zware rekening voor de ' luxe' van de verwende generaties.Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.
Comment
-
My 2 cents:
we gaan de keuze niet vrijwillig moeten maken - ze zal ons opgelegd worden door hogerhand of door moeder natuur zelve.
Ik vermoed dat moeder natuur de eerste zal zijn die ons met de neus hardhandig op de feiten drukt, vadertje staat is in geen velden of wegen te zien en loopt toch altijd achter de feiten aan.
Er staan onze verassende tijden te wachten en niet in de positieve zin. 'k Heb 2 kinderen van 15 en 12 en 'k hou mijn hart vast voor hun toekomst.
Dark ages here we come...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk berichtIk wil al langer geen kinderen meer (ben wel nog maar 23),
de wereld biedt toch geen toekomst meer als alles binnen pakweg 30 jaar vergaan is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk berichtIk vermoed dat we allemaal eens een fameuze lap van een gigantische hamer moeten krijgen vooraleer we écht wakker worden. En die hamer zou wel eens rapper en harder kunnen slaan dan we vermoeden...
Doen we nu ook al; we wijzen constant met ons vingertje naar "de anderen" die er allemaal voor verantwoordelijk zijn. (de politiek, de Amerikanen, de Chinezen, het grote geld,.....)
Probleem is dat we de verandering niet meer kunnen stoppen; we kunnen (en moeten) alleen nog verdomd hard ons best doen om de gevolgen zo veel mogelijk binnen de perken te houden en ons voorbereiden op een ander soort leven "hierna".
Ik heb in ieder geval al lang serieuze angst voor wat ons te wachten staat.
Overigens, een heel pakkend en beangstigend stuk interview.
Groeten, BertNikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
www.bertofotografie.be
Comment
Comment