Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naam voor kat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Naam voor kat

Uit mijn ervaring met katten heb ik ondervonden dat naamkeuze zeer belangrijk is niet zozeer voor jou maar wel voor de kat zelf en zijn opvoeden.

Als je in de naam een ks, kjs, kst, oo, oe,... klanken en dergelijk gaat gebruiken dan zal het dier zich telkens aangevallen voelen uit zijn natuurlijke instincten.

Dus opletten hiermee want een kat kent maar een vocabulair van pakweg 30 woorden.
    En de belangrijkste zijn nog steeds zijn natuurlijke klanken die hij/zij herkend uit de natuur als vijandig of safe.

Geloof het of geloof het niet, maar ooit had ik een supertoffe kater die (uiteraard zeer beperkt) kon praten !!
    En ook een andere kater (die opgevoed was door een hond) die kon grommen als de postbode aan de deur stond. Echt waar. Hilarisch om zien wel

Een vriend van me heeft een kater die spiroe heet, en ik moest er even op letten tijdens zijn verlof naar frankrijk voor 14 dagen.
    De kater heeft van nature een pittig karakter, en valt eerder onder de categorie onhandelbaar, krabben, vechten, uithalen,...
    Heb ik tijdens mijn vriend zijn afwezigheid geexperimenteerd om de kater zijn naam te veranderen van spiroe in spiritje (de oeee was er uit) en ik ondervond dat ik direct een heel ander dier voor me had. Ik kon hem aaien zonder problemen na 2 dagen al.

Moraal van het verhaal, als je een leuke naam hebt voor je 4potige vriend, zorg dat die aangenaam klinkt voor het dier en niet aanvallend overkomt. Zal je een pak ellende uitsparen.
    Mijn ervaring is dat i klanken als aangenaam overkomen voor een kat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
      Jazzer, ge moet de Jimmy zijnen 1e post eens herlezen denk ik.

Prachtige poes, Jimmy.
      Moest het ne kater zijn, ik zou voor "Fidel" kiezen (ze doet me denken aan de katten op Cuba, vandaar). Maar aangezien het een kattin is, en ik geen Cubaanse vrouwen ken...
      Nee nee, zelfs na een paar duvels kan ik nog tamelijk goed lezen. Misschien vind ik gewoon dat Jim(my?) a priori teveel namen uitsluit.

Fidel is wel geen naam die je driemaal achtereen vlot roept. Dat probleem heeft moeder natuur idd. vanzelf opgelost. In Cuba is er nochtans totaal geen gebrek aan vlotte vrouwen(namen) ...
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Berta; Drika; Truus; Mina; Boris; Hannus; Drikus; Sjefke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
          'k ben op zoek naar een naam voor dit katje (kattin) niet eindigend op een ie-klank (dus ni Foxy bvb)
          Fox

En proficiat met de heel mooie kat.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            misschien een tip: 'k heb destijds mijn kat de naam gegeven van het meisje achter de kassa in de Delhaize, waar ik heimelijk verliefd op was.
            Mooi... En Delhaize, waarom niet?

Comment

Na Krapuultje kregen we een andere kat. Die noemden we Dior. Dat vond ik wel mooi.

Comment

Nog niet goed wakker, ik had gelezen wel eindigend op IE.

Cleopatra misschien, maar da's nogal lang hé.

Minou misschien
                Last edited by nete; 12 juni 2011, 09:04.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Hey juppekes

Bij ons noemt onze kattin Juno, naar de romeinse godin.

Dan hebben we nog twee katers, allebei zonen van onze kattin.

De ene noemt Mars, is in de mythologie ook de zoon van Juno.

En de andere kater noemt Zero, omdat hij een "0" in het haar op zij rug heeft
                  Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Mooi... En Delhaize, waarom niet?
                    Ah ja, want Aldi eindigd op een "i" en dat heeft TS niet graag!!
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

't is ni van ni graag hebben want dacht zelf direct aan Foxy

maar onzen Golden Retriever (die vlakbij zit, bij ouders) noemt al Indy
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                        't is ni van ni graag hebben want dacht zelf direct aan Foxy

maar onzen Golden Retriever (die vlakbij zit, bij ouders) noemt al Indy
                        Noem ze dan Ana. Kun je gaan wandelen met "Indyana"
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Snoesje
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

gewoon Minou ;-)

of noem ze poes.
                            De gustibus et coloribus non est disputandum
                            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Ik vind zij wat weg hebben van ons Dusa, een blauwe rus met ook zo een wit vlekje...zo herken ik ze snel uit elkaar
                              http://users.telenet.be/Antwrp/Dusa.jpg
                              Canon Powershot G3

Comment

Heb zelf drie kattten, alle drie meisjes, kom van vijf
                                uit ervaring weet ik dat ze best luisteren naar een naam die eindigd op een lange klinker
                                enkele gebruikte namen waren Trientje, Treesje, Trixy, Dolleke ...
                                Canonneke zou ook kunnen (lol)
                                Freedom of Speech

Comment

Working...
                                X