Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met outdoor-GPS systemen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met outdoor-GPS systemen ?

Daar wij regelmatig wandelpaden in de Waalse Ardennen frequenteren, komen we soms het fenomeen tegen van wegwijzertjes of symbolen die ontbreken.

Als je in de "bewoonde wereld" wandelt, is dit geen echte ramp, maar midden in de Ardense bossen is dit een catastrofe...

Dus ik zoek een handig ding om mee te nemen dat me terug naar mijn wagen kan leiden.

- Grote batterij-autonomie

- Scherm dat aangepast is aan "outdoor".
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Iemand ervaring met outdoor-GPS systemen ?

de garmin gpsmap 62 reeks gebruik ik zelf en heel tevreden over...online kan je ook gratis kaarten downloaden en inladen...op www.trekkinn.com staan ze zeer schappelijk geprijsd. gr L

Comment

mocht je interesse hebben....
      ik heb hier een gloednieuwe garmin gps62 outdoor toestel liggen met wegenatlas van europa en topokaart benelux op....
      kan hem voor een prijsje laten want ik gebruik hem toch niet.....
      http://www.jvs-photography.be/

Comment

En mocht je ooit een winkel zoeken in de buurt waar ze alles tot in detail kennen van GPS ... http://www.point2leuven.be.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

@ Jvs: bedankt voor het aanbod; mail es een prijsje, dan zien we wel.

Maar het is NIET bedoeld op doelbewust aan geocaching te gaan doen; eerder een suppelementaire veiligheid bij een boswandeling.

@ VerSeg: Ik heb ondertussen al Turbo GPS, GPS CompassMap en Androzic binnengehaald ( op de Samsung GT ! ) om eens te testen !

GPS CompassMap lijkt wel te willen doen wat ik wens.
          Maar ik ga dat natuurlijk eerst hier in de buurt eens uittesten
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Voor zulke basic doeleinden is een map62 tamelijk overkill, maar wel zonder enige twijfel de beste die je momenteel kan vinden voor outdoor. Ikzelf ben nog steeds trouw gebruiker van de voorganger (map60 CSx) die ik in de auto (CityNavigator), op de moto (CityNavigator/OnRoute), op de fiets (CityNavigator/TopoMap) en voor outdoor (TopoMap) gebruik. Niet direct geneigd tot overstap naar het nieuwere model omdat ik dan ook al mijn steuntjes moet gaan wisselen; die slimmeriken van Garmin hebben het draagsysteem veranderd!
            Als ik jou was zou ik uitkijken naar een tweedehandse map60 of map62. Eens je ermee kan werken is het een prachttoestel dat je voor alles kan inzetten!

Palladio
            Last edited by Palladio; 5 juni 2011, 16:47. Reden: typo
            You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Een paar weken geleden nog op 2-daagse geweest in de Ardennen. Een wandelroute door bos en velden via Garmin Roadtrip (voor i-mac, is de tegenhanger van Mapsource voor Windows) op mijn Garmin Edge 605 gezet en wandelen wandelen maar
              Ik gebruik hem eigenlijk voor op de koersfiets maar is ideaal om te wandelen ook, tenminste als er een topokaart opstaat.
              Misschien ook eens kijken naar de Edge series van Garmin.

Groeten,
              wistofus
              Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
              iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
              Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Working...
              X