Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telenet/belgacom

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telenet/belgacom

vandaag weer telefoon gehad van telenet, ik kijk nog steeds analoog en om me te belonen voor +10j trouw zou ik digitale tv krijgen voor slechts 50 euro kosten (aansluiting+activering) ipv 100 . tevens zou mijn internet " veel " beter zijn en ik zou ook gratis draadloze modem krijgen. heb gezegd dat ik er nog eens over zou denken...
    dan maar eens even op site gekeken, zie ik dat iedereen zonder 10jaar trouw slechts 30 euro betaald ... proberen ze me nu op te lichten of zie ik iets over 't hoofd ...
    bij telenet zou ik dan 49,95 betalen + kabelabonnement van 13 euro is 63 euro .
    op vergelijker belgacom zou ik voor iets gelijkaardig slechts 54 euro betalen ?

Re: telenet/belgacom

Als je de juiste pakketten me elkaar vergelijkt zal je merken dat de prijzen ongeveer hetzelfde zijn. Belgacom probeert het ook goedkoper te laten zijn door te zeggen dat je het kabelabonnement kan opzeggen, maar wat ze niet erbij zeggen is dat, als je nog een tweede tv hebt, er nog een extra decoder moet bijkopen, want zonder kabel zal je daar anders geen zenders meer op ontvangen.
    Tussen de eigenschappen van de pakketten zitten ook heel wat verschillen, elk met hun voor- en nadelen...
    Wat men vertelde over die 100 euro aansluiting en activering is niet eerlijk, in theorie is het zo, maar er zijn bijna permanent acties waardoor dit veel minder (of zelfs niets) kost.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

En hoeveel kost die extra decoder dan van Belgacom? Want ik heb horen zeggen dat je nu tot drie TV's zou kunnen aansluiten, elk met zijn eigen decoder dan wel..
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Een nieuwe HD decoder bij Belgacom kopen kost 199 euro per decoder.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
          ... proberen ze me nu op te lichten of zie ik iets over 't hoofd ...
          Naaarg, zo zijn die telecom firmas niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
            Een nieuwe HD decoder bij Belgacom kopen kost 199 euro per decoder.
            en een refurbished Tilgin met 1 jaar Belgacom garantie kost(te?) 75€ als je 'm koopt en 6€/maand als je 'm huurt ... (en de andere decoders kan je ook huren, je hoeft geen 199€ op te hoesten als je dat niet wil ..)
            FWIW

Comment

Klopt, ( refurbished is wel 98,9 euro ipv 75) maar als je ze huurt, moet je ook 6€/maand/extra decoder bijtellen in de maandelijkse abbonnementsprijs. Het is ook niet echt logish dat een refurbished decoder huren hetzelfde kost als een nieuwe, terwijl de harde schijf slechts half zo groot is.

Een ander probleem is dat het voor veel mensen nog niet mogelijk is om meerdere (HD) decoders tegelijk te gebruiken door de afstand tot de centrale en/of beperkte bandbreedte die verschikbaar is, een probleem wat er bij Telenet niet is.

Ik ga geen uitspraken doen over welke provider het beste is, zoals reeds gezegd hebben ze allemaal hun voor-en nadelen, en wie het beste is is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
                vandaag weer telefoon gehad van telenet, ik kijk nog steeds analoog en om me te belonen voor +10j trouw zou ik digitale tv krijgen voor slechts 50 euro kosten (aansluiting+activering) ipv 100 . tevens zou mijn internet " veel " beter zijn en ik zou ook gratis draadloze modem krijgen. heb gezegd dat ik er nog eens over zou denken...
                dan maar eens even op site gekeken, zie ik dat iedereen zonder 10jaar trouw slechts 30 euro betaald ... proberen ze me nu op te lichten of zie ik iets over 't hoofd ...
                bij telenet zou ik dan 49,95 betalen + kabelabonnement van 13 euro is 63 euro .
                op vergelijker belgacom zou ik voor iets gelijkaardig slechts 54 euro betalen ?
                Jaja bij teleslet weten ze de mensen toch te bedriegen hé. mooie praatjes
                Niet op ingaan en hun zeggen dat ze je niet meer mogen bellen voor promoties.
                Bij Belgacom rekenen ze je kabelabonnement niet mee(is van TN), die kan je wel opzeggen maar als je zonder digitaal zit heb je niks, dus geen analoge meer.
                Digitale van BC gaat over hun foonlijn en niet over je tv kabel.
                Never resist temptation or it could go away...
                Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                  Klopt, ( refurbished is wel 98,9 euro ipv 75) maar als je ze huurt, moet je ook 6€/maand/extra decoder bijtellen in de maandelijkse abbonnementsprijs. Het is ook niet echt logish dat een refurbished decoder huren hetzelfde kost als een nieuwe, terwijl de harde schijf slechts half zo groot is.

Een ander probleem is dat het voor veel mensen nog niet mogelijk is om meerdere (HD) decoders tegelijk te gebruiken door de afstand tot de centrale snip.
                  Ha hebben ze de prijs opgetrokken? Ik heb, nog geen jaar terug, 75€ betaald ... de afweging was toen dat aan 6€ maand, die decoder op 1 jaar betaald was.

.. en idd de VDSL2 dekking is nogal rampzalig ... ze willen er wat aan doen door tussenin nu glasvezel stations te zetten maar schijnbaar is daar nogal wat lokaal administrtief geharrewar mee ivm gemeentelijke toelatingen.
                  Ik moet wel zeggen dat de zeldzame tussenkomsten die er soms nodig zijn in een complexe tecchnische omgeving en in mijn geval, steeds snel en correct afgehandeld werden, ook de administratie. Ik krijg zonet nog 2x 15€ korting op mijn volgende factuur gewoon omdat ik mijn abo verder zet ...

Persoonlijk heb ik geen klagen van Belgacom, ook al omdat ik in de comfort zone zit van VDSL2 natuurlijk .. 2 TV's met "zes" streams (2x kijken, 2x lokaal opnemen, 2x nPVR opnemen ... ik moet dag+nacht bijkijken!!! )

& BTW men kan nog steeds DVB_T lijken he .. dat kost niets behalve de investering van een decoder en een actieve antenne ...

Comment

Working...
                  X