Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 december 2012

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 21 december 2012

21 december 2012.
    volgens de Mayakalender een keerpunt voor de mensheid.
    Wie is er ook niet gerust in?
    De Maya's waren geen voorspellers of doemdenkers zoals Nostradamus.
    Ze maakten gewoon een kalender. Lang geleden en uiterst nauwkeurig wat data betreft.
    Daarom ben ik er niet gerust in.
    Volgens mij gaat er op die dag een komeet de aarde raken en krijgen we een dag des oordeels.

Re: 21 december 2012

Hey juppekes

Allemaal zevers
    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      21 december 2012.
      Volgens mij gaat er op die dag een komeet de aarde raken en krijgen we een dag des oordeels.
      Ferme photo-opportunity !

Comment

Als die Maya's zo goed hadden kunnen voorspellen waren ze niet uitgestorven.

Jan

Comment

Straf dat die Maya's de Gregoriaanse kalender al kenden.
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

ROFL, Nerdifant...

Je kan een kalender maken, maar je kan de data tot in 't oneindige bliven opschrijven... Je moet ergens wel eens stoppen natuurlijk.
            Aangezien ze zelf allang dood zijn, konden ze wel stoppen met hun kalender, want ze heben er zelf toch niets meer aan.

Misschien is die slimme maya die deze beroende kalender toen geintroduceerd heeft, overleden voor zijn werk af was...

Soit, al had hij hier nog honderd jaar of duizend jaar mee doorgegaan, de mens zal er toch steeds iets achter zoeken op het moment dat de kalender stopt...
            Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Straf dat die Maya's de Gregoriaanse kalender al kenden.
              21 december 2012 is misschien een recente omrekening van hun naar onze kalender.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht

Soit, al had hij hier nog honderd jaar of duizend jaar mee doorgegaan, de mens zal er toch steeds iets achter zoeken op het moment dat de kalender stopt...
                Correct. Er is dan nog de kalender van oud-Kazachstan, die variabel stopt ( tussen 17 september 2318 en 3 juni 2890) afhankelijk van de nuchterheid van de redacteur.

YMMV nerdi
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

De paranormalebeurs is in de zomer, nog ff wachten voor die kwatch te verkopen
                  (ik heb meer vertrouwen in slimme mannen met de nieuwste apparatuur, dan teksten van honderden jaren oud..)
                  En ROFL @ schollaert

Comment

Ik maak me meer ongerust voor 28 december 2012
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ik maak me meer ongerust voor 28 december 2012
                      Zijn er dan weer verkiezingen?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Zijn er dan weer verkiezingen?

Grtz, RF
                        Tja.... wie weet he
                        Als ze "over-zomeren"?

Paola is soep (en patatten aan 't schillen) aan 't koken tegen dat Beke omstreeks 11:30 uur langs komt
                        Om 12:00 uur gaan ze aan tafel.... en ik zou het me laten smaken
                        En verder zou ik denken zoals haar man:" Dat ze hunne plan maar trekken"
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht
                          ROFL, Nerdifant...

Je kan een kalender maken, maar je kan de data tot in 't oneindige bliven opschrijven... Je moet ergens wel eens stoppen natuurlijk.
                          Aangezien ze zelf allang dood zijn, konden ze wel stoppen met hun kalender, want ze heben er zelf toch niets meer aan.

Misschien is die slimme maya die deze beroende kalender toen geintroduceerd heeft, overleden voor zijn werk af was...

Wat een onzin Neleke.

21 december 2012 komt overeen met het einde van het 13-baktun (periode van 144000 dagen, er gaan er 20 in een pictun). De grootste eenheid in de maya kalender is de alautun (63.081.429 jaar). We kunnen dus even vooruit .

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            En je meent dat?
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

geen Vrolijke Kerst dus.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X