Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderkaak gebroken, 5 tanden uit, ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onderkaak gebroken, 5 tanden uit, ...

Ik heb de beelden nog eens bekeken. Carcela kopt nog net de bal weg als het been van Mavinga al onderweg is. Anders had hij vol de bal geraakt en was die het stadion uit gevlogen, het werk van een verdediger in zo een situatie. Het was zeer gevaarlijk, maar er stond veel op het spel en dan ga je al eens wat verder als topsporter. Ik denk niet dat het opzettelijk was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
      Ik heb heel deze discussie hier niet gelezen maar heeft Witzel niet eens ooit op iemand van Anderlecht een "bijna moordaanslag" gepleegd? En nu beweert hij dat Standard geleden heeft onder deze tackel. Belachelijke vent.
      Ja, op Wasilewski.

Ik zie het ook als een goede les voor Standaard.
      Waardoor hopelijk de spelers eens goed nadenken waarmee ze bezig zijn.
      Maar ik weet niet wat Witzel echt bedoelt.

In een zwakke competitie als de Belgische zie je meer van deze stommiteiten.
      Voetballend kunnen ze het niet oplossen en dan heb je nog dat geniepig natrappen
      wat je ziet in de vertraagde beelden als we die te zien krijgen natuurlijk.
      Bijv. een speler maakt een fout en gaat dan nog eens extra op de enkel staan...van het slachtoffer.
      (is ook een kwestie van mentaliteit natuurlijk)
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Nuanceren is gemakkelijk?
        Stel dat die schoen het neusbeen geraakt had en dat neusbeen raakte de hersenen.
        Dan was het over and out geweest
        (hij komt er nu van af met een gebroken neus)

Zo ken ik er nog wel een paar. Stel dit en stel dat, dan vielen er iedere wedstrijd 10 doden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
          Ik heb de beelden nog eens bekeken. Carcela kopt nog net de bal weg als het been van Mavinga al onderweg is. Anders had hij vol de bal geraakt en was die het stadion uit gevlogen, het werk van een verdediger in zo een situatie. Het was zeer gevaarlijk, maar er stond veel op het spel en dan ga je al eens wat verder als topsporter. Ik denk niet dat het opzettelijk was.
          Dat is idd. een reden: er staat veel op het spel.

Maar dat is geen reden om een tegenstander het ziekenhuis in te stampen.
          Ik zei het al: als die schoen de neus haaks geraakt had dan was een ziekenhuis
          niet meer nodig geweest.

Een tackle langs achter met een of beide voeten vooruit zou voortaan ook zwaar
          aangepakt (gestraft) worden.
          Is iedereen wel vergeten intussen
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
            Zo ken ik er nog wel een paar. Stel dit en stel dat, dan vielen er iedere wedstrijd 10 doden!
            Dus een reden meer om streng op te treden.
            In het andere geval (imho) spreken we teveel over geluk hebben gehad....
            Of toeval, of een "ongeluk".
            Of de scheidsrechter die de wedstrijd kapot fluit.

Kijk eens naar een paar wedstrijden op de BBC: "Match of the Day"
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Kan je dat nog voetbal noemen ?
              Ik herinner mij ook nog zeer goed de aanslag van Witzel op de Anderlechtse speler waarvan de naam mij nu ontsnapt. Sorry voor de Anderlechtsupporters, maar ik bekijk het voetbal wat van op afstand en namen zijn voor mij niet altijd vanzelfsprekend.
              Maar het valt mij wel op dat voetbal al lang geen "feest " meer is. De beelden van de Witzel-aanslag zijn dan breed uitgesmeerd in de actualiteit . En de man loopt er nu toch weer vrolijk bij. Met zijn slachtoffer zal het allicht nooit meer zijn of worden als voorheen. Men moet mij niet wijsmaken dat met een onderbeenfraktuur van dergelijke omvang, je nog opnieuw volledig de oude wordt.
              Wat er gisteren gebeurd is "lijkt" minder erg, maar nietemin, volgens mij, weer een "aanslag" op de tegenstrever.
              Onlangs zag ik een vertraagd beeld hoe Lionel Messi "anticipeert "op een tackle van de tegenstrever. Ik denk dat alleen de allerbesten dat kunnen. Maar het is toch wraakroepend dat een speler naast ervoor te zorgen een topprestatie neer te zetten, nog eens telkenmale moet gaan anticiperen op aanslagen van zijn tegenstrever...
              Maar er is zeer veel geld mee gemoeid nietwaar...
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Dat is idd. een reden: er staat veel op het spel.

Maar dat is geen reden om een tegenstander het ziekenhuis in te stampen.
                Ik zei het al: als die schoen de neus haaks geraakt had dan was een ziekenhuis
                niet meer nodig geweest.

Een tackle langs achter met een of beide voeten vooruit zou voortaan ook zwaar
                aangepakt (gestraft) worden.
                Is iedereen wel vergeten intussen
                Dat is het probleem juist, arbiters zouden ook zware fouten ZONDER lichamelijk letsel moeten rood geven, maar doen ze ook niet...
                Met alle respect, maar langs één kant krijgt Standard nu wat het verdiend.
                Ze spelen vaak zéér agressief met soms zware gevolgen (kaakbeenbreuk bij een speler van RSCA in de testmachen, dubbele beenbreuk wasilewski, gebroken scheenbeen bij Lokeren enz...)
                om het met de woorden van Steven Dufour (speler Standard, gedaan na de aanslag op Wasyl) te zeggen: je oogst wat je gezaaid hebt
                Mijn Blog
                D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
                  Dat is het probleem juist, arbiters zouden ook zware fouten ZONDER lichamelijk letsel moeten rood geven, maar doen ze ook niet...
                  Met alle respect, maar langs één kant krijgt Standard nu wat het verdiend.
                  Ze spelen vaak zéér agressief met soms zware gevolgen (kaakbeenbreuk bij een speler van RSCA in de testmachen, dubbele beenbreuk wasilewski, gebroken scheenbeen bij Lokeren enz...)
                  om het met de woorden van Steven Dufour (speler Standard, gedaan na de aanslag op Wasyl) te zeggen: je oogst wat je gezaaid hebt
                  Wel, ik vind het jammer voor het voetbal.
                  Vermoedelijk zit er de trainer ook voor iets tussen en & of de "medische begeleiding".
                  Jelle Van Damme bijv. was bij Anderlecht al een redelijk hevig baasje maar nu bij
                  Standaard is die van tijd wild.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Wat ne zever allemaal !
                    OK, Mavinga beging een fout die volgens het regelement geel verdient (been te hoog), en dat heeft hij ook gekregen !!!!
                    De fout was zeker niet opzettellijk ! Dat zie je op de beelden !
                    Dit was een spijtig ongeval en ik hoop dat Carcela snel herstelt ! De fout van Witsel tegen Wasilewski was veel en veel erger ! Dit is gewoon een spijtige samenloop van omstandigheden !

Comment

.....
                      Last edited by Ticor; 19 mei 2011, 02:00. Reden: belachelijke uitspraken verdienen geen antwoord :p
                      Mvg Tim

Comment

Achteraf hebben we allemaal gemakkelijk praten nadat we 100x de beelden herbekeken hebben. Kijk eens naar de lijnrechter die er zo'n 5 tot 10m vanaf met de actie meeloopt: deze man heeft alles het beste gezien en zou eventueel zeker rood gevraagd hebben aan de ref als dit in zijn ogen noodzakelijk was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Voetbal, een feest:
                          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                          werkt niet (meer)?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
                            Achteraf hebben we allemaal gemakkelijk praten nadat we 100x de beelden herbekeken hebben. Kijk eens naar de lijnrechter die er zo'n 5 tot 10m vanaf met de actie meeloopt: deze man heeft alles het beste gezien en zou eventueel zeker rood gevraagd hebben aan de ref als dit in zijn ogen noodzakelijk was.
                            De grensrechter neemt geen beslissingen, de scheidsrechter is baas op het veld.
                            Met de oortjes kunnen ze wel overleggen, maar volgens mij was iedereen te fel onder de indruk van dit "accident" om normaal te handelen.
                            Dan gaat alle aandacht naar de zwaar gekwetste speler die zo snel mogelijk hulp nodig heeft en is de rest bijzaak.
                            Wat zijn reglementen als daar een zwaar gekwetste speler roerloos op de grond ligt.
                            Als scheidsrechter voel/en zie je ook of een fout opzettelijk is of niet, dit maakt het verschil tussen geel en rood.
                            Wat me evenwel enorm tegen de borst stootte was de verklaring achteraf van die verdediger, als zou hij Carcela niet gezien hebben daar hij achter hem opdook.
                            Komaan hé, Carcela liep al enkele meters een meter voor hem, en dan nog uw been zo hoog opzwieren.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dit is een héél erg spijtig voorval, maar ik heb toch mijn bedenkingen bij die hele heisa hoor;

er zijn genoeg mensen die dagelijks veel meer gevaar trotseren op hun werk voor véél minder geld dan deze jongens, en daar wordt met geen woord over gerept...

Met artikels als dit moet ik dan ook eens smakelijk lachen
                              klik

"De meeste mensen weten niet wat dat is, profvoetballer zijn. Ik erger me soms wel aan zulke reacties. We moeten veel doen en laten..."

Ik ben zelf ook sportman, maar heel die idolisering van topsporters gaat er toch ver boven hoor. De voetbelvelden lopen ondertssen vol met jonkies die lak hebben aan alle regels en zich ongenaakbaar voelen ... Heel hun gevoel van realiteit is weg omdat ze tegenwoordig al vanaf hun 16-17 jaar opgehemeld worden en er met waanzinnige bedragen naar hun hoofd gesmeten wordt.

Sport moet ontspanning blijven! Maar als je ziet welke bedragen er in het voetbal omgaan dan weet je dat nooit meer zo zal zijn... jammer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                De grensrechter neemt geen beslissingen, de scheidsrechter is baas op het veld.
                                Met de oortjes kunnen ze wel overleggen, maar volgens mij was iedereen te fel onder de indruk van dit "accident" om normaal te handelen.
                                Dan gaat alle aandacht naar de zwaar gekwetste speler die zo snel mogelijk hulp nodig heeft en is de rest bijzaak.
                                Wat zijn reglementen als daar een zwaar gekwetste speler roerloos op de grond ligt.
                                Als scheidsrechter voel/en zie je ook of een fout opzettelijk is of niet, dit maakt het verschil tussen geel en rood.
                                Wat me evenwel enorm tegen de borst stootte was de verklaring achteraf van die verdediger, als zou hij Carcela niet gezien hebben daar hij achter hem opdook.
                                Komaan hé, Carcela liep al enkele meters een meter voor hem, en dan nog uw been zo hoog opzwieren.

Grtz, RF
                                't Is een spijtige zaak.
                                Op 30 juni loopt het contract van Mavinga ten einde (uitleenbasis).
                                Mag hij terug naar Leeds.

En zoals ik reeds zei
                                "Mehdi Carcela wordt volgende week woensdag geopereerd. Tijdens de titelwedstrijd
                                tussen Standard en Racing Genk kreeg hij een vreselijke trap tegen het aangezicht.
                                "Gelukkig zijn zijn hersenen niet geraakt", zegt de Luikse chirurg Daniele Nardella die de ingreep zal uitvoeren.

Een geluk bij een ongeluk, want de hersenen van de Standard-speler bleven gespaard.
                                "Je moet je voorstellen dat zijn bovenkaaksbeen, zijn neus en zijn jukbeenderen
                                werden versplinterd", zegt Nardella. "Bij veel patiënten komt zo'n stuk bot los en schiet het naar boven. Carcela heeft veel geluk gehad dat zijn hersenen niet zijn geraakt."
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X