Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonmanBekijk bericht
Zoals het er nu voor staat zal het stil blijven in de straten
Ben me weer aan 't ergeren
Er staat géén ploeg op 't veld bij de Belgen.
We hebben géén voorlijn.
Vossen is die gekwetst?
En Kevin De Bruyne?
Eden Hazard is en was nergens...
Alleen Witzel speelt wat op niveau.
(Niet te geloven; zo'n strafschop missen.)
Ik dacht dat we talent hadden
ik ben één van die mensen die niks van voetbal kent en er zich niks van aantrekt.
ik ben vooral blij dat er niet getoeterd is geworden.
er is al genoeg lawaai in onze steden.
ieder zijn hobby, maar als ik een mooie foto heb gemaakt, rij ik toch ook niet al toeterend door de straten?
toeteren mag volgens de wet alleen in gevallen van nood, om een aanrijding te vermijden.
zo leren ze dat toch in de rijlessen?
sorry dat ik een spelbreker ben.
ik ben één van die mensen die niks van voetbal kent en er zich niks van aantrekt.
ik ben vooral blij dat er niet getoeterd is geworden.
er is al genoeg lawaai in onze steden.
ieder zijn hobby, maar als ik een mooie foto heb gemaakt, rij ik toch ook niet al toeterend door de straten?
toeteren mag volgens de wet alleen in gevallen van nood, om een aanrijding te vermijden.
zo leren ze dat toch in de rijlessen?
sorry dat ik een spelbreker ben.
Panem et circences ....
Er is in feite na al die jaren nog niet zo veel veranderd....
Effe knippen en plakken:
Julius Caesar werd bekend door het invoeren van brood en spelen. Maar wat is dat nu eigenlijk?
Er werden voor het volk toen baden gebouwd, amfitheaters gebouwd en circussen gebouwd. Het volk kon hier zich gratis vermaken. In de baden kon men zich wassen en kon men uitrusten. In het amfitheater, in het circus en in het Colosseum ging het er anders aan toe. Daar kon men aanschouwen hoe mensen( gladiatoren) elkaar bevochten (leven en dood) en hoe men in het circus uit de bocht vloog en te pletter sloeg tegen de grond of muur. De mensen juichten dan net als wij nu doen bij voetbal. Bij deze evenementen kon men gratis eten en drinken. Vandaar de naam 'brood en spelen'.
De keizers en andere vorsten die gaven deze brood en spelen, omdat ze zo het volk rustig konden houden. Het voorkwam opstanden.
Heel die voetbal-hetse gaat ook aan mij voorbij.
Maar ja, ieder zijn hobby zeker ?
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment