Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 december 2012

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 21 december 2012

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    Straf dat die Maya's de Gregoriaanse kalender al kenden.
    Hebben ze in België al een kalender of begint de jaartelling als er een regering is.

Comment

deze uitspraak van je heeft niets met het topic van starter te maken .

Groetjes
      Ardesign

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Hebben ze in België al een kalender of begint de jaartelling als er een regering is.
      Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Misschien wordt het wel 12/12/2011:

Comment

Ook zonder regelrechte mega-ramp kan het leven zoals we het nu kennen van dag op dag ophouden te bestaan.
          Een paar volledig mislukte oogsten van de belangrijkste gewassen is voldoende om de winkelrekken op korte tijd leeg te houden. Hoeveel procent van de westerse bevolking is in staat zich in leven te houden met eigen gekweekt voedsel?
          Honger werpt de maatschappij direct terug naar anarchie en de wet van de sterkste. Vandaag nog zorgeloos shoppen en een maand later armoe en miserie troef (wat heb je aan geld als er niks meer te kopen valt). Het einde van een tijdperk kan sneller komen dan je denkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
            .....(wat heb je aan geld als er niks meer te kopen valt). Het einde van een tijdperk kan sneller komen dan je denkt
            Er ontstond een spreekwoord in de armoedige tijden.....

"met geld koop je de boter"
            perman
            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Er ontstond een spreekwoord in de armoedige tijden.....

"met geld koop je de boter"
              Da's correct als er uberhaupt nog boter is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
                Ook zonder regelrechte mega-ramp kan het leven zoals we het nu kennen van dag op dag ophouden te bestaan.
                Een paar volledig mislukte oogsten van de belangrijkste gewassen is voldoende om de winkelrekken op korte tijd leeg te houden. Hoeveel procent van de westerse bevolking is in staat zich in leven te houden met eigen gekweekt voedsel?
                Honger werpt de maatschappij direct terug naar anarchie en de wet van de sterkste. Vandaag nog zorgeloos shoppen en een maand later armoe en miserie troef (wat heb je aan geld als er niks meer te kopen valt). Het einde van een tijdperk kan sneller komen dan je denkt
                Dit doet mij er aan denken dat rond Sept. 1990 (inval Koeweit) geen rijst en deegwaren te vinden waren in de winkelrekken, ik zal nu maar al beginnen te hamsteren .
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                  Dit doet mij er aan denken dat rond Sept. 1990 (inval Koeweit) geen rijst en deegwaren te vinden waren in de winkelrekken, ik zal nu maar al beginnen te hamsteren .
                  En wie zorgt er voor dat de winkelrekken leeg blijven..zij die de boter bezitten....
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht

Ik ben geen doemdenker, maar velen nemen de zaken zoals ze nu zijn teveel voor vanzelfsprekend. Alsof alles gewoon wel rustig zal blijven verder kabbelen en evolueren en rampen en miserie altijd op conto van andere streken zijn.
                    Het (abrupt) einde van een tijdperk is iets uit een film of in het slechtste geval voor binnen x-aantal jaar (dat maken we zelf toch niet meer mee, dus waarom ons zorgen maken).

Vele hoogstaande beschavingen verdwenen reeds terwijl ze heel sterk ontwikkeld waren. Hier moet het economisch en monetair stelsel maar eens volledig ineenstorten en je hebt ineens een andere wereld en 'beschaving'.
                    Vandaag nog uitkijken naar welke lens en body gaan uitkomen om aan je collectie toe te voegen en morgen zien dat je veilig en zonder al teveel honger de dag doorkomt.

En inderdaad: die de boter bezitten zullen het langst voorzien zijn en uiteindelijk terug uit de as tevoorschijn komen. En dan kan alles weer van voor af aan beginnen

Maar voor vandaag zou ik zeggen: geniet van het mooie weer en het zonnetje in je gezicht

Grtz,
                    Kurt

Comment

• Re: 21 december 2012

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Misschien wordt het wel 12/12/2011:
                      http://www.hln.be/hln/nl/6836/Vulkaa...actiever.dhtml
                      Het wordt inderdaad 2011 maar met weer eens een andere oorzaak.

Comment

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111016_047
                        Het woord internering komt spontaan in mij op als ik lees wat die man uitkraamt. Het schandalige is dat vele van zijn volgelingen alles kwijt zijn door hem blindelings te geloven.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111016_047
                          Als ze beginnen te zwaaien met één of ander "heilig"" boek, hou je zakken dan maar goed dicht.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Je moet je blijkbaar toch geen zorgen maken:
                            The latest news and headlines from Yahoo News. Get breaking news stories and in-depth coverage with videos and photos.

Walter
                            D850

Comment

OK, artikel gelezen.
                              De inscriptie beschrijft de terugkeer van de mysterieuze Maya-god Bolon Yokte aan het einde van een 13e periode van 400 jaar,
                              bekend als Baktuns, oftwel op het equivalent van december 21, 2012. Er zou dus niets apocalyptisch aan die datum zijn,
                              maar hij betekent het inluiden van een nieuw tijdperk.
                              Dat maakt me natuurlijk zeer benieuwd, wat we dan zullen meemaken.
                              Hopelijk geen 9/11 in het kwadraat of een derde wereldoorlog. Pessimistisch als ik ben, denk ik aan dergelijke mogelijkheden.
                              Het zou ook het inluiden van vredevolle en paradijselijke tijden kunnen zijn. maar ja, wie gelooft dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                                Het zou ook het inluiden van vredevolle en paradijselijke tijden kunnen zijn. maar ja, wie gelooft dat.

Absoluut,na het verdwijnen van de mens kunnen er zulke tijden ontstaan!

Walter
                                D850

Comment

Working...
                                X