Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Melding in Outlook

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Melding in Outlook

Ik heb uit pure ellende het steeds vaslopende Outlook2010 vervangen door 2007. Die 2010 liep om de haverklap vast, soms dan weer niet gedurende een week of zo, vervolgens weer een periode wel.
    Nu krijg ik bij het openen van Outlook 2007 steeds de melding dat het pst bestand gemaakt is met een nieuwere versie van Outlook en dat, als ik problemen heb een nieuw profiel moet aanmaken.
    Ik heb nu geen problemen, maar ik geraak niet van die irritante melding vanaf.
    Tegen een nieuw profiel maken zie ik wat tegenop (alle accounts en filters terug instellen), dus vraag ik me af of er geen middel bestaat om van dat gezeur bij het starten van Outlook verlost te geraken.

Voor zover ik weet ga ik, als ik het huidige profiel zou verwijderen, ook opnieuw een profiel moeten gaan samenstellen, maw hetzelfde als een profiel toevoegen ?

Ik ben blijkbaar niet de enige met een soortgelijk Outlook 2010 probleem, erop googelen levert méér dan 8 miljoen meldingen.....
    Last edited by nete; 20 mei 2011, 13:58.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Melding in Outlook

Intussen opgelost, er moest een registersleutel verwijderd worden en dan was de boodschap weg.

Comment

Vreemd, werk prive & pro met Outlook 2010 en heb eigenlijk nog niets van de minste miserie gehad.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Blijkbaar zijn het altijd dezelfde met problemen ...
        Ik werk ook al een behoorlijk tijd met outlook (denk dat ik alle versies heb gehad), en heb er nog nooit problemen mee gehad (werk nu ook met versie 2010).
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Blijkbaar zijn het altijd dezelfde met problemen ...
          Die reactie ken ik al...

Dit: Ongeveer 8.520.000 resultaten (0,10 seconden) krijg je als je googelt op Outlook 2010 freezes. Het zullen dus inderdaad altijd die 8 miljoen dezelfden zijn hé.
          Ik snap helemaal niet dat die 2010 versie soms een ganse week probleemloos draait en dan plots ineens een hele periode om de paar seconden vastloopt.

Comment

Door te zoeken op "outlook 2010"+freezes, zijn er plots al meer 5x minder problemen .
            De meeste hits gaan trouwens over de beta-versie van office 2010.

Heb je je pst file al gescand op fouten ? Het kan ook helpen die eens te comprimeren.
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Door te zoeken op "outlook 2010"+freezes, zijn er plots al meer 5x minder problemen .
              De meeste hits gaan trouwens over de beta-versie van office 2010.

Heb je je pst file al gescand op fouten ? Het kan ook helpen die eens te comprimeren.
              Ik had ze al een keer of drie gescand als outlook moeilijk deed en er werden wat fouten hersteld, maar dat hielp niks. Ik kan leven met een programma dat kuren vertoont, dan kan je gaan zoeken naar de oorzaak, maar als het één of twee weken feilloos werkt, dan ineens dagen aan een stuk om de minuut vastloopt en vervolgens weer een periode werkt als een lierke....

Iedereen wel bedankt om mee te denken.

Nu, probleem lijkt opgelost met de 2007, hopen dat het zo blijft.

Comment

Als ik op "outlook 2007"+ crash zoek vindt Google 7280000 hits...
                Maar hoop doet leven, hé...
                Groeten,

Polleke

Comment

Als je op die resultaten van Google moet verder gaan koop je ook nooit meer een Mac.
                  mac crash : Ongeveer 50.600.000 resultaten (0,25 seconden)

M.a.w. moet ge al heel specifiek ingeven wat je zoekt of ge krijgt een enorm resultaat.

En een groot deel ligt blijkbaar aan nete!
                  nete crash : Ongeveer 82.400 resultaten (0,21 seconden)
                  nete probleem : Ongeveer 61.600 resultaten (0,24 seconden)
                  nete problem : Ongeveer 941.000 resultaten (0,19 seconden)
                  nete error : Ongeveer 246.000 resultaten (0,22 seconden)

Maar voor een antwoord kan je altijd terecht op www.nete.be
                  Ik begin eerder te denken dat nete die problemen niet altijd zelf heeft maar stelt om anderen te helpen ... wie heeft anders zoveel problemen?

Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Mijn beste Verseg,

Zoveel problemen heb ik niet hoor. En ik stel regelmatig vragen voor problemen van andermans PC's die bij mij te rade komen.
                    En tegenover elke vraag die ik hier stel staan tientallen zaken die ik zelf oplos.
                    Nu, ik denk eraan in de toekomst een forum op te zoeken waar een technische vraag ernstig wordt genomen en niet steeds in het belachelijke wordt getrokken.

Een voorbeeld ? Ik bouw een gecrashte WinXP PC om (van iemand die keukens ontwerpt) naar een Win7. Die man heeft een Canon IP4000 A3 printer. Ik heb dagenlang gezocht waarom die printer niet meer op A3 wou afprinten. Alle mogelijke instellingen 20 keer doorlopen, niks gekort. Vanmiddag uiteindelijk de Canon service opgebeld. Daar gaf men de raad om de printer 15 minuten stroomloos te zetten, dan wordt hij blijkbaar helemaal gereset. Resultaat: probleem opgelost.
                    Gelukkig had ik dat probleem hier niet gesteld, er was ongetwijfeld weer meewarig hoofdschuddend op gereageerd.

En mijn Bluetooth probleem van weleer? Wel, het kan mij geen barst schelen dat Win 7 op mijn notebook niks herkent, maar alles werkt wel, alhoewel de "driver" voor mijn BT muis intussen al wel zo'n 500 keer geherinstalleerd is denk ik. (om de paar dagen wordt de muis niet direkt herkend, de andere dagen weer wel). Knopke indrukken en ze is daar weer, driver gevonden en geherinstalleerd.
                    A propos, na vervangen van Office 2010 door 2007 draait de notebook zelfs gevoelig sneller.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Zoveel problemen heb ik niet hoor. En ik stel regelmatig vragen voor problemen van andermans PC's die bij mij te rade komen.
                      Het is toch logisch als je bekend maakt anderen te willen helpen met pc-problemen, dat je dan meer problemen voorgeschoteld krijgt? Daarom zijn er niet meer problemen dan anders, ze worden echter bij u geconcentreerd.
                      Mensen die in de it werken krijgen wel vaker mensen met vragen over de vloer ... eens ze dat weten zijn ze daar voor het minste.
                      Er zijn er ook die mij voor het minste bellen, het is simpelder de vraag te stellen aan iemand dan er zelf naar te zoeken ... mocht ik het betalend maken dan zouden ze mij ook wel meer gerust laten en zelf wat zoeken denk ik.
                      Het is zowat overal hetzelfde (elk beroep), als je iets als vriendendienst (gratis) durft doen, dan beginnen ze na een tijd wat te profiteren.
                      Als zelfstandige of in bijberoep kunt ge dat al sneller gaan aanrekenen maar privé zo wat aan vrienden en kennissen is dat al wat moeilijker.

En mijn vorige reactie was goed bedoeld hoor ... door te stellen dat je vermoedelijk vragen stelt voor anderen wou ik aangeven dat jij niet altijd al die problemen zelf hebt ... maar ge moet ze wel oplossen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

OK Verseg, no offence hoor.
                        Outlook 2010 lijkt me toch een rare vogel, getuige deze mail van vandaag:

Beste Rene

Outlook doet hier nog steeds raar.
                        Heel vaak krijg ik een foutmelding bij het openen van het programma
                        "kan uw standaardmappen voor email niet openen. Kan het bestand c:/users/xxxx/Documents/Outlook/Outlook.pst niet openen."

Als ik dan een half uurtje later probeer lukt het wel.

Is dit simpel op te lossen?

Voordat sommigen weer meewarig gaan doen: we hebben bewust het PST bestand in documenten ondergebracht. En de usernaam heb ik hier gewijzigd in xxxx.

Begin maar te zoeken : als je een tijdje wacht werkt het....... Uiteraard zullen we eerst het PST bestand eens moeten scannen op fouten.

Comment

pst in "gebruik" door een vage virusscanner?

Hoe groot is de pst?

corrupt (scanpst) ?

...
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Avast staat erop Destn. Misschien goeie tip, bedankt.

Comment

Corrupt bestand zou soms kunnen maar dan niet soms wel en soms niet, dan zou het eerder nooit werken.

Lijkt inderdaad dat het bestand in gebruik is en niet kan geopend worden.
                              Toch ook geen automatische backup bij het starten of zo
                              Blijkbaar zijn er ook die dat hebben na installatie van AdAware.
                              Voor de rest zoals Destn al aanhaalde.
                              Zelf nog nooit gehad.

En ja, wie zet zijn pst nu in een submap van de map Documents?
                              Heb ik zo al op al mijn pc's gedaan ... je bent dus niet alleen.
                              Last edited by VerSeg; 25 mei 2011, 02:12.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X