Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nokia E71 & BT.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nokia E71 & BT.

Ik heb een Nokia E71 en heb sinds ik een andere auto kocht BT aan staan omwille dat ik via de auto zou kunnen telefoneren nu heb ik een vraagje aan andere Nokia gebruikers of die ook zo dikwijls hun GSM op moeten laden als de BT op staat.
    De mijne is zonder dat ik telefoneer elke 1 a 2 dagen plat, zet ik de BT af gaat hij ongeveer een week mee.
    Nu weet ik wel dat BT een extra verbruik geeft maar ik vind dat toch wel snel, netwerk verbinding staat af, zie ik nog iets anders over het hoofd waardoor hij zoveel verbruikt.
    Eventuele tips zijn altijd welkom.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Re: Nokia E71 & BT.

Heb ook de E71 en heb net dezelfde conclusie dat BT te veel stroom vreet.
    Nochtans ook verschillende collega's die beweren het niet voor te hebben.

Zet in ieder geval de Wifi scanning af, want die is nog erger.
    Voor BT kan ik alleen maar inbeelden dat die E71 contact probeert te maken met andere BT toestellen. Dus misschien helpt het als je zo weinig mogelijk toestellen in je paired-list hebt staan.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik heb het kleine broertje, de E63, en kan ook alleen maar zeggen dat Bluetooth stroom vreet.
      Wat ik doe is simpelweg bluetooth afzetten als ik hem niet nodig heb, werkt meestal het beste om stroomverlies tegen te gaan
      Nikon D7000 + D70S | Sigma 10-20 1:4.5-5.6 | 18-70mm 3.5-4.5 IF DX | 28-200 1:3.5-5.6 | 50 1:1.8 | 28 1:2.8 + SB600
      Fuji X10

Comment

zelfde ervaring hier met de E71 (2e toestel ondertussen) . WLAN scan uit helpt al een beetje maar een lange-afstandsloper zal het nooit worden vrees ik...

in deze draad staan ook nog wat tips

Comment

Jullie antwoorden bevestigen mijn vermoeden dat er niet veel tegen te doen is en opladen of afzetten de enige oplossingen zijn, bedankt evenwel voor de reacties.

Comment

BT op zich vreet niet zoveel energie als die ofwel goede verbinding heeft ofwel geen ... probleem is als je iets zet dat zo op het nipperke van de limiet is, dan begint die continu te connecteren en gaat het heel snel.
            Ik had ook de E71 hiervoor en BT stond altijd aan ... lag die kort naast mijn PC was het te doen maar legde ik die beneden en de PC stond boven aan (limiet van afstand), dan was die op één nacht volledig plat.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Dat zal ook het probleem zijn met de verbinding auto en GSM als beide continu aan zouden staan zal het wel mee vallen maar das natuurlijk niet het geval, ik schakel nu de BT pas in als ik met de auto weg ga, veel anders zit er niet op.

Comment

Working...
              X