Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RC helicopterpiloten hier?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RC helicopterpiloten hier?

Hallo Allen,

Omdat er naast foto's ook nog een ander leven is ben ik via een kameraad in contact gekomen met de afstandsbediende helikopter(tjes). Hij heeft een heel arsenaal en 2 'op naft' zoals men in de volksmond zegt. ****...wat gaan die dingen hard!
    Ikzelf wou zoiets proberen en binnen een paar maand cadeau doen aan mijn petekindje maar de kameraad zei dat het misschien wat kostelijk zou kunnen oplopen voor een manneke van 8 jaar.
    Nu heb ik op zijn aanraden een kleine chinees helicoptertje gekocht waarvan de zender groter is dan het speeltje zelf om de basics te leren en te tonen dat het eigenlijk meer grote mensenspeelgoed is. Het werd een Walkera CB100 van ongeveer een kleine 20cm haha... maar man, wat voel ik mij opeens een blij kindje. Alleen heb ik op een paar dagen wel al een hoop schroeven en staartpennen stuk gevlogen. Stukken kosten op zich niet veel maar altijd wachten erop he..
    Puur uit interesse, nog mensen hier die met die dingen spelen?

Tips, tricks, adressen, onlineshops,.... allemaal welkom hier!

Greetz!

Re: RC helicopterpiloten hier?

ik denk dat je hier beter kan proberen, www.modelbouwforum.nl
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Yep, ik heb 2 parrots ar drone. Vergif!

Comment

Ik hoop dat je de vraag niet ernstig meent, of toch niet de klassieke helis in gedachten hebt met klassieke rotor.
        Ik heb het jaren gedaan, en kan alleen maar zeggen dat dergelijke hobby totaal onverantwoord is om aan een 8 jarige te geven.

De toestellen / radio / materiaalbox, etc ... is al duur in aankoop, het is nog duurder in onderhoud.
        Je moet een zendvergunning hebben en "werken" op een erkend plein via vliegvereniging (op straffe van boete) om nog niet te spreken over de milieuwetgeving en zo die zeer streng is op geluidsoverlast bv.

De "opleiding" is van lange duur en komt meestal met veel schade gepaard (lees kosten) voordat de kleine nog maar een eenvoudig rondje zal kunnen maken.

Simpel gezegd, vergeet dat serieus materiaal "op naft" (het is trouwens op methanol en nitromethaan dat die draaien btw)

Geef die kleine liever een autotje op elektriek, zal je ook al wat kosten maar toch niet van die grootorde zijn. En de kleine zal er meer lol aan hebben ook.
        Last edited by Franciskine; 21 mei 2011, 10:56.

Comment

er bestaan hele kleine gebruiksvriendelijke dingen, voor in de living.
          Maar ik zou toch minstens vana 10 of 12 jaar, zelfs die kleine ongevaarlijke heli's

Blade mcx bijvoorbeeld.

Comment

Het is niet de bedoeling om de kleine ééntje 'op naft' te geven maar op batterijen. Maar dan niet zo ééntje van de makro van 25 euro, maar toch een iets serieuzer model waar genoeg wisselstukken van zijn aan een faire prijs.

Op het modelbouwforum heb ik ook al vanalles gelezen, daar zijn er ook bij die volgens mij slapen met hun heli's in hun bed. Zover wil ik nu toch niet gaan hoor...
            Maar ook goeie info te vinden natuurlijk.

De drones heb ik enkel op youtube gezien maar ik snap het leuke er wel aan.

Greetz!

Comment

Onlangs ook plots die gedachte gekregen en gaan zien bij Albatros ... die mij direct aanraadde om met iets simpel te beginnen en dat ge daar direct een paar maanden mee bezig bent alvorens ge daarmee kunt vliegen zoasl het moet.
              Ik snap het geheel al wat en heb hem nog niet kapot gekregen.

Ben begonnen met een elektrische motor en heb mij dus de Blade CX2 aangeschaft.
              Alle stukken zijn verkrijgbaar en betaalbaar indien nodig.

Is al mooi om mee te beginnen als je nooit gevlogen hebt maar zelfs dit (speelgoed) vind ik niet geschikt om aan een kind van 8 jaar te geven.
              Later overschakelen naar iets beter maar dan moet ge weer een plaats vinden waar ge kunt gaan oefenen en waar ge met zoiets moogt vliegen.

Wel opvallend hoeveel volwassenen zich in helikopters interesseren, op het werk ook verschillende.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Verseg, ge doet me ook al goesting krijgen, zeker na het bekijken van die site . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Tedoemme toch, ik had hier ook niet mogen beginnen te lezen !
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik zal dan ook nog ne goeie posten..

Wij bestellen daar naar volle tevredenheid..

iets goedkoper maar minder duidelijk in 't begin:
                    Checkout the full domain details of Chinesejade.com. Click Buy Now to instantly start the transaction or Make an offer to the seller!

Ik heb de Walkera CB100, van bijna elk model is er een youtubeke van hoe het wel moet.

Greetz!

Comment

Ik heb daar op uw website iets zien staan voor nog geen 100 euro. Een prop-jet die meer dan 260 km/u haalt. Compleet maft als je 't mij vraagt!

Palladio
                      You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                        Ik heb daar op uw website iets zien staan voor nog geen 100 euro. Een prop-jet die meer dan 260 km/u haalt. Compleet maft als je 't mij vraagt!

Palladio
                        Yup, onverantwoord vind ik . . .levensgevaarlijk maar wel spectaculair.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
                          Ik heb daar op uw website iets zien staan......... Compleet maft als je 't mij vraagt!
                          wat een prachtige lucht.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

eerst nen goeie heli en skills trainen en dan:

klikkie

bring it on
                            nikon stuff

Comment

Mijn 40D heeft helaas geen videomode maar als er iemand zijn 7D wil uitlenen wil ik gerust een testvlucht maken.
                              De beelden mag de eigenaar geheel gratis hebben daar het geheugenkaartje waarschijnlijk het enige zal zijn dat niet kapot uit het avontuur komt...

Greetz!

Comment

Working...
                              X