Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstand planten tot erfscheiding

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afstand planten tot erfscheiding

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Was die draad uw eigendom?

Als die net op zijn eigendom staat of zelfs op de scheiding en hij heeft die zelf volledig betaald, dan is dat ook zo.
    De draad is gemeenschappelijk. Het was een nieuwe wijk. Alle buren hebben onderling afgesproken wat er op de scheiding ging staan en de kosten werden verdeeld.
    Ik heb dus de helft van de draad betaald.

Nu twijfel ik er sterk aan dat je zomaar zonder overleg iets op de scheiding mag plaatsen wat dan volledig jouw eigendom is.
    Dit lijkt me logischer:

Als uw buren daarmee akkoord gaan, kunt u de haag op de erfgrens zetten, maar dan wordt de helft van de haag automatisch eigendom van de buren, ook zonder dat ze eraan hebben meebetaald. Ze mogen ermee doen wat ze willen: ook kaal knippen aan hun kant of wortels afkappen.
    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Re: Afstand planten tot erfscheiding

Je kunt je buur er ook op wijzen dat voor klimop hetzelfde geldt als voor hagen : algemeen minimum 50 cm afstand van de afsluiting, ongeacht of dat nu de zijne is, de uwe of gemeenschappelijk. Wel best ook bij de gemeente, kan verschil opzitten in aantal cm's.

Je kunt je vraag hier ook 'ns voorleggen : http://www.juridischforum.be Doet 't geen goed, 't en doet ook geen kwaad hé
      Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Working...
      X