Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple Airport Extreme & Telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apple Airport Extreme & Telenet

Ik zit thuis dus met een probleempje..
    Mijn Apple Airport Extreme wil geen Telenet internet meer verdelen.

Als ik rechtstreeks naar mijn Telenet modem draadloos connecteer, kan ik normaal surfen (de verbinding is wel niet zo goed aangezien deze in de kelder staat).

Als ik naar mijn Airport Extreme connecteer, kan ik op het draadloze netwerk maar krijg ik geen internet via deze weg. Nochthans heeft de Airport Extreme zelf wél een IP van de Telenet modem ontvangen, die verbonden is via een UTP kabel. Ik ben niet aan de instellingen geweest en er kan buiten mij niemand anders aan. Heb al enkele keren mijn Airport Extreme gerestart, zelfs alles naar fabrieksinstellingen gezet inclusief de Telenet modem. De paswoorden verwijdert etc. maar tevergeefs...

Alles wat ik er voor deed is mijn Airport Extreme op Bridge modus zetten, een paswoord er op en de naam van het netwerk aanpassen denk ik.

Nog iemand ervaring hier mee? Of iemand die een oplossing weet?
    Andy Lemaire

andylemaire.be

Re: Apple Airport Extreme & Telenet

Heb hier ook regelmatig het probleem, modem paar uurtjes rechtstreeks op I-Mac en na afsluiten alles terug aansluiten, opstarten, en hij doet het weer.

Verklaring ? Geen idee, ik volg met veel aandacht dit topic
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Heb dit pas sinds eergisteren aan de hand, het rare is dat mijn iMac nooit rechtstreeks aan de Telenet modem verbonden kan worden, daarom heb ik die Airport Extreme net..
      Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

dubbele NATing?
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik heb ook zo'n Apple Airport Extreme en die werkt prima samen met telenet's nieuwe modem . . . wat ik wel raar vind is het volgende, vroeger brandde daar altijd een groen lampje om aan te duiden dat alles correct werkt, nu heb ik steeds een knipperend oranje lichtje maar desondanks dat blijft de Apple Airport Extreme perfect zijn werk doen.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Francis, ik heb even voor je in de handleiding gekeken ...

"Het oranje lampje van de AirPort Extreme knippert
            Mogelijk is de Ethernet-kabel niet goed aangesloten, bevindt de AirPort Extreme zich buiten het bereik van een AirPort-netwerk of is er een probleem met uw internetaanbieder. Als u toegang tot het internet hebt via een ADSL- of kabelmodem, is mogelijk de verbinding tussen de modem en het netwerk of het internet verbroken. Haal de stekker van de modem uit het stopcontact, wacht enkele seconden en sluit de modem opnieuw aan. Controleer of de AirPort Extreme rechtstreeks op de modem is aangesloten via Ethernet voordat u de stekker weer in het stopcontact steekt. Als u meer wilt weten over de reden waarom het lampje knippert, opent u AirPortconfiguratieprogramma, selecteert u het basisstation en kiest u 'Handmatige configuratie' uit het Basisstation-menu. In het paneel 'Samenvatting' vindt u meer informatie over het knipperende statuslampje."
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ander ip adress geven aan de router!

hier ook 2 router achter elkaar. telenet (staat op zolder met 2 betonplafonds ertussen) en nen dlink in de bureau beneden.
              de dlink zit op een ip met xxx.xxx.1.1 terwijl de telenet gewoon xxx.xxx.0.1 staat.

en totaal geen probleem, misschien heb je hier iets aan
              nikon stuff

Comment

De twee routers zitten toch niet op hetzelfde kanaal ?
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  De twee routers zitten toch niet op hetzelfde kanaal ?
                  Daar heeft het niks mee te maken. Waarschijnlijk is het probleem idd de IP range van de Airport Extreme.

De IP range van de Telenet Router is x.x.0.1 en deze kan je niet wijzigen. Als de range van de router die erachter hangt ook x.x.0.1 is zal dit niet werken. Je kan echter de router die erachter hangt wel wijzigen. Bv naar x.x.1.1.

Meestal zit daar het probleem als je met een router achter je TLN router zit.

Comment

Hier is het opgelost.

Blijkbaar scheelde er niks aan de Airport Extreme of Telenet Modem. Maar wel aan een kabel die ergens onderweg naar boven niet meer goed in stak. (beetje te brut geweest bij de schoonmaak en slecht contact..)
                    Andy Lemaire

andylemaire.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                      Daar heeft het niks mee te maken. Waarschijnlijk is het probleem idd de IP range van de Airport Extreme.
                      En waarom zou zo'n verschijnsel daar niet mee te maken kunnen hebben ? Als die twee routers op hetzelfde kanaal zitten zenden.....
                      Ik heb ook niet beweerd dat dat de oorzaak was hé.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        En waarom zou zo'n verschijnsel daar niet mee te maken kunnen hebben ? Als die twee routers op hetzelfde kanaal zitten zenden.....
                        Ik heb ook niet beweerd dat dat de oorzaak was hé.
                        De beste kanalen voor een router zijn 1, 6 en 11. Routers waarvan het kanaal vast staat gebruiken in 99% van de gevallen 1 van deze kanalen. Indien het kanaal automatisch wordt gekozen door de router, zal hij het beste kanaal op dat moment uitkiezen (12 mogelijkheden).

Mocht een router verstoord raken omdat een andere router op hetzelfde kanaal zit, dan zouden er praktisch overal waar twee of meer draadloze netwerken zijn zich gigantisch veel problemen voordoen (omdat er zo weinig kanalen zijn). Lijkt me gewoon heel onwaarschijnlijk.

Bluetooth apparaten, afstandsbedieningen van garagepoorten, draadloze bewakingscamera's ed kunnen dan weer heel wat problemen veroorzaken op een wifi netwerk. Daarmee dat je ook best altijd je kanaal van je router vast zet ipv automatisch.

Comment

Working...
                        X