Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te weinig woon-werkverkeer ontvangen, correctie nadelig? Vraagje voor de kenners ;)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Te weinig woon-werkverkeer ontvangen, correctie nadelig? Vraagje voor de kenners ;)

Hallo,

Ik rij met een gewone dieselwagen (geen bedrijfsvoertuig dus)
    Normaal krijg ik +- €20 per maand woon-werkverkeer = +-€240 per jaar.

Dit jaar heeft men mij slechts 3 maand uitbetaald voor €66 per vergissing.
    Dus pakweg €180 te weinig betaald.

Ik moet dus m'n belastingaangifte invullen met dit verkeerd bedrag van €60, binnenkort volgt dus de correctie en volgend jaar zal m'n woon-werkverkeer dus hoger zijn dan normaal.

Er is een vrijstelling tot €160 (vorig jaar althans, weet niet indien dit jaar ook zo).
    Zal ik benadeeld worden als men mij vorig jaar €60 betaalde (met correctie dit jaar) en als ik in m'n belastingaangifte volgend jaar €240 + de €212 correctie invul gezien de vrijstelling?

Ik heb de dienst al gecontacteerd en ze zijn ermee bezig, maar ik vraag dit hier eens onafhankelijk voor de belastingkenners.
    Hoe zou dit best opgelost worden?
    Last edited by CanonYouCan; 24 mei 2011, 22:30.

Re: Te weinig woon-werkverkeer ontvangen, correctie nadelig? Vraagje voor de kenners

De vrijstelling van woon-werk is niet 160 euro maar is 300 euro of 350 euro zelfs. Dus dat kan er uiteindelijk wel nog bij bij je 20euro/maand. Eens je aan de 300 euro zit, moet je er belasting op betalen.

Comment

Re: Te weinig woon-werkverkeer ontvangen, correctie nadelig? Vraagje voor de kenners

Bedankt, heb even gesimuleerd wat het verschil zou zijn, volgend jaar zou met de correctie van dit jaar m'n woon-werkverkeer €452 zijn ipv de gewoonlijke normale €240.
      Heb eens €240 en €452 gesimuleerd, maar er was geen verschil in het eindbedrag dat ik terugkrijg oefffff... anders nog miserie met de personeelsdienst via een ingewikkelde correctie ofzo...
      Last edited by CanonYouCan; 24 mei 2011, 22:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Bedankt, heb even gesimuleerd wat het verschil zou zijn, volgend jaar zou met de correctie van dit jaar m'n woon-werkverkeer €452 zijn ipv de gewoonlijke normale €240.
        Heb eens €240 en €452 gesimuleerd, maar er was geen verschil in het eindbedrag dat ik terugkrijg oefffff... anders nog miserie met de personeelsdienst via een ingewikkelde correctie ofzo...
        Zo moet je dat niet berekenen, als zij voor vorig jaar te weinig betaald hebben en je krijgt een correctie, dan zal dat op uw belastingen komen als achterstallen van het jaar voordien.
        Dit heeft geen invloed op het bedrag van dit jaar, al zal het op uw belastingsbrief wel vermeld zijn.
        De achterstallen worden berekend op uw vorige belastingsaangifte en daarmee wordt rekening gehouden in het bedrag dat je dit jaar zal terugkrijgen of moet betalen.
        Enige nadeel is dat er een manuele aanpassing moet gebeuren in de belastingsdienst (achterstallen) en dat uw nieuwe belastingsberekening daarmee wat later zal toekomen (gemiddeld 3 maand).
        Is misschien wat simplistisch uitgelegd en niet altijd met de juiste termen maar allé.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Working...
        X