Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willem Duys overleden....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Willem Duys overleden....

De iets oudere leden onder de BD leden zullen zich deze meneer zeker nog herinneren .... http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids...verleden.dhtml
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Willem Duys overleden....

ja daar bleef je voor thuis als die op de buis kwam.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik hoop dat zijn goudvis nog gezond is...
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Ik dacht dattie al een 20 jaar dood was......

Comment

Hij symboliseerde de TV-leegheid van de jaren zestig-zeventig met zijn inhoudsloos gebabbel: in die saaie TV jaren was een goudvis al spannend.
          Op de radio draaide (plugden) hij vooral muziek van zijn vrienden en van zijn platenmaatschappij waar hij directeur van was, zijn wekelijks radioprogramma Muziek Mozaïek was gewoon een reclamespot van een uur lang was. Hij was door gebrek aan concurrentie een exponent van de Gooise Matras zoals er toen nog een paar rondliepen die gezamenlijk de pot verdeelde.

Bob Rooyens regisseur van Willems programma. 'Voor de vuistweg' herinnerd zich over een boekbespreking:
          'Willem was verrukt. Hij meende dat er een nieuwe Heijermans was opgestaan… en dat was knap want hij had niks van de man gelezen. Willem bereidde zich liever voor met een potje tennis en een paar uur voor de uitzending een briefing tijdens een rijsttafeltje bij Deli.'

Comment

Van toen het zenderaanbod nog niet zo groot was. In elk geval een legende.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Van toen het zenderaanbod nog niet zo groot was.
              yep, die 7 miljoen kijkers zou hij nu niet meer halen.
              grt,bouk.

Comment

Dat was zo een van die mensen die je jeugd bevolkten. Soms had je hem er wel graag bij
                maar minstens even zo vaak hing hij de strot uit. En toch zijn ze moeilijk weg te denken
                voor mensen van mijn leeftijd.
                Niet altijd fan dus, maar ik denk dat je het goed deed, Willem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                  Ik dacht dattie al een 20 jaar dood was......
                  Willem Ruis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Hij symboliseerde de TV-leegheid van de jaren zestig-zeventig met zijn inhoudsloos gebabbel: in die saaie TV jaren was een goudvis al spannend.
                    Op de radio draaide (plugden) hij vooral muziek van zijn vrienden en van zijn platenmaatschappij waar hij directeur van was, zijn wekelijks radioprogramma Muziek Mozaïek was gewoon een reclamespot van een uur lang was. Hij was door gebrek aan concurrentie een exponent van de Gooise Matras zoals er toen nog een paar rondliepen die gezamenlijk de pot verdeelde.

Bob Rooyens regisseur van Willems programma. 'Voor de vuistweg' herinnerd zich over een boekbespreking:
                    'Willem was verrukt. Hij meende dat er een nieuwe Heijermans was opgestaan… en dat was knap want hij had niks van de man gelezen. Willem bereidde zich liever voor met een potje tennis en een paar uur voor de uitzending een briefing tijdens een rijsttafeltje bij Deli.'
                    En deze "format" heeft nog groot succes in Duitsland...
                    Met bijv. Johannes B. Kerner en Marcus Lanz.
                    Tegenwoordig moet het allemaal luchtig zijn (zoals bij Willem destijds)
                    met een gehalte van "Dag Allemaal" of "Story".
                    Het is wel zo dat de Duitsers over hun 3 zenders (ARD, ZDF en WDR) een enorm
                    gevarieerd aanbod hebben.

Willem Duys had veel talent dat is niet te ontkennen
                    Hij had een geweldig geheugen en kon praten als geen ander.
                    En de kans die hij kreeg heeft hij niet laten liggen en "gepakt".
                    Het is zoals Mies Bouwman zei: "Ik heb het lintje en jij de centen"
                    Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat het "geslijm" van beiden me af en toe
                    de keel uit kwam

VTM had z'n "Zondag Jos-dag".
                    En onze Jos was er ook niet vies van om af en toe iets te promoten in zijn radio-tijd.
                    Hij was bijv. een beetje zot van Dalida
                    (net zoals Mart Smeets)
                    Ik herinner me nog goed de eerste Philips cd-speler voor in de auto.
                    Die heeft Jos "getest" in een Volvo over een hobbelige kasseiweg naast de Virga Jesse.
                    En die rit werd "live" uitgezonden met commentaar van hem.

Bij Jos lag het er wel niet vingerdik op zoals bij Willem of Mies.
                    Ik bedoel dat "geslijm" af en toe of iets anders beweren tegen het gezond menselijk verstand in. Jos durfde ook eens een kritische vraag stellen.

Eigenlijk hebben ze ons toch wat plezier en ontspanning bezorgd.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      yep, die 7 miljoen kijkers zou hij nu niet meer halen.
                      grt,bouk.
                      Dat was nog in de tijd, dat Nederland één en twee ook door Vlamingen drukbekeken zenders waren, ik denk dat het nu eerder uitzonderingen zijn hier in Vlaanderen die nog naar Nederland kijken.
                      Nederland had in deze tijd dan ook een stuk betere programma's dan onze eigen BRT, maar het waren dan ook heel andere tijden hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        .....
                        Nederland had in deze tijd dan ook een stuk betere programma's dan onze eigen BRT, maar het waren dan ook heel andere tijden hé.
                        das waar, en jullie in België hebben nu weer beter muziek programma,s.
                        grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Dat was nog in de tijd, dat Nederland één en twee ook door Vlamingen drukbekeken zenders waren, ik denk dat het nu eerder uitzonderingen zijn hier in Vlaanderen die nog naar Nederland kijken.
                          En ik denk dat er nog wat Limburgers zijn die Nederland kijken
                          (en Duitse zenders)

Er is wel een probleem met die Nederlanders.
                          En dat is hun verschrikkelijke uitspraak...
                          Paul De Leeuw is nauwelijks verstaanbaar alhoewel ik nu niet meer kijk sinds zijn
                          verandering van zijn format.
                          Zelfde voor de nieuwslezers... een "z" of "s" en "g" of "sch" kennen ze blijkbaar niet.
                          En wat ze van de "r" maken is niet te begrijpen.
                          (maaj of dooj ?)

Willem en Mies verstond je elk woord.

De kwaliteit van de VRT?
                          Zet een keer hun programma van één week op een rijtje.
                          En nu willen ze nog een derde zender bij.
                          Terwijl één plus en canvas plus elke dag "leeg" staan.
                          Ik herhaal tot in den treuren : soms vraag ik me af wat die mensen daar allemaal doen.
                          En om elf uur (23:00 uur) is (reeds) iedereen slapen
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Dat was nog van in den tijd dat er nog iets op nederland 1 en 2 was, op nederland 2 waren toen destijds mooie films shows enz te bekijken, nu is er geen bal meer op als je opsporing verzocht en opgelicht (ondertussen gestopt evenals blik op de weg) er af laat.
                            Nu hebben we een hoop posten met niks dan **** er op en dan willen ze er nog bijmaken.
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Dat was nog van in den tijd dat er nog iets op nederland 1 en 2 was, op nederland 2 waren toen destijds mooie films shows enz te bekijken, nu is er geen bal meer op als je opsporing verzocht en opgelicht (ondertussen gestopt evenals blik op de weg) er af laat.
                              Nu hebben we een hoop posten met niks dan **** er op en dan willen ze er nog bijmaken.
                              Moet je gelijk geven.
                              De Rode Loper zal ik geen seconde missen
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X