Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 december 2012

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 21 december 2012

Creative Loafing is a web site serving the Atlanta metropolitan area covering local news, politics, arts, entertainment, food, music and events
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Laat het ons maar op de natuur houden ipv hogere krachten . Feit is inderdaad dat we hier met teveel rondlopen maar ja, niemand kan beslissen wie moet verdwijnen. Iedereen is blij dat een aandoening die vroeger dodelijk was nu met een pilletje genezen kan worden. We kunnen niet ongestraft blijven doen wat we nu aan het doen zijn.

Ik ben geen geoloog en er iets stoms die me al een poosje bezig houdt. Er worden per dag een niet te schatten aantal liters olie opgepompt en dit al tientallen jaren. Door de jaren heen moeten er toch enorme "grotten" ontstaan war ooit die miljoenen liters olie zaten? IS er dan geen kans op een soort van implosie in instorten van die grote enorme grotten die de aarde bovenop kan verzwelgen?
      Ik ben geen doemdenker (what comes around goes around) maar dit uit pure interesse dat ook die grotten vroeg of laat voor problemen kunnen zorgen.
      Waar ik momenteel ben worden dagelijks honderdduizenden liters water uit 300m diepte getrokken. Zelfde probleem denk ik dan tenzij men een ondergrondse rivier heeft aangeboord (als die al 300m diep zitten?)
      Als meeloper bij de geologische werkgroep Geolim heb ik diezelfde vraag gesteld aan de voorzitter, dr geoloog Roland Dreesen en hij antwoordde dat de ruimte waar olie wordt aan onttrokken wordt aangevuld met water.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

By the way, sommigen hier zouden dringend dit boek moeten lezen:

Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Thx voor de snelle respons .
          En idd Thierry, tijd dat sommigen dat boek eens gaan lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Als meeloper bij de geologische werkgroep Geolim heb ik diezelfde vraag gesteld aan de voorzitter, dr geoloog Roland Dreesen en hij antwoordde dat de ruimte waar olie wordt aan onttrokken wordt aangevuld met water.
            Mooi! Dan hebben we dat probleem van de stijgende zeespiegel in verband met de opwarming van de aarde ook meteen opgelost. Kunnen we weer een paar jaar vooruit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              Japan werd dit jaar getroffen door verschillende aardbevingen en een tsunami. Ook de aardbeving in de Verenigde Staten was voor veel experts verrassend.
              Maar één ding is zeker: er is iets ernstigs op komst en het zal niet lang meer duren.

zoals men in dit topic kan lezen, ben ik er niet gerust in.
              maar ik sta dus niet alleen met die gedachte.
              Japan is een land liggend op de Ring of fire, zeg maar gebied waar je het meeste kans hebt geconfronteerd te worden met grote natuurlijke rampen.

Wat betreft het artikel waar jij naar verwijst. Ooit een documentaire gezien op TV hieromtrent. Er loopt een breuklijn door één van de Canarische eilanden. Bij een aardbeving kan een groot stuk van het eiland de zee in verschuiven en daar een tsunami opwekken die in staat is "The big apple" en een groot deel van de Amerikaanse westelijke kust te verwoesten.
              Mvg.
              Robert

Comment

Japan is een land liggend op de Ring of fire, zeg maar gebied waar je het meeste kans hebt geconfronteerd te worden met grote natuurlijke rampen.

Wat betreft het artikel waar jij naar verwijst. Ooit een documentaire gezien op TV hieromtrent. Er loopt een breuklijn door één van de Canarische eilanden. Bij een aardbeving kan een groot stuk van het eiland de zee in verschuiven en daar een tsunami opwekken die in staat is "The big apple" en een groot deel van de Amerikaanse westelijke kust te verwoesten.
                Zoals ook grote delen van Indonesië ooit zullen verdwijnen. Vandaag weer een grote aardbeving. Het stopt er nooit. Aardbevingen, (met als gevolg) tsunami, vulkaanuitbarstingen, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  Mooi! Dan hebben we dat probleem van de stijgende zeespiegel in verband met de opwarming van de aarde ook meteen opgelost. Kunnen we weer een paar jaar vooruit...
                  Vergeet echter niet al die andere gruwelijke dingen die op ons af kunnen komen en waarvoor de mens niet verantwoordelijk kan worden gesteld.
                  Bv. Elke dag wordt onze aarde bestookt met zo'n 6 miljard indringers: meteoroïden, meestal niet veel groter dan een speldenkop. Maar elke paar duizend jaar komt er een planetoïde of komeet naar beneden die een complete stad kan wegvagen. En elke 100 000 jaar valt er een meteoriet uit de lucht die de hele mensheid kan uitroeien...

Laat dit echter de pret niet bederven. Om het even op zijn De Weveriaans te zeggen: "Carpe diem" en goed kijken als je de straat over steekt en niet met vreemde mannen meegaan.
                  Mvg.
                  Robert

Comment

We're all doomed...
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      We're all doomed...
                      En op doomsday een stijgende beurs. Dat zou pas pech zijn.
                      Mvg.
                      Robert

Comment

Vergeet echter niet al die andere gruwelijke dingen die op ons af kunnen komen en waarvoor de mens niet verantwoordelijk kan worden gesteld.
                        Ik heb eerder het idee dat het misgaat met dingen waarvoor we wel verantwoordelijk gesteld kunnen worden. Gigamigratie op wereldschaal door voedselschaarste, virussen, drinkwatertekort, iets loopt mis met genetische manipulatie, overstromingen door zeespiegelstijging... Ik ga ervan uit dat ik net op tijd dood ga om dat niet mee te hoeven maken. Hoewel... deze week was er nog een professor die zei dat de eerste mens die 1000 jaar zou worden nu al geboren is. Als ik het maar niet ben. :shiver:

Comment

En op doomsday een stijgende beurs. Dat zou pas pech zijn.
                          laat de beurs maar waar ze is...als de rest maar omhoog gaat
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                            laat de beurs maar waar ze is...als de rest maar omhoog gaat
                            Nu ik juist alleen thuis ben?
                            Mvg.
                            Robert

Comment

Die Tsunami baart me niet zoveel zorgen. Dat heeft bijzonder weinig effect op de mensheid. Zal hoogstens een paar honderduizend slachtoffers kosten, dit in tegenstelling met Yellowstone. Als die gaat zullen er nog maar een paar honderduizend overblijven so to speak.
                              http://dsc.discovery.com/convergence...ervolcano.html
                              En heel uiteindelijk gaat de zon. Als we tegen dan niet aan het star trekken zijn is het 100% zeker met iedereen gedaan.
                              http://en.wikipedia.org/wiki/Sun#Life_cycle
                              Die doemdenkers hebben dus gelijk, maar ik zou er zeker mijn slaap niet voor laten. Het is nog niet voor morgen, noch voor volgend jaar.

Comment

Nu ik juist alleen thuis ben?
                                Tom Jones draaien Help jourself
                                perman
                                canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Working...
                                X