Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad - Galaxy Tab 10.1 - Acer Iconia Tablet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ipad - Galaxy Tab 10.1 - Acer Iconia Tablet

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Hier liggen beiden thuis: zowel een GT1000 als een iPad2, dus ik ben NIET bevooroordeeld.

En ik moet zeggen dat het scherm van de GT zéker zo goed is als dat van de iPad

Voordeel is ook dat de de GT1000 makkelijk met 1 hand kan vasthouden, dat je een SD-card én een SIM-card kan inpluggen.

Geloof me, de GT1000 is een zéér knap toestel
    Nu reeds aan erg interessante prijzen op de 2nd hand markt te vinden.
    ja dat zijn de grote nadelen van de ipad, geen usb of sb
    ik pas voorlopig voor beide nog
    Nikon D610 +AF-S 50 f/1.4 + AF-S 105 f/2.8 Micro + AF-S 70-300 VR + Flits materiaal

Comment

Het toestel bepaalt wat je er mee doet. Ik ken alleen de Ipad. Voordeel : het start razendsnel op en je moet het niet ieder half uur opladen. Gewoon op het knopje drukken en het is beschikbaar. Waar gebruik ik het voor :

- surfen
      - email
      - films bekijken (op het vliegtuig bijvoorbeeld, of in bad )
      - gps
      - backup foto's van op sd kaart (met een adapter kun je dus wel degelijk foto's opladen)
      - bekijken foto's
      - lezen tijdschriften (de tijd bvb)

Als er veel moet getypt worden gebruiken we een bluetooth keyboard (zo ene zonder numeriek klavier).

Ik had dit jaar zowel de iPad als een netbook mee op onze vierweekse reis door de VS. De netbook is niet uit de valies gekomen Ik hoef ook nikske anders. T'werkt gewoon...
      Last edited by pnobels; 3 juni 2011, 21:21.
      Nikon D90

Comment

De deler van alle reakties opgesomd: zowel iPad, Galaxy Tab als andere aanverwante tablets zijn niet klaar voor het zwaarde werk. Zolang je "light" werkt, (ttz: mailen, social media, agenda,...) kun je er mee uit de voeten.

We wachten op een nieuwe generatie
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Hier liggen beiden thuis: zowel een GT1000 als een iPad2, dus ik ben NIET bevooroordeeld.

En ik moet zeggen dat het scherm van de GT zéker zo goed is als dat van de iPad
          En zoals jij weet heb ik hier zowel de 7" als de 10.1" liggen en het verschil is groot, heel groot zelfs!
          De kwaliteit van de 7" is al goed maar dat van de 10.1" is nog beter.
          Samsung gebruikt hiervoor een Super PLS scherm wat een verbeterde versie is van het standaard IPS scherm.

Leuke van al is dat Apple de Samsung Super PLS schermen gebruikt of gaat gebruiken in de iPad.

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
          Ik ken alleen de Ipad. Voordeel : het start razendsnel op en je moet het niet ieder half uur opladen.
          De Galaxy Tab 10.1v heb ik de eerste keer geladen als hij uit de doos kwam terwijl ik hem gebruikte ... met die eerste lading heb ik hem nadien 10u30 kunnen gebruiken zonder herladen en dat vind ik helemaal niet slecht voor een eerste laadbeurt. Normaal neemt de capaciteit van een batterij nog wat toe na een paar keer volledig laden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En zoals jij weet heb ik hier zowel de 7" als de 10.1" liggen en het verschil is groot, heel groot zelfs!
            De kwaliteit van de 7" is al goed maar dat van de 10.1" is nog beter.
            Samsung gebruikt hiervoor een Super PLS scherm wat een verbeterde versie is van het standaard IPS scherm.

Leuke van al is dat Apple de Samsung Super PLS schermen gebruikt of gaat gebruiken in de iPad.

De Galaxy Tab 10.1v heb ik de eerste keer geladen als hij uit de doos kwam terwijl ik hem gebruikte ... met die eerste lading heb ik hem nadien 10u30 kunnen gebruiken zonder herladen en dat vind ik helemaal niet slecht voor een eerste laadbeurt. Normaal neemt de capaciteit van een batterij nog wat toe na een paar keer volledig laden.
            Ja, en ik geloof je, want als er iemand op het forum is met kennis van deze zaken, dan ben jij het wel !

Maar... ik heb ook eens naar de 10.1 zitten loeren ( De ipad2 is van mijn dochter en papa heeft de kleine GT )

- De 10.1 heeft blijkbaar géén SD slot meer.
            Nu, dat is geen ramp, maar ik heb het in de praktijk toch al véél gebruikt bij mijn GT1000. Dus dat vind ik wat jammer.

- Je kan met de 10.1 blijkbaar ook niet bellen. Ik weet het da's helemaaaaal geen zicht, zo'n stoeptegel tegen je oor. Maar met de GT1000 is handenvrij bellen en vooral SMS-sen erg leuk.
            Met een gewone gsm SMS ik haast niet, maar met de GT is dat een stukje van een cake !

Dus wat zijn de voordelen van de 10.1 ?

- Nog een beter scherm.
            - Honeycomb
            - Sneller

Maar voorlopig wegen die niet op tegen het gemak dat ik momenteel met de GT1000 ervaar.

Natuurlijk is het, zoals je mij al eens vertelde, een keuze die je moet maken zoals CANON / NIKON

Hier nu APPLE / ANDROID

Tussen Androďd zit veel prul, maar Samsung troont er nog steeds met kop en schouders boven uit. Ik ben nog steeds niet zeker van mijn definitieve keuze.

Enne een tablet hoeft imho nooit geen "power-beest" te worden; daartoe gebruik je een laptop of sterke notebook.

Als je een tablet moet gaan docken en er nog een KB aan hangen, tja...dan heb je ....juist ... een notebook !
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

- Je kan met de 10.1 blijkbaar ook niet bellen. Ik weet het da's helemaaaaal geen zicht, zo'n stoeptegel tegen je oor. Maar met de GT1000 is handenvrij bellen en vooral SMS-sen erg leuk.
              Met een gewone gsm SMS ik haast niet, maar met de GT is dat een stukje van een cake !
              Dan is de 8.9 een ideale keuze hé. Daarmee kan je wel bellen.
              Als we het hier over de 10.1 hebben (VerSeg?) hebben we het dan over de 10.1v of de nieuwere (8.6mm dikke, en dus dunner dan de iPad) 10.1, die eigenlijk nog niet uit is dus zal het wel over de 10.1v gaan?
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                Dan is de 8.9 een ideale keuze hé. Daarmee kan je wel bellen.
                Als we het hier over de 10.1 hebben (VerSeg?) hebben we het dan over de 10.1v of de nieuwere (8.6mm dikke, en dus dunner dan de iPad) 10.1, die eigenlijk nog niet uit is dus zal het wel over de 10.1v gaan?
                Het gaat hem om de 10.1v maar mits beiden dezelfde display hebben en mijn reactie hier vooral over beeldkwaliteit ging maakt dat niet veel uit. De andere specificaties veranderen integendeel wel tussen beide versies.
                De 10.1 (zonder v) is inderdaad nog niet beschikbaar en zal wel een kaartlezer hebben maar dan een minderwaardige camera.

Voor wie de kaartlezer mist op de 10.1 is er nog goede hoop ... er komen verschillende adapterkabels om een externe kaartlezer aan te sluiten, een HDMI uitgang te bieden alsook enige USB-connectiviteit.
                Wat mij betreft mocht er inderdaad gerust een kaartlezer aanwezig geweest zijn net als de mogelijkheid te bellen ... was maar een kleintje deze functionaliteit te laten.

Eigenlijk is geen enkel tablet tot op heden perfect of compleet, ze missen wel allemaal iets.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Eigenlijk is geen enkel tablet tot op heden perfect of compleet, ze missen wel allemaal iets.
                  Ah ja, want anders verkopen ze niets meer !

Comment

Ik heb ondertussen al geruime tijd een iPad, ik kan niet vergelijken met de andere tablets, maar het beeld is inderdaad echt wel mooi, en met zijn resolutie van 1024*768 vind ik hem ideaal om mijn foto's mee te laten zien ... die ik in 2056*1536 via iTunes van mijn PC overzet ... dan kan ik bij het bekijken deze nog inzoomen door de twee vingertjes uit elkaar te bewegen.

Ik gebruik hem regelmatig als portfolio, maar ook om te surfen, mailen, filmpje bekijken, pdf's lezen ... en dergelijke, ik heb er ook de PhotoShop app opgezet ... en dat werkt allemaal wel hoor, maar het blijft dan toch behelpen.

Een iPad is een mooi gadget, een tof hebbedingetje dat je best wel gebruikt eens je het hebt (en ik stond er redelijk sceptisch tegenover moet ik toegeven) ... maar het zal nooit een laptop vervangen ... ik blijf het typen op het touch keyboard een raar geval vinden, ik heb een Apple KB, maar dan heb je geen tablet meer hé ... en ik ben zo dom geweest het KB met de dock te kopen, dan kan je de iPad alleen in portrait gebruiken ... en dat vind ik niet handig, in landscape werkt beter vind ik, vooral om hier posts in te geven ...
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Vergeet de ASUS EEEpad Transformer niet! Das ook een knap ding
                      Morgen heb ik mijne (wel nog geen dock, jammergenoeg)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                        Allez, Lennert, we wachten op een reviewke !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Die interesseert me dus ook, zeker om mee op reis te nemen, de iPad 1 die ik nu heb heeft wel enkele tekortkomingen.
                          Ook dit tablet met windows 7 vind ik interessant : http://www.tabletcenter.be/product/1...2gb-wi-fi.html
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Die interesseert me dus ook..
                            *die* is deze middag afgeleverd door de post..
                            Damn, wat een leuk ding
                            Heb een tijdje een Archos 70 gehad en ook gebruik kunnen maken van een ipad. Maar dit is toch wat ik zocht
                            Snelheid, scherm, browsen, .. gewoon super. Voelt stevig aan, de cameraatjes moet ik nog eens testen bij daglicht. Stereo speakertjes hebben niet veel bassen (de ipad klinkt beter, de archos nog wat beter), maar oversturen niet op maximum volume.
                            En Android 3.1 is ook een enorme verbetering tov 2.2: Notifications, shortcuts, het kunnen verwijderen van apps in de drawer, ..
                            Jep, tevreden. Nu nog wachten op de dock!

Comment

Ben ook op zoek naar tablet, en bij m'n omzwervingen kwam ik terecht op rockstoronline.eu.

Daar vond ik een "epad" voor 125 EURO.

Het productnr UPAD M7013 leidde me naar alibaba. Het werd direct duidelijk waar dit
                              product vandaan kwam . MAAR de specs (o.a. Android 2.2 ipv 2.1, processor, batterij ...) waren duidelijk beter dan bv een vergelijkbaar toestel van Archos.

Kent iemand deze rockstore, want ik vind er verder niets van terug.

Comment

was er bij Asus geen nieuwe netbook-tablet te verkrijgen ?

je kan daar 't scherm uit los peuteren en als tablet gebruiken

oeps is al aan de orde hier :-)
                                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                                X