Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macgebruikers: MacKeeper ?!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macgebruikers: MacKeeper ?!

Ik ben die popups van Mackeeper ook zo beu als koude pap. Je hoort van overal dat dit het enige betaalde virus is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Ik ben die popups van Mackeeper ook zo beu als koude pap. Je hoort van overal dat dit het enige betaalde virus is.
      Ik zie het als een extreme vorm van ongewenste reclame waarbij mensen die van computer niet al te veel kennis hebben zich laten misleiden.
      Het heeft ook iets weg van hacking waarbij men uw computer slechts tegen betaling weer vrijgeeft.
      Kan men dit bedrijf niet terugvinden en een verbod opleggen dit verder te doen? Of zijn die helemaal onvindbaar? In het laatste geval zou een waarschuwing in de media ook wel gepast zijn (zoals men het publiek soms verwittigt tegen oplichterij).

Comment

Zoals moderator LesC voorstelde heb ik de vraag gepost op het discussieforum van Mac (Apple support community). Bij het doorlopen van reeds vroegere antwoorden leek mij niets passend omdat het over andere browsers ging. Dus een nieuwe vraag gesteld over firefox waar ik mee werk.
        Het tweede antwoord dat ik kreeg was onmiddellijk goed. Een link naar een programma om te downloaden (EtreCheck) en nadat ik het gedraaid had het rapport ervan als antwoord gepost. Daarin werden de boosdoeners aangewezen: bestandjes in een niet direct toegankelijk onderdeel van de library van de HD.
        Deze verwijderd en laptop opnieuw opgestart en tot nu zijn deze popups weggebleven. Oef! Hopelijk blijft dat zo.
        grts,
        Raf.

Comment

Working...